Reklama

"Irina Palm": SAM GARBARSKI O FILMIE

Inspiracja

Spodobał mi się pomysł mojego przyjaciela i scenarzysty Phillipa Blasbanda, aby nakręcić niepoprawną politycznie tragikomedię romantyczną. Później, kiedy zaczęliśmy pracować nad tą historią, zrozumieliśmy, że znalezienie pieniędzy na ten projekt nie będzie proste i tak było w rzeczywistości. Poszukiwania zajęły nam dużo czasu. Scenariusz był już gotowy zanim zaczęliśmy kręcić mój pierwszy film fabularny Rashevski Tango w 2003.

Po wielu nieudanych próbach znalezienia pieniędzy, pewnego dnia mój producent Sébastien Delloye spytał mnie: Czy myślisz, że moglibyśmy nakręcić ten film w języku angielskim? Sébastien wrócił właśnie z festiwalu filmów w Rotterdamie, gdzie spotkał angielskiego producenta, któremu bardzo spodobał się nasz pomysł i zaproponował, abyśmy zrealizowali film w języku angielskim. Wszystkie zmiany w scenariuszu przebiegły w bardzo naturalny sposób i dały nam wiele możliwości dopisania nowych pomysłów. Spotkaliśmy Martina Herrona, angielskiego scenarzystę, który wykonał wspaniałą pracę. Zaadaptował nasz pomysł i dorzucił parę nowych rzeczy, których nam brakowało. Tym niemniej to ja i Sébastien wprowadziliśmy ostateczne zmiany, aby osiągnąć wymarzony kształt.

Reklama

Prawdziwe poświęcenie

Maggie to prosta, dobroduszna i szczodra kobieta. Nie jest zbytnio wykształcona, nie miała okazji podróżować. Poślubiła swojego pierwszego chłopaka i pozostała mu wierną, nawet po jego śmierci. Nigdy nie wyobrażała sobie nawet, że istnieje taki rodzaj pracy. Zdecydowała się na nią, ponieważ nie widziała już innego rozwiązania Ale jej wybór w zupełności był powodowany niewinnością i naiwnością.

Dla Maggie to po prostu praca, pozwalająca zarobić pieniądze na operację dla wnuczka Olly'ego. Kiedy zaczyna rozumieć o co chodzi, nie może uciec z powodu umowy, którą zawarła z właścicielem Mikim. A ponieważ jest osobą, która w zupełności oddaje się temu co robi, Maggie odnosi wielki sukces. Ta wspaniała kobieta poświęca się w najwyższym stopniu. Zdaję sobie sprawę, że sex club nie jest postrzegany jako miejsce, w którym można odnaleźć prawdziwą miłość. Dlatego wydawało mi się ciekawym pomysłem pozwolić rozwinąć się miłości w miejscu, o którym nikt nawet nie pomyśli w ten sposób.

Filmowanie Maggie podczas pracy

W Irina Palm chciałem pokazać tragikomiczną stronę codziennego życia. Z drugiej strony nie chciałem zrealizować reportażu o obrzydliwym obliczu biznesu erotycznego. Postać Maggie jest całkowicie czysta i uczciwa, dlatego zdecydowałem się filmować sceny jej pracy z dużą subtelnością i dyskrecją. Pomyślałem, że zbyt prostackie byłoby włączenie ujęć penisów. Chciałem, aby wszystko zostało wyrażone poprzez ekspresję twarzy Maggie i język ciała. Wymagało to wielu testów. Na początku z małą kamerą podczas prób z Marianne, później

z moim operatorem Christophem.

Wybór Marianne Faithfull

Przeczytałem w samolocie artykuł o Marianne Faithfull i jej pracy w Paryżu nad filmem Maria Antonina Sofii Coppoli. Zadzwoniłem do mojego producenta z lotniska i on zgodził się, że zaangażowanie Marianne jest wspaniałym pomysłem. Zadzwoniłem do Nathaniele Ester, mojej francuskiej specjalistki od obsady. Tego samego dnia dowiedziała się, że Sofia jest bardzo zadowolona z współpracy z Marianne, odszukała jej agenta i następnego dnia wysłała mu scenariusz. Dwadzieścia cztery godziny później oddzwonił z wiadomością, że Marianne jest zachwycona scenariuszem i chce się z nami zobaczyć. Kiedy mój producent Sébastien i ja wreszcie spotkaliśmy się z Marianne uznaliśmy, że będzie idealna do roli Maggie.

Praca z Marianne Faithfull

Marianne nie kończyła szkoły aktorskiej, ale jest prawdziwą artystką i czuje się to od samego początku. Marianne pozwoliła mi poprowadzić się i stworzyć postać Maggie tak, jak ją sobie wyobrażałem. Nawet jeśli nie podobał się jej tekst czy mój sposób widzenia danej sceny przez cały czas grała według moich wskazówek. Jest niezwykle profesjonalna, to prawdziwa artystka.

Praca z Mikim Michajloviciem

Od samego początku myślałem o Mikim. Spotkałem się z nim już w czasie, kiedy staraliśmy się zrealizować i sfinansować nasz projekt we Francji. Bardzo podobał mu się scenariusz, ale wydaje mi się, że nie wierzył w realizację tego filmu. Mimo to dzwoniłem do niego co jakiś czas i informując o naszych poczynaniach, a on zawsze wykazywał ten sam entuzjazm i zainteresowanie.

Miki mieszka w Belgradzie i nie znosi samolotów. Podróżował pociągiem przez 26 godzin do Paryża, aby odbyć jednogodzinne spotkanie ze mną i z Marianne. Kiedy zobaczyłem w jaki sposób patrzą na siebie, wiedziałem, że znalazłem moją parę. Potem Miki wrócił do Belgradu; kolejne 26 godzin w pociągu. Jest wiele rzeczy, za które go uwielbiam, ale to doświadczenie jest wyjątkowe. Jest doskonałym aktorem, a praca z nim to wspaniała zabawa.

Realizacja w 5 krajach

Kręciliśmy w Anglii, Niemczech i Luksemburgu, więc logicznym jest, że nasza ekipa była międzynarodowa. Taka sytuacja mi odpowiada. Z pochodzenia jestem Polakiem. Wychowałem się w Niemczech, mieszkam w Belgii, a film zrealizowałem w języku angielskim. Mój asystent to Grek wychowany w Niemczech, a mieszkający w Paryżu, scenarzysta jest Anglikiem norweskiego pochodzenia. Autor zdjęć jest Belgiem, ale mieszka we Francji, producent jest z pochodzenia Włochem, ale mieszka w Luksemburgu. To był niezły mix. Historia dzieje się w Anglii, zatem plenery kręciliśmy na wyspie. Resztę filmowaliśmy w Niemczech i Luksemburgu. Jednak nawet najmniejszy szczegół nie zdradza tego faktu; cała ekipa wykonała wspaniałą pracę.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Irina Palm
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy