"Doom": DOOM: HISTORIA GRY
10 grudnia 1993 roku, id Software — niewielka firma w Mesquite, Teksas — wypuściła na rynek przełomową w swojej jakości grę komputerową DOOM. Zachwycająca technicznie, pełna zapierającej dech w piersiach akcji, gra znalazła się w czołówce gier komputerowych, w których gracz wcielał się w bohatera gry i przechodził wszystkie jej etapy z punktu widzenia pierwszej osoby (gry typu FPS - “First Person Shooter”). Twórcy DOOM wprowadzili rozgrywki w sieci z udziałem wielu graczy, możliwość darmowego ściągania kolejnych poziomów gry. DOOM, który sprzedał się w milionach kopii i został uhonorowany licznymi nagrodami branżowymi, nadal pozostaje jedną z najpopularniejszych gier komputerowych wszechczasów.
W październiku 1994 roku, id Software wprowadziła na rynek sequel gry zatytułowany DOOM II: HELL ON EARTH. Prace nad DOOM 3 rozpoczęły się w roku 2000, a gra została wprowadzona do sprzedaży w sierpniu 2004 roku i w ciągu kilku miesięcy sprzedano ponad milion jej egzemplarzy.
Właśnie teraz, gra komputerowa, która sama w sobie jest już historią, została przeniesiona na duży ekran w formie horroru science-fiction.
Producenci Lorenzo di Bonaventura i John Wells, którzy sami są fanami gry DOOM, postawili sobie za cel wyprodukowanie filmu, który byłby bliski duchowi gry. „Najważniejsza była dla nas sama esencja gry,” mówi di Bonaventura. „Ale największym wyzwaniem, było takie pokazanie jej na ekranie, aby film mógł się spodobać także widzom, którzy nie są fanami gier komputerowych.”
Mając za bazę filmu serię gier, di Bonaventura i Wells spotkali się z ludźmi, dzięki którym filmowy świat DOOM miał szansę stać się jedynym w swoim rodzaju – szefem id Software Toddem Hollensheadem oraz projektantami gry - Johnem Carmackiem, Kevinem Cloudem i Timem Willitsem.