Reklama

"Faceci w czerni 2": TWÓRCY

BARRY SONNENFELD - reżyser filmu "Faceci w czerni II" ponownie wykorzystuje swój unikalny komediowy talent do obnażenia działalności najtajniejszej organizacji Stanów Zjednoczonych.

Sonnenfeld ostatnio wyreżyserował i wyprodukował komedię "Big Trouble" z udziałem Tima Allena i Rene Russo oraz wyreżyserował pilota przyszłego serialu telewizyjnego własnej produkcji "The Tick,", w którym zobaczyć możemy Patricka Warburton.

Przed otrzymaniem tytułu magistra na wydziale filmowym The New York University reżyser zdobył licencjat na wydziale nauk politycznych. Do tej pory zdobył nagrodę Emmy dla najlepszego operatora, jak też był autorem zdjęć do nominowanego do Oscara filmu dokumentalnego "In Our Water". Pierwsze zdjęcia do filmu fabularnego Sonnenfelda wiążą się z debiutem braci Coen "Śmiertelnie proste". W późniejszym okresie artysta współpracował z nim przy "Arizona Junior" i "Miller's Crossing". Poza tym, Sonnenfeld był autorem zdjęć do "Duży", "Throw Momma from the Train", "Kiedy Harry poznał Sally" i " Misery".

Reklama

Od czasu swojego debiutu reżyserskiego "Rodzina Adamsów" z 1991 roku, Sonnenfeld nakręcił tak wielkie przeboje kasowe, jak: "Faceci w czerni", "Bardzo dziki zachód", "Dorwać Małego", "For Love or Money", "Rodzina Adamsów II" oraz "Big Trouble". Był on również producentem filmu Stevena Soderbergha "Co z oczu, to z serca" i szalonej komedii z udziałem Richarda Dreyfussa "Ferajna".

ROBERT GORDON'S jest autorem wyróżnionego nagrodami Hugo i Nebula "Galaxy Quest" oraz komedii romantycznej "Miłość jak narkotyk". Studia ukończył na California Institute of the Arts. W przyszłym roku światło dzienne ujrzy debiut reżyserski Gordona "The Fictionals", na podstawie jego własnego scenariusza. Mieszka w Los Angeles.

GREG GARDINER - operator, z którym Barry Sonnenfeld pracował ostatnio nad "Big Trouble". Wkrótce podziwiać będziemy mogli jego pracę przy "To End All Wars" i "Orange County".

Gardiner był także operatorem takich filmów, jak: "Tropem Marlowe'a?", "Homegrown", "Somebody is Waiting" i "Suture". Gardiner jest również operatorem telewizyjnym. Kręcił zdjęcia do reżyserowanego przez Sonnenfelda pilota serialu telewizyjnego "The Tick" i filmów telewizyjnych: "Mr. Murder," "The Patron Saint of Liars," "Miracle in the Woods," "The Right to Remain Silent" i "The Sentinel," między innymi.

BO WELCH - za swoją pracę przy "Faceci w czerni" scenograf otrzymał nominację do Oscara. Nominacje do tej nagrody przyniosła mu również praca nad "Klatka dla ptaków" i "A Little Princess".

Film "Edward Nożycoręki", do którego Welch robił projekty zdobył nagrodę brytyjskiej Akademii Filmowej BAFTA za Najlepszą Scenografię. Welch pracował również nad "Bardzo dzikim Zachodem", "Primary Colors", "Wilk", "Powrót Batmana", "Grand Canyon", "Joe Versus the Volcano", "Ghostbusters II", "The Accidental Tourist", "Sok z żuka", "The Lost Boys" i "Swing Shift".

Welch ma na swoim koncie pracę dla telewizji. Ostatnio reżyserował jeden z odcinków serialu komediowego "The Tick".

DANNY ELFMAN, autor muzyki do "Facetów w czerni" był za nią nominowany do Oscara i otrzymał nagrodę Grammy za Najlepszą Instrumentalną Ścieżkę Dźwiękową do Filmu. Muzyka do "Buntownika z wyboru" przyniosła mu kolejna nominację.

The Academy of Science Fiction, Fantasy and Horror Films uhonorowała go czterokrotnie nagrodą Saturn za muzykę do "Jeździec bez głowy", "Faceci w czerni", Mars atakuje!" i "Nightmare Before Christmas". Nominowano go także za główny motyw muzyczny w serialu "The Simpsons."

Elfman pracuje obecnie nad muzyką do nadchodzącego filmu "Red Dragon". Jest także twórcą muzyki do "Spider-Man", "Planeta małp", "The Family Man", "Dowód życia", "Prosty plan", "Dolores Claiborne", nominowanego do nagrody Grammy "Dick Tracy", "Edward nożycoręki", nagrodzonego nagrodą Grammy "Batman", "Za wszelką cenę", "Dead Presidents", "Sommersby", "Powrót Batmana", "Darkman", "Beetlejuice", "Mission Impossible", i "Peewee's Big Adventure".

STEVEN WEISBERG i RICHARD PEARSON - zajęli się montażem filmu "Faceci w czerni II". Weisberg był montażystą filmu "Big Trouble" Barrego Sonnenfelda, z którym współpracował także przy serialu telewizyjnym "The Tick." Pracował także przy wysoko ocenionym przez krytykę filmie "Siostra Betty". Wśród innych projektów montowanych przez Weisberga wymienić można "List w butelce", "Permanent Midnight", "Wielkie nadzieje", "Telemaniak" i "A Little Princess".

Za pracę nad "From the Earth to the Moon", mini serialu z 1998 roku Pearson otrzymał nominację do nagrody Emmy. Montażysta zajmował się także przygotowywaniem czołówek znanych seriali i montażem takich filmów, jak: "The Score", "Drowning Mona", "Bowfinger" i "Muppets from Space".

MARY E. VOGT - pracę kostiumologa podziwiać możemy we wcześniejszym filmie Barrego Sonnenfelda, "Big Trouble", a także "Faceci w czerni". Wśród niedawnych projektów Vogt wymienić można także jej pracę nad filmem "Looney Tunes", w którym oprócz żywych aktorów występują postacie animowane.

Vogt pracowała także nad filmem, który już niedługo wchodzi na nasze ekrany "Unconditional Love" i wcześniejszymi produkcjami "Inspector Gadget", "Na żywo", "Strefa zrzutu", "Naga broń 33 I 1/3", "The Final Insult", "Powrót Batmana", "The Hard Way", "Crazy People", "Naga broń", " Project X" i "Zasadzka". Vogt w 1994 zdobyła nagrodę Saturn za kostiumy do "Hocus Pocus".

RICK BAKER - autor charakteryzacji do "Facetów w czerni II" otrzymał Oscara za jego pracę nad pierwsza częścią filmu. To jeden z sześciu Oscarów, jakie Baker ma na swoim koncie, tak samo jak cztery nominacje do tej nagrody. Oscara przyniosły mu "An American Warewolf in London", "Harry and the Hendersons", "Ed Wood", "Gruby i chudszy" i "Grinch. Świąt nie będzie".

Nominację do Oscara w kategorii Najlepsza Charakteryzacja przyniosły mu: "The Legend of Tarzan, Lord of the Apes", "Książę w Nowym Jorku", "Wielki Joe" i "Życie". Jest on także zdobywcą trzech nagród BAFTA i sześciu nagród Saturna od the Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films.

Pracę Bakera mogliśmy ostatnio podziwiać przy okazji "Planety małp", "Ucieczka z Los Angeles", "Batman Forever", "Wilk", "The Rocketeer", "Goryle we mgle", "Ratboy" i "The Incredible Shrinking Woman". Jest ona także autorem charakteryzacji do teledysku Michaela Jacksona "Thriller".

JOHN ANDREW BERTON JR. - autor efektów specjalnych dołączył do zespołu grafików komputerowych Industrial Light & Magic's 1990, przy okazji filmu "Terminator 2:Ostateczna rozgrywka". Swój tytuł licencjata Wydziału Komunikacja i Film zdobył na Uniwersytecie Denison, a tytuł magistra Wydziału Sztuki i Grafiki Komputerowej na Uniwersytecie Stanu Ohio. Przed rozpoczęciem pracy dla ILM, Berton tworzył animację komputerową i muzykę elektroniczną zarówno dla celów komercyjnych i artystycznych, dla Cranston/Csuri Productions, Ohio Supercomputer Center, Ohio State University and Mental Images GmbH.

Berton pracował wcześniej przy filmach: "Mumia powraca", "Mumia", "Śmiertelny rejs", "Faceci w czerni", Gwiezdne Wojny: Wersja Specjalna", "Casper", "Maska", "Brzdąc w opałach", "The Flinstones", "Jurassic Park", "Death Becomes Her" i "Star Trek VI".

BARRY FANARO współpracował wcześniej z Barry Sonnenfeldem, pisząc scenariusz do "Ferajna", którego Sonnenfeld był producentem. Jest on również współautorem scenariusza do komedii "Kręglogłowi" w reżyserii braci Farrelly. Fanaro zaczął karierę jako telewizyjny scenarzysta komediowy, takich programów, jak: "Benson" i "Archie Bunker's Place." Przez cztery lata był producentem wykonawczym i scenarzystą "The Golden Girls," za co zdobył dwie nagrody Emmy i Writers Guild Award.

WALTER F. PARKES i LAURIE MACDONALD - od czasu premiery "Facetów w czerni" ten duet producencki odniósł niezwykłą ilość spektakularnych sukcesów filmowych. Za część pierwszą "Facetów w czerni II" producenci otrzymali coroczną nagrodę "ShoWest Producers of the Year" przyznawaną przez National Association of Theatre Owners.

Do ostatnich projektów duetu należą: "Gladiator", zwycięzca Oscara w kategorii Film Roku, jak też w pięciu innych kategoriach, wyreżyserowany przez Ridleya Scotta absolutny super przebój kasowy z udziałem Russella Crowe i w dystrybucji DreamWorks Pictures i Universal Pictures. Film, który zarobił na całym świecie ponad $440 milionów dolarów, zdobył także Złoty Glob w kategorii Najlepszy Dramat, Nagrodę Krytyków dla Najlepszego Filmu Roku, a także nagrodę brytyjskiej Akademii Filmowej BAFTA, w kategorii Najlepszy Film. Parkes i MacDonald byli także producentami przeboju kasowego "Maska Zorro" wytwórni Columbia Pictures z udziałem Antonio Banderasa, Anthony Hopkinsa i Catherine Zeta-Jones.

Poza swoja pracą w dziedzinie produkcji Parkes i MacDonald kierują Działem Kinowym DreamWorks SKG. Razem nadzorowali powstawanie wszystkich filmów produkowanych przez DreamWorks, w tym zwycięzcę Oscara w kategorii Film Roku z 1999 roku "American Beauty", "U progu sławy", który zdobył nagrodę Złotego Globu dla Najlepszego Musicalu, lub Komedii, a także osławiony film Stevena "Szeregowiec Ryan", który stał się największym przebojem kasowym 1998 roku.

Wśród następnych produkcji duetu Parkes-MacDonald są: kooprodukcja DW/Fox thriller science-fiction Steven Spielberg "Minority Report" z udziałem Toma Cruise, "Catch Me If You Can" z Leonardo Di Caprio i Tomem Hanks, oraz remake klasycznej już opowieści "Wehikuł czasu" wytwórni DreamWorks Pictures' i Warner Bros. Pictures, według prozy George'a Wellsa.

Trzykrotnie nominowany do Oscara Parkes, swoją pierwszą nominacje zdobył jako reżyser i producent filmu dokumentalnego z 1978 roku "The California Reich", który odsłaniał kulisy działań neofaszystowskich w Kalifornii. Druga nominacja wiąże się ze scenariuszem (który napisał wraz z Lawrence Laskerem) do filmu "WarGames", a trzecia do wyprodukowanym przez niego i nominowanym w kategorii Najlepszy Film Roku filmem "Przebudzeni", Parkes był także producentem wykonawczym, lub producentem takich filmów, jak: "Gladiator", "Sztuczna inteligencja", "Amistad", "Dzień zagłady", "The Peacemaker", "Mali żołnierze", "Sneakers", których był także wspóautorem, "Volunteers", "Project X" i "True Believer".

MacDonald zaczęła swoją karierę, jako producent filmów dokumentalnych i wiadomości dla programu KRON, filii NBC w San Francisco. Później dołączyła do Columbia Pictures, gdzie była vice-prezesem do spraw produkcji. Po czterech latach wraz z mężem Walterem F. Parkes założyli własną firmę producencką. Przed objęciem stanowiska w DreamWorks, MacDonald prowadziła razem z Parksem Amblin Entertainment. MacDonald jest także producentem takich filmów, jak: "Twister", "The Peacemaker", "Amistad", "Maska Zorro" i "Gladiator".

GRAHAM PLACE - to już siódme spotkanie z Sonnenfeldem. Place był ostatnio producentem "Big Trouble", komedii reżyserowanej przez Sonnenfelda. Wcześniej panowie pracowali przy "Rodzinie Adamsów", "For Love or Money", "Dorwać Małego", "Faceci w czerni" i "Bardzo dziki zachód", a także serialach telewizyjnych "Maximum Bob," i "The Tick." Place pracował wcześniej jako UPM lub współproducent przy takich filmach, jak: "Nell", "Light of Day" oraz "Miller's Crossing", "Barton Fink" i "Hudsucker Proxy" braci Coen.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Faceci w czerni 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy