Reklama

"Job, czyli ostatnia szara komórka": KTO ZA JOBEM STOI

Konrad Niewolski (scenariusz i reżyseria) – jeden z najzdolniejszych reżyserów młodego pokolenia, autor głośnej „Symetrii”, która na całym świecie zdobyła liczne nagrody festiwali filmowych: nagrodę dziennikarzy Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w 2003 r., nagrodę Festiwalu w Toronto dla największej indywidualności festiwalu, Nagrodę Artystyczną Miasta Torunia im. Grzegorza Ciechowskiego, nagrodę publiczności Przeglądu Polskich Filmów Fabularnych "Debiuty" w 2003 r., "Laur Cisowy" festiwalu w Nowogardzie, dwie nagrody – nagrodę główną i jury młodzieżowego – podczas festiwalu filmowego w Tarnowie (2004), nagrodę za najlepszy film Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Durango w 2005 r. oraz nagrodę za reżyserię festiwalu w Durango (2005). Zanim powstała „Symetria”, Niewolski nakręcił „D.I.L.”, film, który zdobył pierwsze miejsce na Festiwalu Polskiego Kina Niezależnego w 2003 r. Niedawno zrealizował thriller „Palimpsest”, który na ostatnim festiwalu w RiverRun wyróżniony został nagrodą za wybitne osiągnięcia techniczne. W drodze uznania za dokonania filmowe otrzymał propozycję członkostwa w prestiżowej Directors Guild of America.

Reklama

Mariusz Łukomski (produkcja) – prezes Monolith Films, jednego z najprężniej działających niezależnych dystrybutorów filmowych w Polsce. Monolith wprowadzał na ekrany polskich kin takie tytuły jak „Pasja” (3,5 mln widzów – jeden z najlepszych wyników box office`u w Polsce w ostatnich latach), „Czego pragną kobiety”, „Hannibal”, „Kill Bill”, „Miasto gniewu”, „Oliver Twist”, „Tajemnica Brokeback Mountain”, „Czerwony kapturek – prawdziwa historia”. Mariusz Łukomski to producent lub współproducent takich filmów, jak: „Odlotowe wakacje” (reż. Marek Piestrak), „Poniedziałek” (reż. Witold Adamek), „Zakochani” (reż. Piotr Wereśniak), „Ostatnia misja” (reż. Wojciech Wójcik), „Sezon na leszcza” (reż. Bogusław Linda), „Tryumf Pana Kleksa” (reż. Krzysztof Gradowski), „Stacja” (reż. Piotr Wereśniak), „Haker” (reż. Janusz Zaorski).

Bogdan Orłowski (produkcja) - urodził się w 1953r w Jeleniej Górze. Absolwent Szkoły Muzycznej w klasie skrzypiec oraz wydziału Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Łódzkim. W latach  80-tych pracował na stanowisku dyrektora finansowego w Centrali Handlu Zagranicznego Ciech Stomil. Lata 1988-1992 spędził w Luksemburgu, gdzie prowadził firmę brokerską. W latach 1990-91 dyrektor finansowy Musicalu Metro na Broadwayu.  Obecnie - prywatny przedsiębiorca. Aktualne hobby: podróże, film, powieści Agathy Christie i Donny Leon. Wraz z żoną Sylwią są właścicielami dwóch kotów o imionach Kic-Kic i Punio, na punkcie których obydwoje mają regularnego za-JOBA.  Fim JOB jest pierwszą koprodukcją, w której Bogdan Orłowski bierze udział.

Ewa Jastrzębska (kierownik produkcji) – Ewa Jastrzębska - kierownik produkcji filmu. Po ukończeniu Szkoły Filmowej w Łodzi pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała przy realizacji filmu Juliusza Machulskiego "Kingsajz". Trzykrotnie spotykała się z Juliuszem Machulskim jako reżyserem ("Kingsajz", "Deja vu", "Vinci"), ale też pracowała z nim przy produkcji filmu Konrada Niewolskiego "Palimpsest". Przy „Jobie” z Konradem Niewolskim pracowała po raz drugi. W ciągu kilkunastu lat pracy współpracowała z takimi reżyserami, jak: Feliks Falk ("Samowolka", "Daleko od siebie"), Jacek Bromski ("Kuchnia polska", "Dzieci i ryby", "U Pana Boga za piecem"), Marek Koterski ("Nic śmiesznego", "Dzień świra"), Olaf Lubaszenko ("Sztos" "Chłopaki nie płaczą", "Poranek kojota"), Władysław Pasikowski (serial "Glina"). Zadebiutowała jako kierownik produkcji filmu Wojtka Smarzowskiego "Wesele", który zdobył liczne nagrody w Polsce i zagranicą.

Mikołaj Łebkowski (zdjęcia) – młody, 29-letni, operator filmowy. "Job" to jego fabularny debiut. PWSFTviT w Łodzi skończył w 2002 roku. Już za jedną z pierwszych szkolnych etiud zdobył nagrodę, Srebrną Kijankę, na festiwalu Camerimage w 1998 r. Pracował od 1996 r. przy wielu produkcjach od "Gier ulicznych" przez "Sezon na leszcza", „Sieć” (z cyklu "Wielkie rzeczy") i już jako operator kamery przy filmach "Nieznana opowieść wigilijna", "Cisza", "Haker", "Kariera Nikosia Dyzmy", "Magiczne drzewo" (1), "Zróbmy sobie wnuka", "Żurek". Od 2003 samodzielnie tworzy zdjęcia do reklam, klipów muzycznych, dokumentów i seriali.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Job, czyli ostatnia szara komórka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy