"Dwa tygodnie na miłość": EKIPA FILMOWA
MARC LAWRENCE (SCENARZYSTA/REŻYSER)
Zadebiutował w roli reżysera na planie filmu Dwa tygodnie na miłość. Two Weeks Notice, będącym trzecim tytułem, jaki realizuje wspólnie z Sandrą Bullock. Lawrence jest współautorem scenariusza filmu Miss Agent, napisał też scenariusz filmu Podróż przedślubna, w którym zagrał Ben Affleck.
Reżyser urodził się w Brooklynie, zrezygnował z nauki na wydziale prawa uniwersytetu w Nowym Jorku, zamiast tego zaczął pisać scenariusze dla telewizji. Był nominowany do nagród Emmy i Humanitas za scenariusz i produkcję serialu Family Ties. Napisał także i współprodukował serial telewizji NBC Pride and Joy.
Lawrence napisał scenariusze filmów fabularnych: Life With Mikey, z udziałem Michaela J. Foxa, i Nowi miastowi, w którym zagrali Goldie Hawn i Steve Martin.
MARY McLAGLEN (PRODUCENT WYKONAWCZY)
Po raz czwarty pracuje wraz z Sandrą Bullock, poprzednio zajmowała to samo stanowisko w trakcie realizacji filmów Boskie sekrety siostrzanego stowarzyszenia Ya-Ya, Totalna magia i Ulotna nadzieja. Wcześniej była producentem wykonawczym filmu Podaj dalej. Współprodukowała także filmy One Fine Day, Sgt. Bilko, Moonlight and Valentino, Klient i Sommersby.
McLaglen dorastała w rodzinie związanej z przemysłem filmowym, jej dziadek to znany aktor Victor McLaglen, ojcem był reżyser Andrew V. McLaglen. Swoją karierę rozpoczęła jako asystentka produkcji reżyserowanych przez ojca. W 1988 wyprodukowała swój pierwszy film, Cold Feet.
BRUCE BERMAN (PRODUCENT WYKONAWCZY)
Po rozpoczęciu pracy w Warner Bros. Pictures powoli piął się po szczeblach kariery, w końcu osiągnął stanowisko prezesa do spraw produkcji kinowej. Pod jego egidą studio wyprodukowało lub rozpowszechniało filmy, takie jak oskarowy Wożąc panią Daisy, Chłopcy z ferajny, Uznany za niewinnego, Robin Hood: Książe złodziei, Batman Forever, Malcolm X, The Bodyguard, JFK, Ścigany, Dave, Czas zabijania i Twister.
W 1996 Berman założył Plan B Entertainment, należącą do Warner Bros. Pictures niezależną firmę producencką, którą nabyła później firma Village Roadshow Pictures. Berman zajmuje w niej obecnie stanowisko prezesa i głównego dyrektora. Kierowana przez niego firma realizuje obecnie we współpracy z Warner Bros. Pictures 20 różnych filmów.
Berman był ostatnio kierownikiem wykonawczym filmów Dzień próby, Koty i psy, Złoto pustyni, Matrix, Depresja gangstera, Piekielna głębia, Totalna magia, Kosmiczni kowboje, Ocean’s Eleven: Ryzykowna gra w reżyserii Stevena Soderbergha, a także przebojowej komedii Miss Agent, wyprodukowanej wspólnie z Warner Bros. Pictures i Castle Rock Entertainment.
Berman jest także producentem wykonawczym dwóch filmów, będących kontynuacją przebojowego Matrixa, które wejdą na ekrany w 2003 roku, a także filmu Dreamcatcher, opartego na bestsellerowej powieści Stephena Kinga, wyprodukowanej wraz z Warner Bros. Pictures i Castle Rock Entertainment.
LASZLO KOVACS, (OPERATOR)
Zdobywca licznych nagród, uczył się arkanów swojego zawodu w Akademii Filmowo-Teatralnej w Budapeszcie, jest autorem zdjęć do ponad 60 filmów fabularnych, rok temu w uznaniu zasług przyznano mu nagrodę Lifetime Achievement Award amerykańskiego stowarzyszenia operatorów filmowych.
Kovacs nakręcił ostatnio zdjęcia do filmów Miss Agent, Wróć do mnie, Jack Frost i Mój chłopak się żeni. Amerykańska kariera operatora zaczęła się od pracy nad filmami Easy Rider, Five Easy Pieces, That Cold Day in the Park i The King of Marvin Gardens.
Jego autorstwa są zdjęcia do filmów, takich jak: What’s Up Doc?, Papierowy księżyc, For Pete’s Sake, Shampoo, Nickelodeon, New York, New York, Butch and Sundance: The Early Days, Frances, The Toy, Łowcy duchów, Maska, Say Anything, Orły Temidy i Radio Flyer.
PETER LARKIN (KIEROWNIK PRODUKCJI)
Pracował ostatnio przy realizacji filmów Dinner with Friends dla HBO i Miss Agent.
Wśród licznych innych tytułów w jego dorobku znajdują się: Klub pierwszych żon, Dorwać małego, Major Payne, Guarding Tess, House of Cards, Trzej mężczyźni i dziecko i Tootsie.
Larkin jest synem profesora historii sztuki, początkowo zajmował się rysowaniem filmów animowanych i komiksów w Nowym Jorku. Zniechęcony brakiem powodzenia powrócił do szkoły, studiując sztukę na uniwersytecie Yale.
Pierwszym przedstawieniem, którego produkcją kierował, była wystawiana w roku 1951 na Broadway’u sztuka The Wild Duck. Larkin współpracował z Bobem Fossem podczas realizacji dwóch przedstawień tego znakomitego reżysera i choreografa, Dancin’ i Big Deal. Dotychczas zdobył trzy nagrody Tony, przyznane mu za No Time For Sergeants, Teahouse of the August Moon i Ondine. W 1979 Larkin po raz pierwszy był kierownikiem produkcji filmu fabularnego, był to film zatytułowany Nighthawks.
Larkin był także kierownikiem produkcji dwóch filmów telewizyjnych, The Lost Honor of Katherine Beck i Murder, Inc.
SUSAN E. MORSE (MONTAŻYSTKA)
Od dawna współpracuje z aktorem, scenarzystą i reżyserem, Woody Allenem, początek ich współpracy sięga roku 1979 i filmu Annie Hall.
Wśród ponad dwudziestu filmów, zmontowanych dla Allena, znajdują się, między innymi, Manhattan, Zelig, Broadway Danny Rose, Purpurowa róża z Kairu, Hanna i jej siostry i Strzały na Broadway’u. Morse zmontowała także przebojowy film Artur.
Morse była nominowana do Oskara za montaż filmu Hanna i jej siostry, otrzymała także pięć nominacji do nagrody BAFTA, za filmy Manhattan, Zelig, Hanna i jej siostry, Radio Days i Zbrodnie i wykroczenia.
JOHN POWELL (KOMPOZYTOR)
Wychował się w tradycji muzyki klasycznej, pociąga go jednak pomysł odwrócenia jej zasad. Odkąd sześć lat temu Powell przeprowadził się do USA, skomponował muzykę do kilku filmów. To jego muzyka podkreślała mroczny nastrój filmu Johna Woo Bez twarzy, jest także współautorem czterech ścieżek dźwiękowych do animowanych filmów: Mrówka Z, Droga do El Dorado, Uciekające kurczaki i Shrek. Także jego autorstwa jest eksperymentalna ścieżka dźwiękowa filmów Podróż przedślubna i Endurance. Ostatnio napisał muzykę do filmów Wyścig szczurów, I Am Sam, Tożsamość Bourne’a i Drumline.
Powell uczęszczał do londyńskiego Trinity College of Music, gdzie studiował kompozycję. Na studiach zdobył nagrodę imienia Johna Halforda i wyróżnienie Boosey and Hawkes Music College. Jeszcze studiując przystąpił do grupy performerskiej Media Arts. Wspólnie z długoletnim współpracownikiem, Gavinem Greenaway’em, opracował muzykę i dźwięki towarzyszące występom grupy. Choć obaj muzycy opuścili Media Arts po ukończeniu studiów w 1986, nadal zajmowali się podobnymi kompozycjami, tym razem pracując wraz z artystą Michaelem Petry.
Powell po raz pierwszy pracował dla filmu jako asystent kompozytorów Hansa Zimmera i Patricka Doyle’a, temu drugiemu pomógł napisać muzykę do filmu Into the West, z Zimmerem współpracował jako programator instrumentów elektronicznych przy pracy nad filmem Biały kieł.
W 1994 Powell założył (wraz z Greenaway’em) mieszczącą się w Londynie niezależną firmę Independently Thinking Music (ITM). Wspólnie opracowali ścieżki dźwiękowe do ponad stu wysokobudżetowych europejskich kampanii reklamowych.
W 1997 kompozytor przeprowadził się do USA, niemal natychmiast nagrał muzykę do dwóch dzieł DreamWorks TV: drugiego sezonu serialu Stevena Spielberga High Incident i telewizyjnego pilota serialu For the People. Zaaranżował także piosenki autorstwa Stephena Schwartza w animowanym filmie DreamWorks Książe Egiptu.
Inne filmy, do których Powell napisał muzykę, to Ewolucja oraz wchodzący niedługo na ekrany Agent Cody Banks.
GARY JONES (PROJEKTANT KOSTTIUMÓW)
Pracował ostatnio z Sandrą Bullock na planie filmu Boskie sekrety siostrzanego stowarzyszenia Ya-Ya.
Jones projektował kostiumy do rozmaitych filmów i dla najbardziej znanych reżyserów, pracował na planie, między innymi: W akcie desperacji, Princess Diaries, Heartbreakers, Vanya on 42nd Street, Guilty as Sin, Wybrzeże moskitów i Trip to Bountiful.
Jones od dawna współpracuje z Ann Roth. Filmy, nad którymi wspólnie pracowali, to Barwy kampanii, w reżyserii Mike’a Nicholsa, Angielski pacjent, Sabrina, Królowie Mambo, W słusznej sprawie. W roku 1999 Jones i Roth otrzymali wspólnie nominację do nagrody Akademii za film Anthony’ego Minghella Utalentowany pan Ripley.