Reklama

"Hitch, najlepszy doradca przeciętnego faceta": O PRODUKCJI

Reżyser Andy Tennant mówi, że po tym jak nakręcił fragmenty filmów Fools Rush In oraz Sweet Home Alabama na Manhattanie, zawsze chciał, aby cała produkcja filmowa skupiła się na lokalizacjach w Nowym Jorku. “Nowy Jork jest idealnym miejscem do kręcenia filmu o randkach, kiedy ma się trzydzieści kilka lat,” mówi.

“Nowy Jork to miejsce, gdzie przyjeżdżają ludzie, aby odnieść sukces, stać się bogatymi i ogólnie polepszyć swoje życie,” mówi Smith. “W samym centrum tej olbrzymiej energii znajduje się miłość, która często pozostaje niezauważona.”

Reklama

Produkcja komedii Hitch rozpoczęła się wiosną ubiegłego roku w modnym bistro w dzielnicy Soho - Balthazar. Tennant zdecydował się na zrealizowanie wielu scen w śródmieściu, w dzielnicach rzadko oglądanych w filmach.

Główny splot wydarzeń filmu rozgrywa się w restauracyjnej części Manhattanu w pobliżu 14tej Ulicy, na której znajdują się najpopularniejsze nocne kluby w mieście. Kilka kluczowych scen zostało nakręconych w “Amp Lounge,” luźno związanym z ekskluzywnym Soho House.

“W filmie jest około 74 różnych lokalizacji,” mówi producent wykonawczy Michael Tadross, który jest doświadczony w pracy na planie filmów kręconych w Nowym Jorku – Szklana pułapka II (Die Hard with a Vengeance) i Afera Thomasa Crowna (The Thomas Crown Affair). “To więcej lokalizacji niż te z jakimi miałem do czynienia w ciągu 24 lat pracy.”

Scenograf Jane Musky ściśle współpracowała z działem lokalizacji, aby znaleźć najmodniejsze lokale na Manhattanie, gdzie gromadzą się młodzi ludzie. “Jane jest niesamowita,” mówi producent wykonawczy Mordaunt. “Czuje tętniący puls tego miasta.”

“Przejrzałam prawie każdy magazyn poświęcony Nowemu Jorkowi, jaki mogłam znaleźć,” mówi Musky. “Kupiłam ponad 40 pism i przerzucałam stronę po stronie, żeby zobaczyć, gdzie ludzie chodzą.”

Wśród jej odkryć znalazła się ultra nowoczesna restauracja oferująca puddingi ryżowe Rice to Riches, która mieści się w modnej części Manhattanu - Nolita. Inne modne lokalizacje to Pop Burger i Little Pie Company. Romantyczne scenerie, które także filmowy Hitch poleca swoim klientom znaleziono w Central Parku i na historycznej Ellis Island z widokami Statuy Wolności oraz linii horyzontu Manhattanu. To właśnie na Ellis Island, Tennant nakręcił scenę pierwszej randki Hitcha i Sary. Obecnie część National Park Service, Ellis Island jest miejscem, gdzie imigranci z całego świata po raz pierwszy stawiali swoje kroki na amerykańskiej ziemi od 1892 do 1954 roku.

Jedną z kilku zmian, jakich ekipa realizacyjna mogła dokonać w muzeum Ellis Island było dodanie kilku elementów dekoracji w głównym holu. Dodane zostały gabloty zawierające manifesty statków, które były częścią sceny. Ekipa przymocowała na gabloty znaczki mówiące, że manifesty to tylko rekwizyty filmowe bez wartości historycznej, ale turyści (muzeum było otwarte podczas kręcenia scen) i tak byli zafascynowani i przez cały czas robili zdjęcia. Gabloty zostały po zakończeniu zdjęć przekazane muzeum. Fałszywe manifesty nie.

Inną sekwencją która połączyła w sobie stary i nowy Nowy Jork była ta kręcona na targu rybnym Fulton na Manhattanie. Sara przyprowadza Hitcha na lekcję gotowania prowadzoną w rogu targu. “Sara jest dziennikarką piszącą dla plotkarskiej kolumny i zawsze wie, co się dzieje – gdzie i kiedy,” wyjaśnia Musky. “Sara przyprowadza Hitcha do tego miejsca, ponieważ jest ono wyjątkowe. Wie o nim niewiele osób, co robi wrażenie na Hitchu, ponieważ okazuje się, że dziewczyna wie tak naprawdę więcej o mieście niż on.”

Siedziba Hitcha pełna jest panelowego szkła wypełnionego argonem. “Kiedy nasz bohater naciska guzik i napięcie elektryczne przechodzi przez szkło,” wyjaśnia scenograf. “argon aktywuje się i przybiera formę mgły. W jednej chwili przezroczyste szkło staje się zadymione zapewniając Hitchowi prywatność, jaka gwarantuje, że nikt nie dowie się o tym, że jego klienci potrzebują profesjonalnej pomocy w poznaniu wymarzonych kobiet – byłoby to fatalne w skutkach dla rozwoju jego interesów”.

