Reklama

"Iron Sky": O PRODUKCJI

"Iron Sky" to komedia science-fiction, której akcja toczy się w 2018 roku. Film opowiada o nazistach, którzy pod koniec wojny znaleźli schronienie na Księżycu, ale nigdy nie zrezygnowali z planu powrotu na Ziemię w celu dokonania ostatecznej inwazji.

"Iron Sky" jest koprodukcją fińsko-niemiecko-australijską o budżecie w wysokości 7,5 milionów euro. Reżyserem filmu jest Timo Vuorensola, a jego producenci to Tero Kaukomaa (Blind Spot Pictures), Oliver Damian (27 Films), Cathy i Mark Overett (New Holland Pictures), producent efektów specjalnych Samuli Torssonen (Energia) oraz producent wykonawczy San Fu Maltha.

Reklama

W "Iron Sky" wystąpili: Julia Dietze ("1 1/2 rycerza"), Götz Otto ("Lista Schindlera", "Upadek"), Christopher Kirby ("Matrix Reaktywacja", "Matrix Rewolucje", "Daybreakers - Świt", "Gwiezdna eskadra"), Udo Kier ("Dogville", "Tańcząc

w ciemnościach"), Peta Sergeant ("Satysfakcja"), Stephanie Paul ("Separation City", "Film School Confidential") oraz Tilo Prückner ("Niekończąca się opowieść", "Die Fischer"). Scenariusz został napisany przez znaną pisarkę sci-fi Johannę Sinisalo (nominowana do nagrody Nebula w 2009 roku, laureatka nagrody Finlandia w 2000 roku) oraz reżysera i scenarzystę Michaela Kalesniko ("Części intymne", "Jak zabić psa sąsiada").

JAK Z SUKCESEM WYKORZYSTAĆ INTERNET

Produkcja filmu "Iron Sky" jest wyjątkowym projektem ze względu na niespotykaną dotąd na taką skalę współpracę z internetową społecznością fanów. Twórcy filmu byli w bezpośrednim kontakcie z grupą około 200 tysięcy internautów tygodniowo poprzez portal Youtube (50 tys.), Facebook (55 tys.), stronę internetową filmu i inne miejsca w sieci, a liczba osób zainteresowanych filmem rosła z każdym dniem. Społeczność internetowa mogła włączyć się w proces tworzenia filmu na trzy sposoby: dzieląc się pomysłami, współfinansując film lub reklamując go.

Fani mogli współtworzyć film dzięki platformie komunikacyjnej Wreckamovie.com. Twórcy filmu zamieszczali na niej rozmaite zadania dla nich - od prostych, jak wymyślenie imion i nazwisk bohaterów filmu, po tak skomplikowane, jak wykonanie w 3D modelu statku kosmicznego.

W budżecie "Iron Sky", który opiewa na 7,5 miliona euro, 1 milion euro to pieniądze fanów. Pochodzą one głównie ze sprzedaży gadżetów filmowych poprzez stronę store.ironsky.net oraz z inwestycji fanów. W okresie produkcji filmu internauci mogli zainwestować w film wpłacając minimum tysiąc euro, aż do momentu uzbierania łącznej kwoty 900 tysięcy euro. (www.ironsky.net/finance/)

Przez długi czas twórcy filmu budowali społeczność fanów w Internecie. Zanim został ustalony termin rozpoczęcia zdjęć, nawiązali kontakt z ogromną rzeszą internautów przez Facebook, Twitter, Youtube i inne portale społecznościowe. Fani publikowali na swoich profilach informacje na temat filmu i przekazywali je swoim znajomym.

Integralną częścią kampanii reklamowej "Iron Sky" jest akcja Demand to See Iron Sky, którą można śledzić na www.ironsky.net/demand/. Akcja polega na tym, że fani filmu za pośrednictwem Internetu zgłaszają chęć zobaczenia "Iron Sky" w kinie

w rodzinnym mieście. Rejestracja poszczególnych zgłoszeń wymaga od fanów potwierdzenia zgłoszenia poprzez pocztę mailową, co z kolei daje producentom możliwość kontaktowania się z nimi w późniejszym czasie oraz budowania bazy fanów również w oparciu o regiony, z których pochodzą.

Społeczność fanów miała także możliwość współtworzenia gadżetów filmowych. Wszyscy zainteresowani mogli pobrać ze strony internetowej filmu zestaw startowy do projektowania, zawierający tematy graficzne, czcionki, zdjęcia i inne materiały filmowe, który był punktem wyjścia do tworzenia własnych projektów. Najlepsze projekty zostały zrealizowane przez międzynarodowego dystrybutora filmu - EMI,

a ich twórcy otrzymali nagrody pieniężne, zaproszenia na uroczystą premierę filmu, bilety do kin i inne nagrody.

DOKUMENTUJĄC NA BIEŻĄCO PRODUKCJĘ FILMU

Twórcy "Iron Sky" umożliwili fanom i obserwatorom wejrzenie za kulisy filmu

i śledzenie krok po kroku jego produkcji. Filmy dokumentujące postęp prac nad "Iron Sky" były publikowane co miesiąc na portalu www.youtube.com/energiaproductions. Autorzy dokumentu odwiedzali każdego miesiąca inny pion produkcji filmu, jak na przykład pion scenograficzny albo kostiumowy i pokazywali na czym polegała praca danego zespołu przy tworzeniu "Iron Sky". Poza tym niektórzy członkowie ekipy filmowej, w tym reżyser Timo Vuorensola, publikowali na Youtube'ie krótkie filmiki, które miały charakter pamiętników z okresu produkcji filmu.

PIERWSZE MINUTY FILMU DLA FANÓW

W trakcie pierwszego dnia zdjęciowego, na stronie internetowej filmu została uruchomiona nowa funkcja - Iron Sky Sneak Peek (www.ironsky.net/sneakpeek/), która pozwalała fanom za kwotę jednego euro obejrzeć pierwsze pięć minut filmu

z wyprzedzeniem, wcześniej niż widzowie kinowi. W połączeniu z wszystkimi innymi opcjami - możliwością włączenia się w reklamowanie filmu, tworzeniem projektów filmowych, obserwowaniem postępu prac, produkcja "Iron Sky" dała fanom niespotykaną do tej pory możliwość współtworzenia filmu i zaznajomienia się z jego produkcją.

IRON SKY - WIĘCEJ NIŻ FILM

Film jest tylko jednym z wielkiej rodziny produktów firmowanych jako "Iron Sky". Obok gadżetów filmowych, powstały także inne produkty, które były dostępne jeszcze przed wejściem filmu do kin albo już po.

Przed rozpoczęciem dystrybucji filmu na rynku pojawiły się trzy części komiksu, których akcja poprzedza wydarzenie pokazane w filmie. Są one częścią komiksowej sagi zatytułowanej "Iron Sky". Jej twórcą jest Gerry Kissell, autor komiksu będącego adaptacją filmu "Drużyna A" oraz gry komputerowej "Army of Two". Jest także planowana powieść na podstawie filmu oraz książka opisująca proces jego powstawania.

Kolejny produkt to gra komputerowa "Iron Sky" przeznaczona na komputery typu PC, a w późniejszym czasie także na inne popularne platformy do gier. Będzie ona również dostępna na platformach mobilnych, np. smartfonach. Darmowa aplikacja pozwoli wszystkim zainteresowanym otrzymywać bieżące informacje na temat "Iron Sky" bezpośrednio na telefony komórkowe.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Iron Sky
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy