Reklama

"Ja, ty i on": AKTORZY

Osoba o wielu wcieleniach, OWEN WILSON (Randolph Dupree/Producent) dał się poznać w świecie Hollywood jako aktor, scenarzysta i producent wielu filmów fabularnych.

W ostatnim czasie jego artystyczne portfolio wzbogaciło się o rolę w przeboju komediowym “Polowanie na druhny” /Wedding Crashers/, w którym wystąpił również Vince Vaughn. Wcześniej Wilson zagrał w obrazie Wesa Andersona “Podwodne życie ze Stevem Zissou” /The Life Aquatic With Steve Zissou/, z udziałem Billa Murray’a, Anjeliki Huston, Willema Dafoe, Cate Blanchett i Jeffa Goldbluma. Rok 2004 należał z kolei do przeboju kina akcji “Starsky i Hutch” w reżyserii Todda Phillipsa, w którym Wilson stworzył niezapomniany ekranowy duet z Benem Stillerem.

Reklama

Wcześniejsze projekty aktora zrealizowane wspólnie z reżyserem Wesem Andersonem to “Trzech facetów z Teksasu” /Bottle Rocket/, “Genialny klan” /The Royal Tenenbaums/ oraz „Rushmore”. Wszystkie z nich powstały przy współudziale Wilsona jako scenarzysty i producenta wykonawczego. W roli producenta stowarzyszonego Wilson wystąpił przy oskarowej produkcji „Lepiej być nie może” /As Good as It Gets/.

W filmografii aktora są również takie tytuły jak: “Ja, szpieg” /I Spy/, „Za linią wroga” /Behind Enemy Lines/, „Zoolander”, „Poznaj mojego tatę” /Meet the Parents/,”Kowboj z Szanghaju” /Shanghai Noon/ oraz jego kontynuacja „Rycerze z Szanghaju” /Shanghai Knights/ z udziałem Jackie Chana, „Armageddon”, „The Minus Man” oraz „Telemaniak” /The Cable Guy/.

Wkrótce będzie można również oglądać Wilsona na ekranach w produkcji „The Wendell Baker Story”, w reżyserii jego braci Andrew i Luke’a.

Kreacja KATE HUDSON’s (Molly Peterson) w filmie Camerona Crowe’a “U progu sławy” /Almost Famous/ zapewniła aktorce przychylność zarówno widzów, jak i krytyki na całym świecie, przynosząc jednocześnie prestiżowe nagrody Złotego Globu, nominację do Oscara® oraz jej brytyjskiego odpowiednika – BAFTA, a także liczne inne nagrody i wyróżnienia, w tym nagrodę Broadcast Film Critics’ Award za przełomową kreację aktorską

Ta obecnie jedna z najbardziej wziętych hollywoodzkich aktorek debiutowała w filmie studyjnym “200 Papierosów” /200 Cigarettes/, w którym na ekranie partnerowali jej Ben Affleck, Courtney Love i Christina Ricci. Wyreżyserowany przez Risę Bramon Garcię obraz ze znakomitą kreacją komediową Kate i akcją rozgrywającą się w nowojorskim East Village w Nowy Rok 1981 został dostrzeżony przez liczne gremia krytyków filmowych w Stanach Zjednoczonych.

Kolejnym projektem filmowym Kate był udział razem z Christiną Ricci, Casey’em Affleckiem i Brendanem Sextonem III w wyreżyserowanym przez Morgana J. Freemana filmie „Desert Blue”. Zagrała później w produkcji Warner Bros. „Gossip”, dramacie psychologicznym z udziałem Jamesa Marsdena, Normana Reedusa i Joshy Jacksona, a także wyreżyserowanym przez Roberta Altmana obrazie “Dr T. i kobiety” /Dr. T and the Women/, gdzie znalazła się w doborowej obsadzie z takimi gwiazdami jak Richard Gere, Helen Hunt, Laura Dern i Liv Tyler. Widzowie mogli ją oglądać również w komedii romantycznej “Wszystko o Adamie” /About Adam/, kostiumowym obrazie epickim “Cena honoru” /The Four Feathers/, kręconym w Londynie z udziałem Heatha Ledgera i Wesa Bentley’a pod kierunkiem reżysera Shekhara Kapura („Elizabeth”).

Ta niezwykle wszechstronna aktorka zagrała u boku Matthew McConaughey’a w przebojowej komedii romantycznej “Jak stracić chłopaka w 10 dni” /How to Lose a Guy in 10 Days/, która w samych Stanach Zjednoczonych przyniosła wpływy w wysokości ponad 100 milionów dolarów. Kolejne projekty wielkiego ekranu z udziałem aktorki to “Alex & Emma”, w reżyserii Roba Reinera, z udziałem Luke’a Wilsona, a także komedia “Rozwód po francusku” /Le Divorce/, z udziałem międzynarodowych gwiazd Naomi Watts, Glenn Close, Stockarda Channinga, Sama Waterstona, Leslie Carona i Stephena Fry’a. Następnie Kate zagrała tytułową rolę w filmie Garry’ego Marshalla „Mama na obcasach” /Raising Helen/, dla wytwórni Disney’a, a niedawno widzowie mogli oglądać ją w thrillerze „Klucz do koszmaru” /The Skeleton Key/, w reżyserii Iaina Softley’a dla Universal Pictures.

MICHAEL DOUGLAS (Mr. Thompson) to znakomity aktor, od ponad trzydziestu lat związany z przemysłem filmowym, telewizją i sceną teatralną. W 1975 roku zwrócił się ku niezależnej produkcji filmowej pracując przy nagrodzonym Oscarem® „Locie nad Kukułczym Gniazdem” /One Flew Over the Cuckoo’s Nest/. Od tego czasu występując w roli producenta, bądź też łącząc ze sobą funkcje aktora i producenta wybiera projekty niebanalne, odzwierciedlające obecne trendy i sprawy społeczne.

Syn Kirka i Diany Douglas przyszedł na świat w New Jersey. W roku 1968 Michael przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie podjął naukę sztuki dramatycznej u Wynna Handmana w American Place Theatre oraz w The Neighborhood Playhouse. Kilka miesięcy po przyjeździe do Nowego Jorku Douglas otrzymał swoją pierwszą większą rolę w produkcji CBS Playhouse dramatu Ellen M. Violett „The Experiment", wyświetlanej w telewizji w lutym 1969 roku. Dzięki tej kreacji otrzymał kolejną dużą rolę w „Heil Hero!”, a następnie w „Adam at Six A.M.” (1970), „Summertree” (1971) oraz „Napoleon and Samantha” (1972).

Pozostający pod wrażeniem gry Douglasa w serialu telewizyjnym „The F.B.I.”, producent Quinn Martin zatrudnił go do roli pomocnika Karla Maldena w serialu policyjnym „The Streets of San Francisco”, który miał swoją premierę w 1972 roku i stał się w połowie lat siedemdziesiątych jednym z najwyżej ocenianych programów stacji ABC wyświetlanych w czasie najwyższej oglądalności. Za rolę tą Douglas otrzymał w trzech kolejnych latach nominacje do nagrody Emmy.

Przez długi czas zainteresowany produkcją filmowej wersji powieści Kena Kesey'a „Lot nad kukułczym gniazdem”, Douglas zakupił prawa do jej ekranizacji od swego ojca. Miarą sukcesu zrealizowanego wkrótce filmu jest pięć zdobytych Oscarów® w kategorii: Najlepszy Film, Najlepszy Reżyser, Najlepszy Scenariusz, Najlepszy Aktor i Najlepsza Aktorka. Od strony komercyjnej dochody ze sprzedaży biletów przyniosły ponad 180 milionów dolarów. Następnym producenckim projektem Douglasa był „Chiński syndrom” /The China Syndrome/ (1979), nominowany do Oscara® w trzech kategoriach, w tym za role Jacka Lemmona i Jane Fondy.

Jego kariera aktora i zarazem producenta zaowocowała w roku 1984 romantyczną komedią „Miłość, szmaragd i krokodyl” /Romancing the Stone/, który w następnym roku miał swoją kontynuację – „Klejnot Nilu” /The Jewel of Nile/.

Douglas powrócił na ekran w roku 1987, występując w dwóch wielkich przebojach „Fatalne zauroczenie” /Fatal Attraction/ oraz „Wall Street” Oliviera Stone'a, za który otrzymał statuetkę Oskara® w kategorii Najlepszy Aktor Pierwszoplanowy .

W następnych latach filmografia aktora wzbogaciła się między innymi o takie tytuły jak: „Czarny deszcz” /Black Rain/, „Wojna państwa Rose” /The War of the Roses/, erotyczny thriller „Nagi instynkt” /Basic Instint/, „Gra” /The Game/, „Upadek” /Falling Down/, „Miłość w białym domu” /The American President/, „A Perfect Murder” /Morderstwo doskonałe/, „Cudowni chłopcy” /Wonder Boys/, „Traffic”, oraz „O czym marzą faceci” /One Night at McCool's/.

W roku 1994 Douglas wraz z producentem Stevenem Reutherem powołali do życia Douglas/Reuther Productions. Ich pierwszą, niezależnie sfinansowaną produkcją był obraz „Duch i mrok” /The Ghost and the Darkness/, a następnie "Bez twarzy" /Face/Off/ z Johnem Travoltą i Nicolasem Cage'em, oraz „The Rainmaker” na podstawie bestselleru Johna Grishama.

MATT DILLON (Carl Peterson) z przemysłem filmowym związany jest od ponad dwudziestu lat. Zagrał w tym czasie wiele świetnych ról komediowych i dramatycznych, a swoją wszechstronnością zaskarbił sobie uznanie widzów i krytyki. Od przełomowego w jego karierze obrazu “Wyrzutki” /The Outsiders/ poczynając aż po niezwykle zabawny “Sposób na blondynkę” /There’s Something About Mary/, każda z jego kolejnych kreacji dowodzi jak wszechstronnym jest aktorem.

Widzowie z pewnością pamiętają go ze znakomitego, oskarowego obrazu Paula Haggisa “Miasto gniewu” /Crash/, w którym zagrał rasistowskiego gliniarza. Za swoją rolę otrzymał nominacje do wielu prestiżowych nagród, w tym m.in. Oscara® i Złotego Globu, uhonorowany został również statuetką Independent Spirit Award.

Wkrótce po zakończeniu zdjęć do „Ja, ty i on” aktor wcielił się w postać alter ego Charlesa Bukowski’ego w obrazie „Factotum”, który miał już swoją premierę na Festiwalu Filmowym w Cannes i przyniósł aktorowi znakomite recenzje.

W 1990 roku Dillon otrzymał nagrodę IFP Spirit Award za przejmującą kreację uzależnionego od narkotyków chłopaka, Boba, w obrazie Gusa Van Santa „Drugstore Cowboy”. Od tamtego czasu zgromadził w swoim dorobku wiele świetnych ról, w tym między innymi w takich obrazach jak: „Piękne dziewczęta” /Beautiful Girls/ Teda Demme’a, „Samotnicy” /Singles/ Camerona Crowe’a; „Przodem do tyłu” /In & Out/, „Biały aligator” /Albino Alligator/; „Rumble Fish” Francisa Forda Coppoli; „Chłopak z klubu Flaminfo” /The Flamingo Kid/ Garry’ego Marshalla; „Za wszelką cenę” /To Die For/ Gusa Van Santa oraz „Dzikie żądze” /Wild Things/.

Ten utalentowany aktor, napisał ostatnio scenariusz i wyreżyserował swój debiutancki film “Miasto duchów” /City of Ghosts/, z udziałem Gérarda Depardieu, Stellana Skarsgårda i Jamesa Caana. Dillon pojawia się również na deskach scenicznych. Wystąpił ostatnio w broadway’owskiej inscenizacji “The Boys of Winter”. Wcześniej grywał w produkcji PBS/American Playhouse “The Great American Fourth of July and Other Disasters”.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Ja, ty i on
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy