Reklama

"Czerwona planeta": TWÓRCY

Dla wielu debiutujących reżyserów pomysł realizacji swojego pierwszego filmu w potężnym studiu, z gwiazdorską obsadą i skomplikowanymi efektami specjalnymi, to wielkie wyzwanie. Dlatego w przypadku uznanego reżysera reklamówek ANTONY'EGO HOFFMANA (Reżyser), któremu zaproponowano realizację "Czerwonej planety", decyzja była natychmiastowa.

Ryzyko to najlepsze słowo, jakim można określić karierę Hoffmana, który jako nastolatek zaczynał od kręconych domowym sposobem filmów krótkometrażowych w rodzimej Południowej Afryce. Kiedy miał 17 lat pracował jako operator dla międzynarodowych oddziałów agencji AP i UPI, zachowując na taśmie przełomowe wydarzenia jak rewoltę przeciwko Apartheidowi i wydarzenia w Soweto. Realistyczne prace Hoffmana zapewniły mu miejsce w Amerykańskim Instytucie Filmowym, który ukończył na wydziale operatorskim w 1985 roku. Po zakończeniu edukacji Hoffman wziął udział w prestiżowym programie AFI, gdzie zapoznał się ze sztuką połączenia istotnego materiału z przykuwającymi oko sztuczkami technicznymi. Wykłady prowadzili jedni z najlepszych reżyserów filmowych wszech czasów.

Reklama

Wkrótce Hoffman realizował filmy reklamowe w USA i Europie. Zyskał opinię twórcy, który z łatwością przyswaja sobie nowe rozwiązania, dzięki temu znalazł pracę w firmie Propaganda, w której kariery rozpoczynali także inni znani dzisiaj twórcy jak Michael Bay, Simon West, David Fincher i Antoine Fuqua. Hoffman szybko stał się najbardziej poszukiwanym reżyserem filmów reklamowych, angażowano go do realizacji spotów dla takich potentatów jak Nike, Nissan, American Airlines i AT&T. W 1997 roku powstał spot dla firmy Budweiser, wyemitowany podczas zawodów Super Bowl, w którym wystąpiła grupa graczy futbolowych. Hoffmana wyróżniono nagrodą Gold Lion na Cannes Film Festival, którą otrzymał ponownie rok później. Teraz Hoffman pracuje dla firmy reklamowej @radical.media, gdzie ukończył właśnie wysokobudżetową kampanię dla Nike.


Przez dwie dekady, jakie spędził w przemyśle rozrywkowym, MARK CANTON (Producent) był odpowiedzialny za realizację ponad 300 filmów fabularnych, z których wiele odniosło sukces komercyjny i zyskało przychylność krytyki, w tym – "Batman", serie "Zabójcza broń" i "W krzywym zwierciadle", "Air Force One", "Mój chłopak się żeni", "Faceci w czerni", "Jerry Maguire", "Lepiej być nie może".

Ostatnią jego produkcją jest film "Get Carter". Canton zrealizował także bożonarodzeniowy przebój "Jack Frost" dla własnej firmy The Canton Company. "Czerwona Planeta" powstała przy udziale Warner Bros. Pictures i Village Roadshow. W ostatnim czasie ukończył pracę na planie romantycznego dramatu "Angel Eyes", w którym zagrali Jennifer Lopez i Jim Caviezel.

Wraz z autorką pomysłu Randi Singer, Canton jest kierownikiem produkcji serialu "Jack i Jill", w którym występują Amanda Peet i Ivan Sergei. Serial realizowany jest przez Warner Bros. Television dla stacji The WB.

Canton dołączył do Warner Bros. jako vice prezes ds. produkcji w 1980, wkrótce awansował na stanowisko starszego vice prezesa w 1983, aby ostatecznie stać się prezesem światowej produkcji filmowej w 1985. Obecnie pracuje na stanowisku szefa nowej firmy produkcyjnej The Canton Company.


BRUCE BERMAN (Producent) rozpoczynał pracę w Warner Bros. w dziale produkcji, później awansował przez kolejne stanowiska kierownicze aż do pozycji prezesa światowej produkcji filmowej. W czasie, jaki spędził na tym stanowisku, w studio powstały takie obrazy jak nagrodzone Oskarem "Wożąc Panią Daisy", "Chłopcy z ferajny", "Uznany za niewinnego", "Robin Hood: Książę Złodziei", "Batman Forever", "Malcolm X", "Bodyguard", "JFK", "Ścigany", "Dave", "Czas zabijania", "Twister".

W 1996 Berman zapoczątkował Plan B Entertainment, niezależną firmę produkcyjną na terenie Warner Bros. Pictures, którą później przejęło Village Roadshow Pictures. Berman pełni w Village Roadshow Pictures rolę prezesa i aktualnie opracowuje około 25 projektów na różnym etapie produkcji dla wytwórni Warner Bros. Pictures. Berman pełnił rolę kierownika produkcji na planie "Złota pustyni", "Matrixa", "Depresji gangstera", "Piekielnej głębi" i "Totalnej magii" zrealizowanych przez Village Roadshow we współpracy z Warner Bros. Pictures.

Ostatnim przebojem wytwórni Village Roadshow są "Kosmiczni kowboje", w reżyserii gwiazdy filmu Clinta Eastwooda, wyprodukowanym wspólnie z Warner Bros. Pictures.


JORGE SARALEGUI (Producent) zrezygnował z pracy w Twentieth Century Fox na rzecz Warner Bros. Pictures, gdzie od stycznia 1998 roku jest niezależnym producentem. Rozpoczynał karierę jako pisarz w San Francisco, w 1989 został zatrudniony w wytwórni Foxa na stanowisku lektora, szybko jednak awansował na stanowisko kreatywnego konsultanta, przechodząc kolejne szczeble kariery dotarł na pozycję zastępcy dyrektora ds. produkcji. Pośród filmów, nad którymi pracował w Fox były "Speed", "Dzień niepodległości", "Broken Arrow", "Szklana pułapka 3" oraz "Obcy 4". Saralegui założył firmę Material, w której powstają filmy: "Showtime", "Replay" i "Queen Of The Damned" dla Warner Bros. Pictures oraz "End Game" dla Mandalay Pictures.


CHUCK PFARRER (Scenarzysta) jest autorem scenariusza filmu "Szakal" Michaela Catona-Jonesa z Brucem Willisem i Richardem Gere; "Wirusa" Johna Bruno z Jamie Lee Curtis i Williamem Baldwinem; "Hard Target' Johna Woo z Jean-Claudem Van Damme; "Darkman" Sama Raimi z Liamem Neesonem; "Komando Foki" Lewisa Teague'a z Charlie Sheenem i Michaelem Biehnem; oraz filmów interaktywnych 'Silent Steel", "Flash Traffic" dla Tsunami Media.


JONATHAN LEMKIN (Scenarzysta) napisał scenariusze do wyprodukowanych w Warner Bros. Pictures "Adwokata diabła" i "Zabójczej broni 4".

Lemkin był autorem scenariuszy odcinków popularnych seriali "21 Jump Street" dla Fox, "Na wariackich papierach" dla ABC czy "Posterunek przy Hill Street" dla NBC.


PETER SUSCHITZKY’s (Zdjęcia) znany jest ze współpracy z reżyserem Davidem Cronenbergiem, z którym nakręcił; "eXistenZ", "Crash", "M. Butterfly", "Nagi lunch", "Dead Ringers".

Suschitzky jest także autorem zdjęć do filmów: "Marsjanie atakują" Tima Burtona, "Człowiek w żelaznej masce" Randalla Wallace’a i "Wiecznej miłości" Bernarda Rose’a.

Suschitzky zbierał liczne pochwały za kultowy przebój "The Rocky Horror Picture Show", oraz "Imperium kontratakuje".

Fotografował na planach filmowych w Europie i USA, pracował z wieloma uznanymi twórcami - Johnem Boormanem – "Leo the Last" i "Where the Heart Is", ten ostatni przyniósł mu nagrodę za najlepsze zdjęcia od National Society of Film Critics. Inne filmy, na planie których pracował to: "Privilege", "Charlie Bubbles", "Valentino" Kena Russella, "Zakochać się" Ulu Grosbarda, "Zniknięcie" George'a Sluizera. Na małym ekranie pracował nad dwoma odcinkami serialu stacji "Showtime", "Upadłe anioły" w reżyserii Toma Hanksa i Toma Cruise'a.

Urodził się w Londynie w 1940 roku, jego matka była Węgierką, a ojciec Austriakiem (operator Wolfgang Suschitzky), tam też się wychowywał. I choć muzyka była jego największą pasją, zadecydował, że zostanie operatorem filmowym. Zawodu uczył się w Paryżu w szkole l’IDHEC. Kiedy miał 19 lat pracował już na planie. Kiedy miał 22 został najmłodszym operatorem, jaki pracował nad filmem fabularnym w Wielkiej Brytanii (był to film – "It Happened Here"). Dotąd pracował na planie ponad 30 filmów.


Nowozelandczyk GRAEME REVELL (Muzyka) rozpoczynał karierę w wyjątkowo niekonwencjonalny sposób, ponieważ zasugerował mu to jego psychiatra. Wkrótce zaczął komponować i wykonywać postindustrialną muzykę z gatunku nowej fali. Jednym z pierwszych filmów, do jakich skomponował muzykę była "Martwa cisza", za którą zdobył nagrodę Australian Academy Award. Po przeprowadzce do Los Angeles Revell rozpoczął pracę nad zróżnicowanymi projektami - "Body of Evidence", "Dziwne dni", "The Hand That Rocks the Cradle", "Hard Target", "Aż na koniec świata", "Szkoła czarownic", "Spawn", "Kruk", "Święty", "The Big Hit", "Negocjator", "Chinese Box" Wayne’a Wanga nagrodzony za muzykę na Festiwalu Filmowym w Wenecji, oraz "Stan oblężenia", "Pitch Black", "Three To Tango", "Ziemia - ostatnie starcie".

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Czerwona planeta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy