"Harry Brown": TWÓRCY

DANIEL BARBER (Reżyseria)

Reklama

"Harry Brown" to debiut fabularny twórcy krótkometrażowej ekranizacji dzieła Elmore'a Leonarda "The Tonto Woman", nominowanej do Oscara w 2008 roku. Wcześniej "The Tonto Woman" wygrało festiwale filmu krótkometrażowego w Los Angeles i Palm Springs. Barber studiował grafikę w St. Martin's School of Art, w latach 80. pracował dla kanałów BBC i francuskiego TF1. W następnej dekadzie zajął się reżyserią reklamówek dla londyńskiej firmy Rose Hackney Productions. W 1994 roku magazyn "Campaign" nazwał go "najbardziej kreatywną osobowością wśród wschodzących talentów". W 1997 roku zdobył nagrodę Andy za reklamę BMW Canals oraz wyróżnienie organizacji Creative Circle za spot Daewoo.

W 2005 roku został wspólnikiem w firmie Knucklehead. Do dziś kręci reklamy tak znanych marek jak Adidas, Absolut, Audi, Estee Lauder, Ford, Mercedes, Shell, Sony i linii British Airways.

KRIS THYKIER (Produkcja)

Założyciel PeaPie Films oraz wspólnik cenionego reżysera Matthew Vaughna ("Gwiezdny pył") w MARV Films, która przygotowuje długo oczekiwane premiery filmów "Kick Ass"

z Nicolasem Cage'em i "The Debt" z Helen Mirren i Samem Worthingtonem. Piętnastoletni dorobek reklamowy Thykiera, wypracowany w agencji Freud Communications, obejmuje kampanię szlagieru kinowego "Cztery wesela i pogrzeb" oraz obrazów Matthew Vaughna,

jak również tytułów studiów Time Warner, Miramax, Working Title i wydawnictwa Random House. Był producentem wykonawczym hitu kinowego "Gwiezdny pył" (z Robertem De Niro, Michelle Pfeiffer i Charliem Coxem), który na całym świecie zarobił 140 milionów dolarów.

MATTHEW BROWN (Produkcja)

Jego wielką karierę w przemyśle filmowym rozpoczęło... parzenie herbaty tuzom z branży reklamowej. Zauważony przez geniusza reklamy Tony'ego Kaye'a, w wieku 23 lat zajął się produkcją. Od 2002 roku jest dyrektorem zarządzającym Rose Hackney Productions i wraz z Danielem Barberem produkuje reklamy słynnych marek, takich jak BMW, Mercedes, Shell i Sony. W 2007 roku wyprodukował krótkometrażowy debiut Barbera "The Tonto Woman", który rok później został nominowany do Oscara.

MARTIN RUHE (Zdjęcia)

Doświadczony i ceniony za nowatorstwo i dynamiczność operator, który pracuje głównie w Wielkiej Brytanii i USA. Nakręcił znane teledyski Coldplay, U2, Depeche Mode oraz reklamówki Mercedesa, Audi, BMW, Coca Coli i Adidasa, za które otrzymał 29 nagród na całym świecie, od Cannes po Nowy Jork i niemieckie stowarzyszenie producentów.

Za zdjęcia do popularnego dramatu "Control" o życiu Iana Curtisa otrzymał nagrodę na Auteur Film Festiwal i był nominowany do Złotej Żaby na Camerimage w 2007 roku.

W tym samym roku Variety wymieniło go pośród 10 najbardziej obiecujących operatorów na świecie. Płynnie mówi po angielsku, niemiecku i hiszpańsku, jego pasją są podróże i fotografia.

GARY YOUNG (Scenariusz)

W jego dorobku znajdziemy scenariusze do filmów sensacyjnych "Ostatni raz" (z Adrianem Dunbarem i Geradlem Butlerem) oraz "Tournament" (z Robertem Carlylem i Vingiem Rhamesem). Kończy pracę nad scenariuszami "Madame Samurai" dla Bigger Pictures oraz "Clean Face" dla Independent Film Company.

JOE WALKER (Montaż)

Pierwsze kroki stawiał w telewizji BBC, gdzie zmontował szereg dokumentów, jak również dramaty obyczajowe: "Out of the Blue", "The Lakes" i "Fields of Gold". Debiutem fabularnym był "Tabloid" Davida Blaira z Johnem Hurtem. Najbardziej znane obrazy, przy których pracował, to serial ITV "Doktor Żywago" z Keirą Knightley i Samem Neilem oraz nagrodzony na festiwalu Era Nowe Horyzonty film "Głód" Steve'a McQueena.

Dowiedz się więcej na temat: Harry Brown

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje