"Janosik. Prawdziwa historia": AKTORZY
Václav Jiráček (ur. 1978 Praga). W roku 2002 dla ówczesnego studenta pierwszego roku aktorstwa teatru lalkowego praskej DAMU (Akademia Teatralna) rola Janosika była pierwszą wielką rolą filmową. Podczas przerwy w kręceniu filmu Václav Jiráček stał się często obsadzanym aktorem filmowym. W dramacie historycznym Krev zmizelého (Krew zaginionego) w reżyserii Milana Cieslara grał rolę młodego nadbałtyckiego szlachcica Arno von Lievena. Była to jedna z niewielu pozytywnych i sympatycznych postaci, jakie zdarzyło mu się zagrać. W jego aktorskiej karierze zdecydowanie więcej było czarnych charakterów i bohaterów naznaczonych negatywnym wizerunkiem. W tym roku widzowie zobaczą go w kinach w roli szpitalnego mordercy seryjnego w thrillerze Hodinu nevíš (Nie znasz nawet godziny) reżysera Dana Svátka. Václav Jiráček jest też członkiem i założycielem stowarzyszenia teatralnego LETÍ i gościnnie występuje w wielu praskich teatrach. Od czasu do czasu można go też zobaczyć w Bratysławie w międzynarodowym teatrze Meteorit w sztuce Bachantki, reżyserowanej przez Roberta Csontosa. Aktualnie znów jest na planie filmowym, biorąc udział w nowym projekcie reżyserki Allice Nellis Mamas & papas.
Michał Żebrowski (ur. 1972 Warszawa) Marzył o aktorstwie od dzieciństwa. Już podczas studiów w Akademii Teatralnej w Warszawie otrzymał pierwsze role w teatrze i telewizji, dzięki którym krytyka uznała go za jednego z najbardziej utalentowanych aktorów młodego pokolenia. Jego błyskawiczna, gwiazdorska kariera aktorska rozpoczęła się dzięki rolom w dwóch najpopularniejszych wielkich polskich produkcjach historycznych: Pan Tadeusz (1999) Andrzeja Wajdy oraz Ogniem i mieczem (1999) Jerzego Hoffmana. Wkrótce potem krytycy i filmowa publiczność zgodnie uznali go za najlepszego polskiego aktora. W roku 2001 pojawił się w tytułowej roli w filmie fantasy i serialu telewizyjnym Wiedźmin. Michał Żebrowski prócz aktorstwa zajmuje się też muzyką. Na motywach Pana Tadeusza stworzył dzieło muzyczne Zakochany Pan Tadeusz, gdzie na tle muzycznego podkładu recytuje fragmenty poematu. W podobnym duchu nagrał kilka albumów z artystkami takimi jak Kasia Nosowska czy Kasia Stankiewicz. Ostatnio wydał dwupłytowy album dla dzieci pt. Michał Żebrowski - Mały książę.
Ivan Martinka (ur. 4 kwietnia 1972) Absolwent aktorstwa lalkowego bratysławskiej Wyższej Szkoły Sztuk Muzycznych VŠMU (1995) jest bardzo wszechstronnym artystą. Jeszcze podczas studiów występował w Paryżu i współpracował ze sławnym kolońskim teatrem pantomimy Milana Sládka. Przez dwa sezony był członkiem Państwowego Teatru Lalkowego w Bratysławie, a od roku 1996 jest artystą niezależnym. Realizuje własne projekty autorskie, okazjonalnie zajmuje się scenografią i realizacjami scenicznym; zdobył też wiele nagród na międzynarodowych festiwalach lalkowych (Subotica, Łódź). Współpracował ze Słowackim Radiem i Słowacką Telewizją w przygotowaniu różnych cyklów i programów, przeznaczonych głównie dla dzieci i młodzieży. Niemal przez dziesięć lat pojawiał się na małym ekranie jako ogrodnik Michal Gombík. W Teatrze im. Andreja Bagara w Nitrze występował gościnnie w legendarnym musicalu Grek Zorba, a także w głównej roli w słowackim musicalu Adam Šangala. Jako aktor filmowy debiutował w obrazie Krajinka (Pejzaż; 2000) w reżyserii Martina Šulíka, który później obsadził go także w jednej z głównych ról swej współczesnej tragikomedii Slnečný štát (Słoneczne miasto). Grał również jedną z głównych ról w serialu telewizyjnym Záchranári (Ratownicy) reżysera Vladimíra Michálka. Ostatnio wystąpił w nowym filmie słowackim Nebo, peklo, zem (Niebo, piekło, ziemia) Laury Sivákovej.
Maja Ostaszewska (ur. 1972, Kraków) Córka kompozytora i muzyka Jacka Ostaszewskiego. Aktorka teatralna, filmowa. W 1996 roku ukończyła PWST w Krakowie. Po studiach związała się z warszawskim Teatrem Dramatycznym, potem z krakowskim Starym, stołecznym Teatrem Rozmaitości, w roku 2000 z Teatrem Narodowym. Pierwszą dużą rolę filmową zagrała w Przystani (1997) Jana Hryniaka. Trzykrotna laureatka nagrody za pierwszoplanową rolę kobiecą na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W roku 2007 uhonorowana Nagrodą im. Aleksandra Zelwerowicza - przyznawanej przez redakcję miesięcznika "Teatr" - za sezon 2006/2007, za rolę Harper Pitt w przedstawieniu Anioły w Ameryce Tony'ego Kushnera w TR Warszawa w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego. W roku 2007 zagrała jedną z głównych ról w filmie Katyń Andrzeja Wajdy, gdzie wcieliła się w postać żony rotmistrza, która do samego końca nie wierzy w śmierć męża. Niebawem będzie można ją zobaczyć na dużym ekranie w polsko-amerykańskiej produkcji pt. Dzieci Ireny Sendlerowej w reżyserii Johna Kenta Harrisona.
Katarzyna Herman (ur. 13 sierpnia 1971). Swoje młode lata spędziła w Białymstoku. W 1994 roku ukończyła studia na PWST w Warszawie. Aktorka filmowa, teatralna, telewizyjna. Debiutowała w 1994 roku w teatrze, w tym samym roku za rolę w spektaklu Musztra - sztuka i życie otrzymała wyróżnienie na XII Ogólnopolskim Przeglądzie Spektakli Dyplomowych Szkół Teatralnych w Łodzi. Na dużym ekranie zadebiutowała w roku 1996 w filmie Krzysztofa Zanussiego pt. Urok Wszeteczny jako wymagająca młoda małżonka Iwona. W 1995 roku otrzymała nagrodę za debiut za rolę Agafii Tichonowny w Ożenku Gogola na XXXV Kaliskich Spotkaniach Teatralnych, a w 1998 wyróżnienie za rolę Rosi w spektaklu Zdobycie bieguna południowego Karge w Teatrze Powszechnym w Warszawie na XXXVIII Kaliskich Spotkaniach Teatralnych. Przez wiele lat związana z Teatrem Powszechnym w Warszawie, obecnie aktorka Teatru Ateneum. Ostatnio zagrała w głośnej produkcji pt. Kochaj i tańcz, gdzie zachwyciła publiczność wyrazistą i barwną kreacją trenerki Moniki. Niebawem zobaczymy ją w filmie Jacka Borcucha pt. Wszystko, co kocham.
Sarah Zoe Canner - wśród środkowoeuropejskiej obsady aktorskiej jest jedyną amerykańską reprezentantką swej profesji. Właśnie ona wydała się reżyserce Agnieszce Holland najlepszą kandydatką do roli Barbary - fatalnej miłości Janosika. Grała w wielu filmach (Mujeres en un tren, Aller simple pour Manhattana, Damaged, Today Will Be Yesterday Tomorrow, The Homecoming of Danny Flynn) i spektaklach teatralnych. Ponadto pisze scenariusze do filmów (Aller simple pour Manhattan) i seriali telewizyjnych. Ma na swoim koncie także reżyserię własnego filmu autorskiego Get Lucky, który sama wyprodukowała i do którego napisała scenariusz.