"Hooligans": BIOGRAFIE TWÓRCÓW
LEXI ALEXANDER – Reżyserka i scenarzystka
Lexi Alexander, była mistrzyni świata w Karate i kickboxingu podróżowała wiele po świecie zgłębiając tajniki sztuk walki i szukając nowych wyzwań. Tak trafiła do szkoły filmowej. Urodzona w Mannheim, w Niemczech, od dawna pragnęła przenieść się do Hollywood, by móc uczestniczyć we wszystkich turniejach rozgrywanych na terenie Stanów Zjednoczonych. Wreszcie, w wieku 19 lat, po wygraniu Long Beach International Karate Championship osiedliła się w Kalifornii nie mając nic prócz dwóch toreb podróżnych z rzeczami osobistymi i pary wysłużonych rękawic.
Jej marzenia o filmie ziściły się, gdy ukończyła znaną szkołę Joanne Baron Studio of Dramatic Arts, a następnie Piero Dusa Acting Conservatory. Jednocześnie studiowała reżyserię, produkcję i scenopisarstwo na UCLA. W tym czasie zajmowała się kaskaderką ze specjalizacją w sztukach walki, by zarobić na życie i naukę. Te zajęcia pozwoliły jej na poznanie tajników kręcenia filmów z zupełnie innej strony. Jej krótkometrażowe filmy takie jak „Pitcher Perfect”, opowiadający o cudownym dziecku grającym w baseball, czy „Foolproof” kolejna komedia młodzieżowa otworzyły jej drogę do większych produkcji reklamowych, głównie produkowanych dla firm sportowych.
Po wyprodukowaniu pierwszego filmu pełnometrażowego, Lexi wykorzystała swoja wiedzę o boksie oraz pasje filmowca i nakręciła nominowanego do Oscara® „Johnny Flyntona”.
GIGI PRITZKER – Producent
Gigi Pritzker po roku studiów w tradycjonalistycznej szkole filmowej w Santa Fe, przeniosła się do Nowego Jorku gdzie pracowała jako asystentka. Cały czas marzyła jednak o Azji, co w końcu jej się udało. Spędziła niemal 18 miesięcy w Butanie kręcąc film dokumentalny. Tam też poznała Deborah Del Prute, z która pracowała jako asystentka producenta nad innym projektem. Wspólnie otworzyły później firmę Dee Gee Productions, kręcącą reklamy, filmy instruktażowe i teledyski. Następnym ich krokiem w karierze był film fabularny.
Od 1993 roku Dee Gee Entertainment/Odd Lot Entertainment zrealizowało oprócz dokumentów dla sieci ABC, BBC, CBS, NHK, PBS następujące tytuły: „Mean Creek”, „Powiedz: tak” (The Wedding Planner), „Ricochet River” i „Simple Justice”, oraz dla HBO „Hostile Intent”.
ORAH DEL PRETE – Producent
Deborah Del Prete jest współwłaścicielką Dee Gee Entertainment. Razem z partnerką Gigi Pritzker wyprodukowała następujące filmy: „Powiedz: tak” (The Wedding Planner) z Jennifer Lopez i Matthew McConaughey’em dla Sony Pictures, debiut ekranowy Kate Hudson „Ricochet River”, „Simple Justice”, „Hostile Intent” z Robem Lowe oraz „Mean Creek”, który trafił na Director’s Fortnight podczas festiwalu w Cannes w roku 2004.
Deborah reżyserowała też „Simple Justice“ oraz „Ricochet River“. Była producentką i reżyserką sporej ilości programów telewizyjnych: “The People Versus”, pięcioczęściowej mini-serii z Meg Ryan dla Viacomu, musicali: „Something’s Afoot“, „The Drunkard“, „Journey to Adventure“, seriali: „Maintenance Men’s Lounge“, „Gifts From the Fire“, „The Architect and the City“.
Zajmowała się też reżyserią teatralną i współpracowała z tak znanymi aktorami jak: Tim Allen, Nancy Travis, Scott Bakula, Bruce Davison, Pamela Reed, Fred Savage, Dan Lauria, Marion Ross, Stephanie Zimbalist, Kathleen Noone, Paul Winfield, Dana Delaney, Gary Cole, Ron Perlman, Cathy Moriarity, Penelope Ann Miller, Gregory Harrison, Sean Astin, John Glover, Lou Diamond Phillips, Carol Kane, Joely Fisher, Polly Draper, David Paymer, Jay Thomas, Harold Gould, Shelly Berman, Michael Lerner, Wayne Rogers i Charles Durning.
Mieszka w Santa Monica, Kalifornia z mężem i synem.
ALEX BUONO – Zdjęcia
Alexander Buono dorastał w Portland, stan Oregon skąd przeniósł się do Los Angeles, aby studiować na University of Southern California School of Cinema/Television. Tuż po promocji pojechał do Oregonu by tam zając miejsce asystenta operatora w super produkcji „Twister”. Następne parę lat spędził pracując nad takimi filmami, jak: „Teoria spisku” (Conspiracy Theory), „Powódź” (Hard Rain), oraz „Armageddon”, na planie których pobierał nauki od takich sław jak Dean Cundey, Don Burgess, Conrad Hall czy John Schwartzman.
Pomiędzy tymi zajęciami zajmował się kręceniem zdjęć do teledysków, krótkich metraży, a w 1997 roku nakręcił swój pierwszy film pełnometrażowy „The Others”. Tym samym został samodzielnym operatorem i wkrótce nakręcił: „Snipes”, „Martwa cisza” (Dead End), i „The Orphan King”. Przez pięć sezonów był też operatorem popularnego programu komediowego „Saturday Night Live”.
Alex spotkał Lexi Alexander w 2001 roku, kiedy kręcili pierwszy z ich wspólnych filmów krótkometrażowych: „Foolproof”. Rok później był operatorem w innym projekcie Lexi – „Johnnym Flyntonie” – który w roku 2003 otrzymał nominacje do Oscara w kategorii Najlepszy film krótkometrażowy.
"Hooligans"zecim wspólnym filmem z Lexi Alexander i ósmym filmem fabularnym w karierze operatora.
JOHNSON – Koordynator kaskaderów/choreograf walk
"Hooligans"po „Johnnym Flyntonie” filmem, przy którym Pat Johnson współpracuje z Lexi Alexander.
Jego kariera, jako jednego z najbardziej znanych choreografów walk w filmie rozpoczęła się ponad trzydzieści lat wcześniej, gdy znalazł się na planie legendarnego „Wejścia smoka” (Enter the Dragon). Pat zainteresował się sztukami walki, gdy stacjonował w Korei. Tam ćwiczył w szkole Tang Soo Do. Wkrótce dał się poznać jako ekspert od Karate i kickboxingu.
Po powrocie do Stanów został kapitanem grupy Chuck Norris Black Belt Competition Team i przez siedem lat pozostawał na tym stanowisku nie przegrywając ani jednego turnieju. W tym czasie wygrał 196 walk, jedna zremisował i jedną przegrał. W pracy nad filmami wykorzystywał swoją wiedzę do tworzenia najbardziej realistycznych walk. Jego dziełem były: „Wojownicze żółwie Ninja” (Teenage Mutant Ninja Turtles 1, 2), „Karate Kid 1 i 2”, „Mortal Kombat”, „Mortal Kombat – Anihilacja”, „Bardzo Dziki Zachód” (Wild, Wild West); “Batman i Robin” (Batman and Robin), „Shootfighter”, „Buffy, postrach wampirów” (Buffy the Vampire Slayer), „Showdown in Little Tokio”, „Żyć i umrzeć w Los Angeles” (To Live and Die in LA), „Wyścig Kuli armatniej” (The Cannonball Run) oraz „The Ultimate Warrior”. Był też drugim reżyserem w Force Five oraz napisał kilka scenariuszy do filmów: „A Force of One”, „Kick and Kick Back” i „Chinatown Squad”.
Johnson został uznany przez prestiżowe pismo „Black Belt Magazine” jednym z 25-ciu najbardziej wpływowych zawodników sztuk walki dwudziestego wieku.