"Dzień, w którym zatrzymała się ziemia": TWÓRCY
SCOTT DERRICKSON (reżyseria) zdobył uznanie krytyki horrorem "Egzorcyzmy Emily Rose" ("The Exorcism of Emily Rose"), którego był także współscenarzystą. Napisał go wraz z Paulem Boardmanem (inne filmy według scenariusza tego duetu, to "Devil's Knot" i "Paradise Lost", które są w trakcie produkcji).
Zrealizowane filmy na podstawie scenariuszów Derricksona i Boardmana, to "Hellraiser V" Wrota Piekieł" ("Hellraiser: Inferno"), "Ulice strachu 2: Ostatnia odsłona" ("Urban Legends: Final Cut") i "Kingom Come"; powstanie także remake "Ptaków" Alfreda Hitchcocka w reżyserii Derricksona.
Derrickson współpracował z Wimem Wendersem przy filmie "Kraina obfitości" ("the Land of Plenty").
Wraz z Boardmanem napisał scenariusze do filmów "Mindbender", "The mystic" i "Beware the night" na podstawie powieści.
Ukończył uniwersytet Biola, studiował nauki humanistyczne, komunikację i teologię. W 1996 roku ukończył University of Southern California, na którym studiował produkcję filmową.
DAVID SCARPA (scenariusz) ma na koncie scenariusz do filmu "Ostatni bastion" w reżyserii Roda Luriego, w którym wystąpili Robert Redford, James Gandolfini i Mark Ruffalo.
ERWIN STOFF (produkcja) jest producentem filmowym, a przez trzydzieści lat był menadżerem. Wyprodukował takie przeboje, jak "Austin Powers - szpieg, który nie umiera nigdy" (""Austin Powers: The Spy Who Shagged Me"), "Matrix", czy "Jestem legendą" ("I Am Legend").
Pracuje w firmie produkcyjnej 3 Arts, która reprezentuje także różnych artystów i angażuje się w produkcje filmowe i telewizyjne.
Współpracował z takimi artystami, jak Keanu Reeves, Sandra Bullock, Ethan Hawke, Debra Messing , czy Francis Lawrence. W ramach 3 Arts wyprodukował takie filmy, jak "Przez ciemne zwierciadło" ("A Scanner Darkly"), "Constantine", "Zgadnij kto" ("Guess Who"), "Mąż idealny" ("Picture Perfect"), "Adwokat diabła" ("Devil's Advocate"), czy "Królowie ulicy" ("Street Kings").
GREGORY GOODMAN (produkcja) jest producentem, producentem wykonawczym i kierownikiem produkcji. Do jego najnowszych filmów należą "Stop-Loss", "Aeon Flux" i "Jak być sobą" (I Heart Huckabees"); zrealizował także "Hit Me" i "Summer Camp".
Był kierownikiem produkcji przy takich filmach, jak "Candyman", "Kalifornia" i "Oblicze mordercy" ("Dead Connection") oraz producentem wykonawczym "Ósmej mili" ("8 Mile"), "Dotyku przeznaczenia" ("The Gift") i "Złota pustyni" ("Three Kings").
PAUL HARRIS BOARDMAN (produkcja) był współtwórcą scenariusza do filmu "Egzorcyzmy Emily Rose" ("The Exorcism of Emily Rose"). Do jego najnowszych projektów należą remake filmu "Ptaki" Alfreda Hitchcocka, który będzie realizował razem ze Scottem Derricksonem i "Devil's Knot" (w reżyserii Derricksona).
Współpracę z Derricksonem rozpoczął podczas studiów, napisali razem kilka scenariuszy na podstawie których nakręcono filmy - "Darkness Falling," kupione prze TriStar Pictures; "Beware the Night" dla Bruckheimer Films; "The Mystic" zrealizowane przez Disneya; "Ghosting" dla Dimension; "FutureTense" dlaAPG, czy "Hyperion" w reżyserii Martina Scorsese.
We współpracy z Derricksonem wyprodukował także "Hellraisera V" Wrota Piekieł" ("Hellraiser: Inferno"), "Ulice strachu 2: Ostatnia odsłona" ("Urban Legends: Final Cut"), do których napisali scenariusze.
DAVID TATTERSALL (zdjęcia) pracował między innymi przy najnowszych częściach "Gwiezdnych Wojen" ("Gwiezdne Wojny: Część I - Mroczne widmo" ("Star Wars: Episode I - The Phantom Menace"), "Gwiezdne Wojny: Część II - Atak Klonów"("Star Wars: Episode II - Attack of the Clones") i "Gwiezdne Wojny: Część III - Zemsta Sithów" ("Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith").
Jest nie tylko cenionym operatorem zdjęć, ale i fotografem. Jego kunszt można oglądać w takich filmach, jak "Zabójcze radio" ("Radioland Murders"), "Con Air - Lot skazańców" ("Con Air"), "Majestic", "Zielona mila" ("The Greek Mile"), "Granice wytrzymałości" ("Vertical Limit"), "Śmierć nadejdzie jutro" ("Die Another Day"), " Lara Croft Tomb Raider: Kolebka życia" ("Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life"), "Xxx 2: Następny poziom" ("XXX: State of the Union"), "Kumple na zabój" ("Matador"), "W pogoni za zbrodniarzem" ("Hunting Party"), "Speer Racer", "Zoom" i "Next".
Tattersall pochodzi z Lake District w północnej Anglii. Studiował na uniwersytecie Goldsmith w Londynie, a także Britain's National Film and Television School, gdzie skończył specjalizację operatorską i oświetleniową.
Jak student zrealizował takie filmy, jak "King's Christmas", które w 1987 roku nominowano do nagrody BAFTA, "Caprice" pokazywane na festiwalach filmowych w Mediolanie i Edynburgu, a także "Metropolis Apocalypse" pokazywane w 1988 roku na festiwalu filmowym w Cannes.
Tattersall pracował również przy produkcjach telewizyjnych - "Yellowthread Street" i "Kronikach młodego Indiany Jonesa" ("The Young Indiana Jones Chronicles"), za które nagrodzono go Emmy i nominowano do ASC za najlepsze zdjęcia.
DAVID BRISBIN (scenografia) pracował między innymi przy "Egzorcyzmach Emily Rose" ("The Exorcism of Emily Rose") Scotta Derricksona, "Świadku bez pamięci" ("The Lookout") Scotta Franka, "Narkotykowym kowboju" ("Drugstore Cowboy") i "Moim własnym Idaho" ("My Own Private Idaho") Gusa Van Santa, "Mieście duchów" ("City of Ghosts") Matta Villona, "Po zmroku, kochanie" ("After Dark My Sweet") Jamesa Foleta i "Tatuażu" ("In the Cut") Jane Campion.
Studiował architekturę na Rice University oraz film (MFA, Cal Arts). Pracował jako reporter (materiał o upadku reżimu Marcosa na Filipinach). Wyreżyserował i wyprodukował film dokumentalny "Nice Hat! Five Enigmas in the Life of Cambodia."
WAYNE WAHRMAN (montaż) pracował już z Keanu Reevesem przy filmie "Constantine" Francisa Lawrence'a (a z Lawrence'em pracował jeszcze przy "Jestem legendą" ("I Am Legend") z Willem Smithem).
Trzykrotnie współpracował ze Stevenem Zaillianem - przy "Wszystkich ludziach króla" ("All the King's Men"), "Adwokacie" ("A Civil Action") i "Szachowym dzieciństwie" ("Searching for Bobby Fischer"). Pracował także z McG'em przy "Aniołkach Charliego" ("Charlie's Angels") i "Aniołkach Charliego - zawrotnej prędkości" (""Charlie's Angels: Full Throttle.")
Pracował przy filmie wojennym "U-571", "Wehikule czasu" ("The Time Machine"), "Dwóch dniach z życia doliny" ("Two Days in the Valley"), "The Education of Little Tree" i "Kickboxerze", a także "Ostatnim Mohikaninie" ("Last of the Mohicans") Michaela Manna.
Pochodzi z Richmond w Wirginii, studiował produkcję na UCLA Film School; jest zdobywcą nagrody Jima Morrisona za reżyserię.
TYLER BATES (muzyka) ma na koncie współpracę z wieloma twórcami. Skomponował muzykę do takich filmów, jak "300," "Świt żywych trupów" ("Dawn of the Dead),"Rob Zombie's "Halloween," "Bękarty diabła" ("The Devil's Rejects"), "Robale" ("Slither"), "Doomsday", "Miasto duchów"("City of Ghosts"), "Dorwać Cartera"("Get Carter"), "Życie na krawędzi"("The Last Time I Committed Suicide") i "BAADASSSSS!"
Obecnie pracuje przy nagrodzonym Emmy serialu "Californication"
JEFFREY A. OKUN (efekty specjalne) odpowiadał za efekty wizualne przy wielokrotnie nagradzanym filmie "Krwawy diament" ("Blood Diamond"), otrzymał za to nominację do nagrody przyznawanej przez Visual Effects Society.
Jest niezwykle cenionym specjalistą od efektów wizualnych, pracował przy takich filmach, jak "Ostatni samuraj" ("The Last Samurai"), "Lolita", "Szklana pułapka 2" ("Die Hard 2: Die Harder"), "Piekielna głębia" ("Deep Blue Sea"), "Ostatni gwiezdny wojownik"("The Last Starfighter"), "Twin Peaks: ogniu krocz ze mną" ("Twin Peaks: Fire Walk With Me"), czy "Wes Craven's Shocker".
Pracował także przy teledyskach takich artystów, jak Sting, The Beatles, Jimi Hendrix, Janet Jackson, Wayne Newton, Bryan Adams, Amy Grant, Dolly Parton, Prince, Michael Jackson, the Neville Brothers, czy Rod Stewart.
Okun jest członkiem rady Visual Effects Society Awards Committee, a także Academy of Motion Picture Arts & Sciences, the Academy of Television Arts and Sciences, BAFTA oraz VES.