Poddasze, na którym mieszka Sara mieści się w dzielnicy Soho, i podobne jest do mieszkania Hitcha pod tym względem, że ma olbrzymie okna przez które widać śródmieście. Jej mieszkanie jednak jest bardziej osobiste, z dużym rodzinnym stołem, w pełni wyposażoną kuchnią i ścianami pokrytymi obrazami i kubańskimi fotografiami. “Poddasze jest pełne kolorów. Jest ciepłe i przytulne,” mówi Musky.

Autor zdjęć, Andrew Dunn, który pracuje z Tennantem już po raz czwarty mówi, “Andy lubi kolory. Uwielbia odbicia światła i lustra i wiele tych rzeczy, które onieśmieliłyby innych ludzi.”

Dunn i Tennant zobaczyli Nowy Jork jako tak romantyczne miasto jak Paryż, chociaż uzyskanie takiego wizerunku postawiło przed nimi trochę wyzwań. “Jednym z nich były oczywiście bardzo wysokie budynki,” mówi Dunn. “Na każdej ulicy można dostrzec tylko niewielkie promienie światła przedostające się przez wysoką zabudowę. Ponieważ filmowaliśmy przez cały dzień musieliśmy utrzymać pewną kontynuację tego, co widać na ekranie, aby nie odwracać uwagi widzów od opowiadanej historii.”

Tennant z uznaniem opowiada o projektantce kostiumów Marlene Stewart i jej zespole, którzy pomogli mu w uzyskaniu odpowiedniego tonu filmu. “Ich zadaniem było sprawienie, aby film wyglądał tak, jak w rzeczywistości wygląda Will Smith – udało im się to,” mówi Tennant. Stewart, która wcześniej pracowała ze Smithen podczas realizacji filmów Wróg publiczny (Enemy of the State) i Ali, postrzegała postać Hitcha jako modnego nowojorczyka, który zawsze jest dobrze ubrany, ale bardzo swobodnie do tego podchodzi. Chociaż wiele ubrań Smitha było szytych na miarę, Stewart udało się także ubrać aktora w stroje sławnych projektantów. “Wykorzystaliśmy marynarki Etro, trochę Prady, Gucci’ego,” mówi.

Ubrania są w rzeczywistości bardzo ważną częścią pracy Hitcha, ponieważ przygotowuje swoich klientów do ważnych randek. “Częścią filmu jest dokonywanie całkowitej przemiany klientów Hitcha,” mówi Stewart. “Większość z nich w pewnym momencie zaczyna wyglądać dokładnie jak ich doradca. Na przykład, kiedy po raz pierwszy widzimy Alberta, księgowego, który wynajmuje Hitcha, aby ten pomógł mu w zdobyciu pięknej dziedziczki, ma on na sobie krzykliwy garnitur z zielonej gabardyny i białe skarpetki – powszechne faux pas. Po otrzymaniu kilku porad od Hitcha, Albert staje się dużo modniejszy – ciemniejsze ubrania, dobre dżinsy.”

Sara także stara się podążać za modą, chociaż ma swój własny styl. Na początku filmu nosi ciemne kolory, kostiumy, co ma odzwierciedlać jej skupienie na zawodowej karierze. Stopniowo paleta barw, którą wykorzystuje staje się jaśniejsza, a stroje bardziej kobiece.

Postać grana przez Amber Valletta nosi głównie markowe designerskie stroje. “Amber przepiękne się ubiera,” mówi Stewart. “Nosi Pradę, Yves St. Laurenta i cudowne torebki Hermesa.” Firma jubilerska Bulgari dostarczyła Stewart naszyjniki, które Valletta zakłada w filmie. “Amber w imponujący sposób nosiła drogą biżuterię. Jest modelką, więc takie rzeczy, jak noszenie biżuterii czy ubrań w wyjątkowy sposób nie sprawiają jej trudności”.

Komediowy ton, w jakim zrealizowany cały film nie zagłusza jednak ważnych tematów, jakie porusza Hitch. “Każdy, kto obejrzy ten film z łatwością utożsami się z problemami bohaterów,” mówi Zee. “Odczujemy ulgę, kiedy na ekranie wszystkie te problemy zostaną przezwyciężone, da nam to bowiem nadzieję na romans i miłość w naszym własnym życiu.”

I nie tylko mężczyźni odniosą się do tematów poruszanych w filmie, mówi Mendes. “My, Amerykanie bierzemy lekcje wszystkiego z wyjątkiem tego, co naprawdę jest w naszym życiu najważniejsze – rodzicielstwa i utrzymywania związków. Według mnie także dziewczęta chętnie skorzystałyby z rad Hitcha.”

Tak naprawdę nie chodzi jednak tylko o nieszkodliwe, ale pomocne porady Hitcha dotyczące ciuchów, wystroju wnętrza i modnych nocnych klubów. “Nasz film,” mówi Tennant, “opowiada o jak najlepszym zaprezentowaniu siebie innym. Mówi o tym, abyśmy nie bali się pokazania naszych lęków, słabości i tego wszystkiego, co sprawia, ze jesteśmy wyjątkowi.”

materiały dystrybutora
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy