"Gdzie jest Nemo": NEMO TO GWIAZDA
Budżet „Gdzie jest Nemo” wyniósł 94 miliony dolarów. W ciągu pierwszego weekendu film zarobił w USA 73 mln dol., a do tej pory ponad 340 mln dol. Animacja Disneya będzie walczyć o miano największego przeboju tego roku. Obecnie znajduje się na czele rocznego zestawienia, z bezpieczną przewagą nad konkurencją. W letnim sezonie wszystkie filmy Disneya zarobiły w sumie 828 milionów dolarów (jest to aż 22 proc. rynku).
Na stronach Amazon.com znaleźć można listę chętnych do zakupu płyt DVD z „Gdzie jest Nemo”, choć ukażą się one dopiero w listopadzie. Dzieci opanowała „Nemomania” porównywalna z tym, co całkiem niedawno nazywaliśmy w Polsce „Pokemonomanią”. Nemo jest wszędzie: na koszulkach, dziecięcej pościeli, w książeczkach, w formie pluszowych maskotek, nadmuchiwanych zabawek, puzzli i – co zważywszy na fabułę filmu może wydać się kontrowersyjne – jako scenografia do akwariów. Wypuszczono już też serię gier z Nemo w roli głównej. W Internecie znaleźć można ankietę pod hasłem „Którą jesteś rybką?”, badającą zgodność charakteru ankietowanego z charakterami filmowych bohaterów.