Reklama

"Dziś 13, jutro 30": O FILMOWCACH

Gary Winick (reżyseria)

W 1999 roku wspólnie z Johnem Slossem i IFC Productions założył Independent Digital Entertainment (InDigEnt), aby rozpocząć produkcję filmów realizowanych techniką cyfrową.

Dorobek filmowy Winicka jako producenta obejmuje następujące filmy – Final Campbella Scotta, Chelsea Walls Ethana Hawke, Tape Richarda Linklatera, Women In Film Bruce’a Wagnera, Ten Tiny Love Stories Rodrigo Garcii, Personal Velocity Rebeki Miller – nagroda jury na festiwalu filmowym Sundance w 2002, Kill the Poor Alana Taylora, Pieces of April Petera Hedgesa – nominacja do Oskara® dla Patrici Clarkson, November Grega Harrisona – nagroda za zdjęcia na festiwalu filmowym Sundance w 2004 roku, Pizza Marka Christophera i Land of Plenty Wima Wendersa.

Reklama

Filmy wyreżyserowane przez Winicka to Curfew (1988), Out of the Rain (1991), Sweet Nothing (1996) z Mirą Sorvino i Michaelem Imperioli, The Tic Code (2000) z Polly Draper i Gregory Hinesem, Sam the Man z Fisherem Stevensem i Annabellą Sciorra oraz Tadpole z Sigourney Weaver, Johnem Ritterem, Bebe Neuwirth i Aaronem Stanfordem. Za reżyserię Tadpole, Winick został uhonorowany nagrodą na festiwalu filmowym Sundance w 2002 roku.

Josh Goldsmith & Cathy Yuspa (scenariusz)

Napisali uprzednio scenariusz do komedii romantycznej Czego pragną kobiety (What Women Want) z Melem Gibsonem w roli głównej. Obecnie pracują jako producenci wykonawczy serialu CBS “The King of Queens,” do którego napisali ponad 25 odcinków od czasu jego premiery sześć lat temu. Partnerzy w pracy i małżonkowie, rozpoczęli współpracę w szkole filmowej USC, a ich pierwszym zrealizowanym projektem był scenariusz do serialu komediowego CBS “Pearl” z Rheą Perlman.

Gina Matthews (producent)

Wypodukowała w ramach swojej firmy Roundtable Entertainment, przebój kasowy Czego pragną kobiety (What Women Want) z Melem Gibsonem i Helen Hunt. Film zarobił na świecie ponad 382 mln USD i stał się najpopularniejszą komedią romantyczną wszechczasów.

Wcześniej, Matthews wyprodukowała dla Columbia Pictures przebój Urban Legend i jego kontynuację Urban Legend 2: Final Cut.

Dla telewizji, Matthews zrealizowała serial WB “Popular.” Pełniła także funkcję producenta wykonawczego dramatu science fiction “Jake 2.0” oraz bardzo popularnej serii “The Chronicle.” Matthews napisała scenariusz i obecnie produkuje godzinny odcinek pilotowy zatytułowany “The Mountain” dla Warner Bros. Television.

Firma Roundtable przygotowuje także programy dla telewizji kablowych. Wyprodukowany przez nią film “Summer’s End” z Jamesem Earl Jonesem otrzymał dwie nagrody Emmy - Matthews zabrała do domu Emmy za Najlepszy Film dla Dzieci, a James Earl Jones otrzymał nagrodę dla Najlepszego Aktora. “The Wishing Tree,” ze zdobywcą Emmy Alfrem Woodardem i Blair Underwood, także otrzymał trzy nominacje do nagrody Emmy.

Don Burgess, A.S.C. (zdjęcia)

Zdobył nominację do Oskara® za zdjęcia do filmu Roberta Zemeckisa Forrest Gump z Tomem Hanksem w roli głównej. Burgess brał ostatnio udział w realizacji takich filmów jak Radio, Terminator 3: Rise of the Machines, Spider-Man® i Tożsamość Bourne’a (The Bourne Identity) oraz Polar Express z Hanksem także w reżyserii Zemeckisa.

Filmografia Burgessa obejmuje ponadto takie tytuły jak - Co kryje prawda (What Lies Beneath), Cast Away, Kontakt (Contact), Evening Star, Zapomnij o Paryżu (Forget Paris), Richie Rich, Blind Fury, Under the Boardwalk, Mo’ Money, Josh and S.A.M., Powrót do przyszłości II i III (Back to the Future 2, 3), a także Batman i Ognisty podmuch (Backdraft).

Dla potrzeb telewizji, Burgess i Zemeckis współpracowali razem podczas realizacji jednego z odcinków “Tales from the Crypt” (HBO) – nominacja dla Burgessa do nagrody ACE. Inne produkcje telewizyjne w jego dorobku to “Breaking Point” – nagroda ACE, “The Court Martial of Jackie Robinson” – nominacja do nagrody ASC.

Garreth Stover (scenografia)

Przygotował ostatnio scenografię do komedii z Eddie’m Murphy Małolaty u taty (Daddy Day Care) oraz filmu Barry’ego Sonnenfelda pt. Big Trouble. Wcześniej współpracował z producentkami Susan Arnold i Donną Arkoff Roth podczas realizacji Unstrung Heroes i Ulubieńcy Ameryki (America’s Sweethearts). Inne filmy w jego dorobku to także Lost Souls, The Kid, Instinct, Phenomenon, A Smile Like Yours, Where’s Marlowe? oraz Ja cię kocham, a ty śpisz (While You Were Sleeping).

Stover był także scenografem na planie licznych filmów telewizyjnych - “Indecency,” “Deconstructing Sarah,” “Deep Red”, “Sudden Fury,” , “Stolen Hearts,” “There Was A Little Boy”, “Murder of Innocence,” “The Late Shift,” “Inner Sanctum,” “Extreme Close-Up” oraz serialu w reżyserii Rona Howarda “Parenthood”.

Susan Littenberg (montaż)

Wzięła udział w realizacji takich filmów jak Easter, Tadpole Gary’ego Winicka, Jump Tomorrow, The Ballad of Ramblin’ Jack, Henry Hill, Up on the Roof oraz Gray’s Anatomy.

Theodore Shapiro (muzyka)

Udowodnił swoją wszechstronność i talent komponując muzykę do licznych produkcji filmowych, oraz występując w wielkich salach koncertowych. Ostatnio napisał muzykę do komedii Nadchodzi Polly (Along Came Polly) oraz filmów Todda Phillipsa Old School i Starsky and Hutch z Benem Stillerem i Owenem Wilsonem w rolach głównych. Inne filmy w jego dorobku to View from the Top, Not Another Teen Movie, Heist i State and Main Davida Mameta, Girlfight Karyn Kusama, Love in the Time of Money Petera Mattei, Hurricane Streets Morgana Freemana, Safe Men Johna Hamburga. Shapiro skomponował także muzykę do nominowanego do nagrody Akademii® filmu dokumentalnego On the Ropes.

Kompozycje muzyki symfonicznej autorstwa Shapiro to: "Chambers", wykonywane ostatnio przez orkiestry L.A. Philharmonic i St. Paul Chamber, "Avenues" (koncert na fortepian i orkiestrę), wykonywany przez orkiestry Seattle Symphony i Milwaukee Symphony oraz "Of Blood and Carnations" wykonywane przez orkiestry N.Y. Chamber i Ft. Worth Symphony.

Susie DeSanto (kostiumy)

Zaprojektowała kostiumy do takich filmów Revolution Studios jak Little Black Book, Biały oleander (White Oleander), I Am Sam, Miss agent (Miss Congeniality), Co kryje prawda (What Lies Beneath), Teaching Mrs. Tingle, Hope Floats, Szczęśliwy dzień (One Fine Day) i Wystrzałowe dziewczyny (Bad Girls).

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Dziś 13, jutro 30
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy