Reklama

"Duża mała Ania": TWÓRCY

SARA SUGARMAN – REŻYSERKA, AUTORKA SCENARIUSZA

SARA SUGARMAN studiowała aktorstwo w Royal Academy of Dramatic Art in London. Wystąpiła w wielu rolach filmowych i telewizyjnych, między innymi w filmie Alexa Coxa SID I NANCY, w STRAIGHT TO HELL, oraz w popularnym serialu TV dla młodzieży GRANGE HILL. Sfrustrowana brakiem dobrych ról dla kobiet zacząła sama pisać i reżyserować swoje prace. Jej monodramat THE SEVEN AGES OF (SUGAR) MAN zdobył The Gerty Naylor Award, a jej następna sztuka, którą także wyreżyserowała, HANDSOME, HANDICAPPED AND HEBREW, zdobyła the Hackney Empire Award for Innovative Theatre. Sugarman przyznano miejsce w Bournemouth Film School, gdzie studiowała reżyserię. Przed dyplomem napisała scenariusze do dwóch filmów krótkometrażowych, które sama wyreżyserowała. Miejscem akcji obydwu jest Walia. UP THE VALLEY zdobył w 1995 DM Davies Award na International Welsh Film Festival, a VALLEY GIRLS był nominowany do walijskiej BAFTA i został uznany za najlepszy film krótkometrażowy na Celtic Film Festival i nan Montalcino Film Festival. W 1998 Sugarman wyreżyserowała swój pierwszy film pełnometrażowy - MAD COWS, jej adaptację bestsellera autorstwa Kathy Lette, z Anną Friel, Gregiem Wise i Joanną Lumley w rolach głównych. MAŁA DUŻA ANIA, jeszcze jako scenariusz, zdobyła w 1999 The Sundance Film Maker’s Award dla najlepszego międzynarodowego scenariusza i była jednym z trzech finalistów przyznawanej po raz pierwszy UK Orange/ Pathe Prize.

Reklama

Dorobek artystyczny jako reżyser:

Krótki metraż - UP THE VALLEY i VALLEY GIRLS

Długi metraż - MAD COWS

GRAHAM BROADBENT & DAMIAN JONES – PRODUCENCI

Studio Dragon Pictures nazwano ‘jednym z dziesięciu producentów, których należy obserwować’ w dodatku Cannes 2000 magazynu Variety. Założono je w 1995 i szybko zyskało sobie opinię producenta wysokiej jakości filmów pełnometrażowych, zarówno w Londynie i w Los Angeles, gdzie mają swoje siedziby. Jego pierwszą produkcję, ALEJA SNAJPERÓW w reżyserii Michaela Winterbottoma, zaproszono na Festiwal Filmowy w Cannes w 1997; KLINCZ, z Timem Rothem i Tupakiem Shakurem, miał swoją premierę na Sundance Film Festival, podobnie jak SPLENDOR Gregga Araki. THE DEBT COLLECTOR z Billym Connollym wszedł na ekrany w 1999, tak samo jak A TEXAS FUNERAL, pokazany na Critics’ Week w 1999 na Weneckim Festiwalu Filmowym, z Joanne Whalley i Martinem Sheen w rolach głównych. W 1998 Dragon Pictures podpisał umowę z brytyjskim FilmFour, zapewniając firmie pokrycie kosztów ogólnych i rozwoju ich różnorodnych projektów. Ostatnio zakończyli pracę nad SOME VOICES, pokazanym podczas Directors Fortnight w Cannes 2000, oraz nad improwizacją Mike’a Radforda DANCING AT THE BLUE IGUANA. Wkrótce zaczną rozmowy o ‘The Remarkable Fall and Rise of Emperor Norton’ Blake’a Herrona i nad The Boy Who Dealt It’, ostatnim projektem Pete’a Hewitta.

Filmografia:

ALEJA SNAJPERÓW

KLINCZ

SPLENDOR

THE DEBT COLLECTOR

A TEXAS FUNERAL

SOME VOICES

DANCING AT THE BLUE IGUANA

BARRY ACKROYD - KIEROWNIK ZDJĘĆ

Barry Ackroyd od wielu lat współpracuje z reżyserem Kenem Loachem. Sfotografował wiele jego filmów, między innymi BREAD & ROSES, MY NAME IS JOE, CARLA’S SONG, LAND AND FREEDOM i RIFF RAFF. Inne filmy nad którymi pracował to THE LOST SON w reżyserii Chrisa Mengesa i BEAUTIFUL PEOPLE Jasmin Disdar. Dla telewizji Ackroyd sfotografował HILLSBOROUGH, nagrodzoną sztukę Charlesa MacDougala. Filmy dokumentalne w jego dorobku to między innymi trzy filmy z Nick Broomfield Tracking DOWN MAGGIE, AILEEN WOURNOS - SELLING OF A SERIAL KILLER oraz THE LEADER THE DRIVER AND THE DRIVER’S WIFE. Oprócz fotografii artystycznej i reklamowej zajmuje się także reżyserią: wyreżyserował film krótkometrażowy BUTTERFLY MAN, nominowany do nagrody BAFTA.

ALICE NORMINGTON – SCENOGRAF

Alice Normington jest absolwentką Wimbledon School of Art, gdzie zdobyła tytuł w dziedzinie scenografii teatralnej. Pracowała już nad scenografią w teatrze, kinie i telewizji, a także nad scenografią reklamową. W 1998 zdobyła nagrodę BAFTA dla najlepszej scenografii za pracę nad adaptacją sztuki Wilkie Collinsa THE WOMAN IN WHITE kanału BBC. Jej scenografia do adaptacji BBC WIELKICH NADZIEI Dickensa z 1999 została należycie doceniona. Ostatnio pracowała nad nagrodzonym filmem HILARY AND JACKIE, oraz nad THE JAMES GANG.

STEPHEN WARBECK – KOMPOZYTOR

Nagrodzony Oscarem Stephen Warbeck skomponowal muzykę do ponad trzynastu filmów, między nimi znajdują się DANCER, ZATRUTE PIÓRO, CHŁOPAK NA GWAŁT POSZUKIWANY, MYSTERY MEN, JEJ WYSOKOŚĆ PANI BROWN i ZAKOCHANY SZEKSPIR, za muzykę do którego dostał Oscara. Stephen komponuje dużo także dla teatru i telewizji.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Duża mała Ania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy