"Champion": EKIPA FILMOWA
DANNY DIMBORT (Producent wykonawczy)
Urodzony w Izraelu w 1944 roku, Danny Dimbort rozpoczynał swoją karierę filmową jako chłopak od wszystkiego w izraelskiej firmie dystrybucyjnej Golan Globus Films. Po zaledwie dwóch latach otrzymał w firmie stanowisko kierownicze. W roku 1980 przeniósł się do Los Angeles, gdzie w Cannon Films objął stanowisko Szefa Sprzedaży na Zagranicę. Następnie powrócił do Izraela, gdzie nakręcił szereg filmów. Później objął stanowisko szefa dystrybucji w firmie Cannon-Pathe w Los Angeles. Do roku 1991 pełnił funkcję prezesa struktury dystrybucji w MGM, kiedy wraz z Avi Lernerem odpowiedzialnym za sprzedaż i marketing założył firmę Nu Image.
TREVOR SHORT (Producent wykonawczy)
Urodzony 4 lipca 1955 roku w Harare w Zimbabwe, Trevor uczęszczał do szkoły Księcia Edwarda w Harare, by później studiować prawo na Uniwersytecie Zimbabwe. Zdobył także fakultet z wyróżnieniem na Uniwersytecie Cape Town w RPA.
Po studiach prawniczych, Trevor wkroczył do świata bankowości i handlu. Kierował Działem Obsługi Finansowej Korporacji w Investec Banku w Johannesburgu, dopóki nie objął stanowiska kierowniczego w firmie Nu Metro Entertainment (Pty) Ltd. Na Nu Metro Entertainment składała się sieć kin, firma dystrybucyjna oraz firma produkująca filmy kinowe i video. Po przejęciu Nu Metro przez CNA/Gallo, olbrzyma sprzedaży detalicznej, Trevor otrzymał stanowisko dyrektora Nu World Services (Pty) Ltd., firmy produkującej filmy z siedzibą w Johannesburgu w RPA.
Oprócz wielu filmów wyprodukowanych w RPA, Trevor pracował przy filmach w innych miejscach na świecie. Są wśród nich takie tytuły, jak: Blood Run, Beyond Forgiveness, Hard Justice, Project Shadowchaser III and F.T.W.
BOAZ DAVIDSON (Producent wykonawczy)
Wzięty scenarzysta, reżyser i producent. Davidson doskonalił swój warsztat przez ponad 25 lat. Trzy lata temu, Davidson połączył siły ze swoim długoletnim współpracownikiem, Johnem Thompsonem, aby zająć się produkcją filmową.
Wśród reżyserskich osiągnięć Davidsona znajdują się: Looking for Lola, Lunar Cop, Blood Run, American Cyborg, Delta Force 3, Crazy People, Salsa (także scenariusz), Going Bananas (także scenariusz), Dutch Treat, Alex (także scenariusz), Baby Love (także scenariusz), Private Popsicle (także scenariusz), The Last American Virgin (także scenariusz), Hot Bubblegum (także scenariusz), X-Ray, Seed of Innocence (także scenariusz), Tzanani Family oraz The Wonder Dog.
Do innych jego osiągnięć jako scenarzysty i reżysera można zaliczyć: Going Steady, Funny, Funny World, Lemon Popsicle (nagroda Izraelskiej Akademii), Lupo Goes to New York, Snooker, Charlie oraz A Half, Fifty Fifty and Snail.
JOHN THOMPSON (Producent)
John Thompson wychował się w Rzymie, w otoczeniu włoskich twórców filmowych i brał udział w takich przedsięwzięciach, jak OTELLO Franco Zeffirelliego, CAMORRA Liny Wertmuller, BERLIN INTERIOR Liliany Cavani, COMFORT OF STRANGERS Paula Schradera, HAUNTED SUMMER Ivana Passera i EVERYBODY'S FINE Giuseppe Tornatore’a. Thompson powrócił do Los Angeles trzy lata temu i podjął współpracę z wieloletnim przyjacielem i współpracownikiem Boazem Davidsonem. Dzięki ich staraniom, Millennium Films wyprodukowało SHADRACH Susanny Styron, SOME GIRLS Roriego Kelly oraz THE BIG BRASS RING George’a Hickenloopera. Obecnie zajmują się filmem THE FOURTH FLOOR.
AVI LERNER (Producent wykonawczy) jest współ-przewodniczącym NU IMAGE, INC. oraz MILLENNIUM FILMS, INC. Należy do grupy najbardziej doświadczonych producentów i dystrybutorów filmów niezależnych w międzynarodowej branży filmowej.
W roku 1996 Nu Image utworzyło Millennium Films, aby odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku na filmy droższe i lepszej jakości, podczas gdy Nu Image dalej zbijało fortunę na kasetach video. Od 1992 roku, obie firmy w sumie wyprodukowały ponad 100 filmów. Do osiągnięć Nu Image należą takie tytuły, jak: „Shark Attack,” „Crocodile,” „Spiders,” „Octopus,” „Operation Delta Force” oraz „US Seals.” Pod szyldem Millennium, Lerner wyprodukował niezwykłą liczbę tytułów, w tym „The Last Days of Frankie the Fly” z Dennisem Hopperem, Kieferem Sutherlandem i Daryl Hannah, w reżyserii Petera Markle’a; „Shadrach” z Harveyem Keitelem i Andie McDowell, w reżyserii Susan Styron; „Fourth Floor” z Juliette Lewis i Williamem Hurtem, w reżyserii Josha Klausnera; „Forever Lulu” z Melanie Griffith i Patrickiem Swayze, w reżyserii Johna Kaye’a; „Guinevere” z Sarah Polley i Stephenen Rea, w reżyserii Audrey Welles; „Nobody’s Baby” z Garym Oldmanem i Skeetem Ulrichem, w reżyserii Davida Seltzera; „Jak zabić psa sąsiada” w Kennethem Branaghiem i Robin Penn Wright, w reżyserii Michaela Kalesniko, który to film zamknął Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Toronto w 2000 roku.
Wśród planowanych produkcji znajdują się: „Replicant” z Jean-Claudem Van Dammem, w reżyserii Ringo Lama; „Prozac Nation” z Jessicą Lange i Christiną Ricci, w reżyserii Erica Skjoldbjaerga; „Edges of the Lord” z Haleyem Joelem Osmentem i Willemem Dafoe, w reżyserii Yurka Bogayevicza; „The Grey Zone” z Harveyem Keitelem, Mirą Sorvino, Davidem Arquettem i Stevem Buscemi, w reżyserii Tima Blake’a Nelsona, wyprodukowany przy współpracy z Killer Films.
Od trzech lat, Nu Image i Millennium Films mają umowę produkcyjną z Miramax/Dimension. Lerner rocznie produkuje 12 do 15 filmów.
DAVID GILER (producent/scenarzysta) zatrudniony przez ojca rozpoczął karierę telewizją. Ponieważ jego talent szybko dał o sobie znać, napisał szereg programów telewizyjnych, w tym: „The Gallant Men,” „Kraft Suspense Theatre,” „Burke’s Law,” „The Man from U.N.C.L.E.,” „The Girl from U.N.C.L.E.” oraz pilot serialu dla MGM-TV.
Giler pracował przy „April Fools” dla firmy Jacka Lemmona mając jeszcze umowę z telewizją. Miał swój udział w scenariuszu do filmu „Myra Breckenridge.” Wśród innych jego dokonań znajdują się: „The Money Pit,” oraz „Southern Comfort” (zwycięzca nagrody London Observer’s American Movie of the Year Award w 1981 roku). Ponadto, wyprodukował (razem z Gordonem Carrollem i Walterem Hillem) serię filmów o „Obcym”.
Giler wyreżyserował film „The Black Bird” i wyprodukował „Let It Ride” z Richardem Dreyfussem oraz „Rustler’s Rhapsody” z Tomem Berengerem i Selą Ward. Napisał scenariusz do obrazu „Fun with Dick and Jane” z Georgem Segalem i Jane Fondą oraz „The Parallax View” z Warrenem Beatty.
Giler był jednym z producentów wykonawczych nagrodzonego serialu „Opowieści z krypy” dla HBO. Ponadto, wraz z Richardem Donnerem, Walterem Hillem, Joelem Silverem i Robertem Zemeckisem zajął się produkcją wykonawczą filmów „Demon Knight”, „Bordello of Blood” oraz „Revelation”.
ANDREW SUGERMAN (Producent) ostatnio wystąpił w roli producenta przy filmie „Prozac Nation”, opartym na bestsellerze Elizabeth Wurtzel. Dramat reżyserował Erik Skjoldbjaerg („Insomnia”), a wystąpiły w nim: laureatka Oskara Jessica Lange, Christina Ricci i Anne Heche.
Sugerman wyprodukował obraz „Spiders” dla Nu Image, w którym zagrali Lana Perillo i Josh Green, dla Moonstone Entertainment pracował przy „The Prophet’s Game” z Dennisem Hopperem, Stephanie Zimbalist i Sondrą Locke, dla Moonstone przy „Kimberly” z Gabrielle Anwar, Seanem Astinem, Molly Ringwald, Patty Duke i Lainie Kazan, a dla Redwood Entertainment przy „The Sterling Chase” z Alanną Ubach, Jackiem Noseworthy i Nicholle Tom.
Dla AMCO wyprodukował obraz „Michaelangel” z Dennisem Hopperem i Richardem Greico dla Arama Entertainment oraz „Blue Motel” z Seanem Youngiem, Soleil Moon Frye i Robertem Vaughnem. Ponadto, zajął się produkcją wykonawczą filmu „Love Kills” z Mario Van Peeblesem, Leslie Ann Warren, Danielem Baldwinem i Louise Fletcher.
Do innych jego osiągnięć można zaliczyć między innymi „McCinsey’s Island,” “Mercy Street,” „Somebody Is Waiting,” „Savate,” „Spilt Milk” i „Deadly Rivals”. Miał swój udział w tworzeniu scenariusza do filmu familijnego „A Place at the Table,” z Dannym Gloverem, Susan Dey i Lukasem Haasem, dla NBC. Ponadto reżyserował „Basic Training” z Ann Dusenberry i Marty’im Brillem, dla The Movie Store/Manson International.
BRAD KREVOY (Producent)
Brad Krevoy, założyciel firmy Motion Picture Corporation of America (MPCA), jednej z największych niezależnych firm produkcyjnych, wyprodukował takie filmy, jak Głupi i głupszy z Jimem Carreyem, dla New Line Cinema, Kingpin z Woody’im Harrelsonem i Randy’im Quaidem, dla MGM, Beverly Hills Ninja z Chrisem Farleyem dla Columbia TriStar oraz Jungle 2 Jungle z Timem Allenem dla Disney’a (jako producent wykonawczy), oraz ostatnio takie filmy, jak, The War at Home w reżyserii Emilio Esteveza oraz Albino Alligator w reżyserii Kevina Spacey’a. W sumie, Krevoy wyprodukował ponad 75 filmów pełnometrażowych i projektów telewizyjnych, które na całym świecie w zarobiły łącznie ponad 350 milionów dolarów.
W roku 1996, MPCA została przejęta przez Metromedia International Group Johna Kluge’a i zaczęła funkcjonować jako część Orion Pictures Corporation Metromedii. Krevoy nadzorował działania produkcyjne i dystrybucyjne Orion Pictures, produkując filmy tak szanowanych twórców, jak nagrodzony Oskarem Tom Schulman (Stowarzyszenie Umarłych Poetów) i wypuszczając takie obrazy, jak nagrodzony w 1997 roku Oskarem i nominowany do nagrody Złotego Globu w kategorii Najlepszego Filmu Zagranicznego Prisoner of the Mountains, w reżyserii Sergeia Bodrova, oraz uznany przez krytykę Ulee’s Gold w reżyserii Victora Nuneza, z Peterem Fondą w roli głównej.
W lipcu 1997 roku, Orion zostało sprzedane MGM/UA. Wówczas kierownictwo MPCA oddzieliło się od Orion/MGM, korzystając z możliwości odzyskania nazwy MPCA, stworzyło całkowicie niezależną firmę, zachowując jednocześnie najważniejszych dla własnego istnienia pracowników.
Od lipca 1997 roku, MPCA wyprodukowała sześć niezależnych filmów pełnometrażowych, stworzyła filmotekę złożoną z ponad 200 obrazów, oraz wynegocjowała niezwykle korzystne układy finansowania i dystrybucji. Ostatnio, Brad Krevoy był współ-producentem musicalu Annie dla Wspaniałego Świata Disney’a ABC, wyprodukował The Breed z Adrianem Paulem i Bokeemem Woodbinem dla Screen Gems oraz wyprodukował wykonawczo 3 Strikes dla MGM oraz The Elián González Story dla Fox Family Television. Krevoy także wyprodukował The Suburbans z Jennifer Love Hewitt, Benem Stillerem i Willem Ferrellem, oraz pracował przy najwyżej ocenionym filmie telewizyjnym w 1998 roku w Niemczech – Śniadanie z Einsteinem, z Thomasem Gottschalkiem i Priscillą Presley, dla SAT 1.
Obecnie, kończy pracować nad komedią Boat Trip z Cubą Goodingiem Juniorem, Horatio Sanzezem i Rogerem Moorem, oraz dramatem bokserskim Joe and Max, opowiadającym o Joe’im Louisie i Maxie Schmelingu. W rolach głównych: Til Schweiger, Leonard Roberts, Peta Wilson oraz Richard Roundtree. Film reżyserował Steve James (Hoop Dreams).
Krevoy jest także producentem wykonawczym obrazu Champion (obecnie w fazie post-produkcji), z Wesleyem Snipesem i Vingiem Rhamesem w rolach głównych, w reżyserii Waltera Hilla, oraz filmu A Rumor of Angels, z Vanessą Redgrave i Rayem Liottą. MPCA przygotowuje się do produkcji następujących filmów: komedii Thirty Wishes i Rocker, dramatu wojennego Dear Johnny Pogue, w reżyserii nagrodzonego Oskarem Rolanda Joffé’a, według scenariusza nagrodzonego Oskarem E. Maxa Frye’a, oraz thrillerów akcji Borderline, Entangled i W pół do śmierci.
Przed założeniem MPCA, Krevoy współpracował z Rogerem Cormanem, czego uwieńczeniem było stworzenie Concorde Pictures, gdzie pełnił funkcję prezesa. Nadzorował produkcję ponad 200 filmów pełnometrażowych. Krevoy ukończył Uniwersytet Stanford i Prawniczy College Hastings. Pełnił także funkcje urzędowe w kalifornijskich urzędach stanowych oraz pracował jako adwokat w czołowej firmie prawniczej Los Angeles. Krevoy w dalszym ciągu udziela się jako doradca rządowy w sprawach związanych z branżą rozrywkową. Przemawiał gościnnie podczas festiwalów filmowych w Tokio, Monachium i Mediolanie. Dawał wykłady na uniwersytetach UCLA, USC, Stanford, w Amerykańskim Instytucie Filmowym, oraz na forum Niezależnego Projektu Filmowego. Był najmłodszym w historii członkiem kręgów kierowniczych Academy of Motion Picture Arts and Sciences. Jest członkiem zarządu American Film Marketing Association, członkiem Foundation of the Motion Picture Pioneers, i bierze udział w posiedzeniach The Next Generation Council of the Motion Picture & Television Fund Foundation. Ponadto, Krevoy należy do zarządu Zjednoczonego Żydowskiego Funduszu Rozrywkowego i jest członkiem zarządu D.A.R.E. America oraz Fundacji Sztuk Pięknych Letniej Szkoły Stanu Kalifornia, wakacyjnego programu dla utalentowanych artystycznie dzieci.
Patrząc trzeźwym okiem w przyszłość branży rozrywkowej, w roku 1996 Krevoy stworzył Hollywoodzki Program Stypendialny (Hollywood Internship Program – HIP), by umożliwić biedniejszym dzieciom zdobycie pracy w branży filmowej i telewizyjnej. Założeniem HIP jest umieszczanie młodzieży miejskiej na stanowiskach startowych przy produkcji filmowej. Program prowadzony jest w porozumieniu z biurem burmistrza Richarda Riordana i Korporacją Rozwoju Branży Rozrywkowej (Entertainment Industry Development Corporation – EIDC).
SANDRA SCHULBERG (Producent wykonawczy)
Sandra Schulberg pełniła funkcję producenta wykonawczego przy filmie CHAMPION z ramienia Hollywood Partners, prywatnego niemieckiego funduszu filmowego, który od 1996 roku współ-finansował tuzin filmów. Do jej osiągnięć w roli producenta wykonawczego z ramienia Hollywood Partners należą: nominowany do Oskara Quills, z Geoffreyem Rushem i Kate Winslet, wyprodukowany wraz z 20th Century Fox Searchlight; In A Savage Land, Passion, I’ll Take You There oraz The Last Yellow. Pod swoim własnym szyldem, Schulberg Productions, Schulberg wzięła udział w produkcji Shadow Magic Ann Hu (Sony Classics), i zebrała pieniądze niezbędne do ukończenia epickiej opowieści Barbary Kopple na temat Woodstocku, pt. My Generation, której premiera odbyła się podczas festiwalu filmowego w Wenecji.
W roku 2000, wraz ze wspólnikiem Moon Cho, stworzyła multimedialną firmę PHOBOS Entertainment Holdings, aby wytwarzać i licencjonować rekwizyty do filmów science fiction. Obecnie pełni funkcję prezesa PHOBOS i nadzoruje działalność wydawniczą firmy oraz działy produkcji gier komputerowych i filmowych.
W roku 1989, Schulberg stworzyła międzynarodową część American Playhouse (American Playhouse Abroad), a w 1994 została współzałożycielką Playhouse International Pictures, firmy podległej nastawionej na gromadzenie zysków. W PIP przyjęła funkcję wiceprezesa. Wśród produkcji Playhouse znalazły się: I Shot Andy Warhol, Amateur, Safe, Angels and Insects, Reckless oraz Palookaville. Do jej wcześniejszych, osobistych osiągnięć należą: Waiting for the Moon, Wildrose, Belizaire the Cajun, Roosters, Shimmer, Northern Lights oraz Alambrista.
W roku 1980, Schulberg została współzałożycielką First Run Features, która to firma w dalszym ciągu operuje na rynku niszowym. To tutaj Spike Lee znalazł swoją pierwszą pracę. W 1979, pełniła funkcję dyrektora Independent Feature Project. Przez 23 lata była aktywnym członkiem zarządu IFP, w tym przez wiele lat pełniła funkcję prezesa. Była także jedną z pierwszych osób nominujących filmy do nagrody Sundance Institute's Filmmakers Lab. Przez pięć lat była członkiem Komisji Doradczej Festiwalu Sundance.
Urodzona w Paryżu, Schulberg wychowała się w rodzinie fanów boksu. Jej ojciec Stuart wyprodukował przełomowy program dla NBC, pt. „Boxing in America” oraz wiele innych sportowych filmów dokumentalnych; jej wuj Budd Schulberg jest autorem wielu książek, których akcja osadzona jest w świecie boksu, w tym: The Harder They Fall, Loser and Still Champion, oraz The Four Seasons of Success.
Wyobraźnia i zmysł twórczy BARBARY INGLEHART’s (kostiumy) pomogły jej w tworzeniu projektów strojów obowiązujących w różnych alternatywnych światach serialu „Sliders”, mrocznej komedii „Good vs. Evil,” oraz filmie „Avalon” opowiadającym o podwodnych wojażach. Inglehart nadzorowała produkcję kostiumów przy filmie „Baby Geniuses”, pracowała jako stylistka przy talkszole „Turn Ben Stein On”, pełniła funkcję garderobianej agenta Mouldera w „Z Archiwum X”, a David Lee Roth zatrudniał ją w charakterze osobistej projektantki podczas swojej międzynarodowej trasy koncertowej.
Przez trzy lata pełniła funkcję projektantki kostiumów w Centrum Sztuk Interlochen, w którym do dziś jest członkiem Narodowego i Regionalnego Zarządu. Inglehart otrzymała tytuł magistra w projektowaniu kostiumów uczelni California Institute for the Arts. Jest współautorką książki „Shopping LA: The Insiders’ Sourcebook for Film & Fashion”. Książkę wznawiano 2 razy.
JACOB GOLDSTEIN (montaż dźwięku) był czterokrotnie wyróżniany przez Akademię Telewizyjnych Nagród Emmy w kategorii Nadzwyczajny Montaż Dźwiękowy w Serialu Dramatycznym za produkcje: „Challenger,” „Sarah, Plain and Tall,” „Barbarians at the Gate” oraz „To Dance with the White Dog.”
Goldstein pracował także przy filmach: „Zaginiony w akcji 1 i 2”, „A Dog of Flanders”, „The Reef”, „Ed”, „Mistress” oraz „The Marrying Man”. Dla telewizji opracował także dźwięk przy serialach: „Martial Law”, „The Blackout Effect”, „The Devil’s Child”, „Riot”, „O Pioneers”, „Skylark” oraz „When the Cradle Falls.”
Ponadto, w roku 1981, Goldstein skomponował dzieło „Sheder Min Ha’Atid” (Wiadomość z przyszłości).
COLE McKAY (koordynator ujęć kaskaderskich / choreograf scen walk) rozpoczął swoją karierę w branży filmowej w 1979 roku, gdy uczęszczał na zajęcia Agencji Bobby Ball w Arizonie. Podczas zajęć prowadzący uczyli zachowania przed kamerą i podstawowych ruchów kaskaderskich. Ponieważ lubił sport i miał doświadczenie jako bokser i kierowca wyścigowy, przyciągnęła go strona akcji branży filmowej.
Po tym, jak w 1984 roku przeprowadził się do Los Angeles, wyrobił sobie markę jako kaskader filmowy, więc mógł w końcu zająć się tworzeniem układów kaskaderskich dla innych. Jego talent został szybko dostrzeżony, dzięki czemu McKay otrzymał funkcję reżysera drugiej ekipy.
Cole wziął już udział w ponad 300 produkcjach filmowych i spędził tysiące godzin na pracy przed i za kamerą. Jego umiejętność kierowania aktorami zdolność filmowania sekwencji akcji, umożliwiły przyjęcie funkcji reżyserskich. Wyreżyserował już 12 projektów jako reżyser pierwszej ekipy, (między innymi „The Game”, „The Secret of the Golden Eagle” oraz „Star Hunter”) oraz 43 jaki reżyser drugiej ekipy (w tym: „Hitman’s Run”, „Protector” oraz 22 odcinki „Gorączka w mieście”).