"Elizjum": O REŻYSERZE
Debiutancki film NEILLA BLOMKAMPA (scenariusz / reżyseria / produkcja), Dystrykt 9 (District 9) zgromadził ponad 200 mln USD wpływów oraz otrzymał cztery nominacje do Oskara® m.in. w kategoriach Najlepszy Film i Najlepszy Scenariusz.
Urodzony w RPA Blomkamp przeprowadził się do Kanady w wieku 18 lat, gdzie rozpoczynał karierę jako specjalista ds. efektów wizualnych i już trzy lata później został nominowany do nagrody Emmy. Wkrótce potem, Blomkamp zajął się reżyserią teledysków i reklam i zwrócił na siebie uwagę zdolnością do łączenia wygenerowanych komputerowo elementów z żywą akcją. Jego klientami były m.in. takie firmy jak Nike, Citroen, Gatorade, Panasonic czy Namco.
W 2004 roku, Blomkamp został uznany za jednego z pięciu reżyserów wartych obserwowania podczas ceremonii wręczenia nagród First Boards w Cannes. Rok później reżyser otrzymał nagrodę w kategorii Najlepsze Efekty Wizualne, za reklamę dla Citroena.