"Broken Flowers": REALIZATORZY
JIM JARMUSCH (scenariusz i reżyseria)
Urodzony w Akron, Ohio, Jim Jarmusch mieszka i pracuje obecnie w Nowym Jorku.
Jego filmy to m. in. Nieustające wakacje (1980), Inaczej niż w raju (1984), Poza prawem (1986), Mystery Train (1989), Noc na ziemi (1991), Truposz (1995), Year of the Horse (1997), Ghost Dog: Droga samuraja (1999), Kawa i papierosy (2003) i film krótkometrażowy “INT. TRAILER. NIGHT.” (2002).
JON KILIK (producent)
Jako jeden z najlepszych niezależnych producentów filmowych w Nowym Jorku, Jon Kilik współpracował z wieloma twórcami filmowymi.
Wyprodukował jedenaście filmów Spike’a Lee, ich współpraca sięga filmu Do the Right Thing, którego premiera odbyłą się w 1989 roku na Międzynarodowym Festiwalu w Cannes. Inne ich współne filmy to Mo’ Better Blues, Malcolm X, Clockers, He Got Game i 25th Hour.
Kilik wyprodukował dwa filmy reżyserowane przez Tima Robbins’a, nagrodzony Oskarem Dead Man Walking i Cradle Will Rock, którego premiera odbyła się w 1999 na Międzynarodowym Festiwalu w Cannes, i w którym wystąpił Bill Murray.
Wyprodukował również dwa filmy w reżyserii Juliana Schnabel’a, Basquiat (z Jeffrey’em Wright’em w roli Jean-Michela Basquiat’a) i Before the Night Falls, za który Javier Bardem nominowany był do Oskara.
Inne filmy Kilik’a to m. in. A Bronx Tale Roberta De Niro; nagrodzony Pleasantville Gary’ego Ross’a; nagrodzony Oskarem Pollock Eda Harris’a; Skins Chrisa Eyre i Alexander Olivera Stone’a.
Niedługo rozpoczyna pracę nad filmem Alejandro González’a Iñárritu Babel, ze scenariuszem Guillermo Arriaga, w którym występują Brad Pitt, Cate Blanchett i Gael García Bernal.
STACEY SMITH (producent)
Stacey Smith rozpoczęła karierę na Wall Street, gdzie zajmowała się finansami w filmie i telewizji kablowej.
Przez ostatnie osiem lat, począwszy od filmu The Year of the Horse (z Neil’em Young’em i Crazy Horse’m) pracowała z Jimem Jarmuschem.
Smith pracowała w postprodukcji filmu Ghost Dog: Droga Samuraja (w którym wystąpili Forst Whitaker, John Tormey, Cliff Gorman, Henry Silva i Isaach de Bankolé). Była koproducentem filmu krótkometrażowego “INT. TRAILER. NIGHT.” (w roli głównej Chloë Sevigny) i współproducentem filmu Kawa i papierosy ( w którym wystąpił Bill Murray)
Obecnie jest szefem firmy produkcyjnej Jarmuscha.
FREDERICK ELMES, ASC (zdjęcia)
Praca Fredericka Elmes’a jak operatora obejmuje przełomowe projekty z najbardziej oryginalnymi i nowatorskimi twórcami filmowymi.
Współpracował wcześniej trzykrotnie z Jimem Jarmuschem w Nocy na ziemi (za który zdobył nagrodę Independent Spirit), Kawa i papierosy oraz w
Ten Minutes Older w “INT. TRAILER. NIGHT.” (w roli głownej Chloë Sevigny).
Zainteresowanie Elmes’a fotografią zaczęło się, kiedy ojciec dał mu aparat Leica. Po ukończeniu studiów w Rochester Institute of Technology zafascynowały go możliwości użycia tego medium do opowiadaniu historii i rozpoczął studia filmowe na New York University. Zaproponowano mu pracę na American Film Institute i przeniósł się do Los Angeles w 1971, gdzie rozpoczął długoletnią współpracę z Davidem Lynchem.
Pracując w American Film Institute robił zdjęcia do Erasurehead (Głowa do wycierania) Davida Lyncha (w roli głównej Jack Nance) oraz do The Killing of a Chinese Bookie i Opening Night Johna Cassavetes’a.
Za zdjęcia do Blue Velvet Davida Lyncha zdobył kilka wyróżnień i zyskała uznanie National Society of Film Critics. Jego kolejny film z Davidem Lynchem Wild at Heart (Dzikość serca) otrzymał główną nagrodę (Złotą Palmę) na międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes i przyniosła mu jego pierwszą nagrodę Independent Spirit.
Pracował dwukrotnie z Timem Hunterem (w River’s Edge i The Saint of Fort Washington) i czterokrotnie a Ang’em Lee (w Ice Storm, Ride wiht the Devil, The Hulk i w filmie krótkometrażowym The Chosen, części serii Hire.
Inne filmy Elmes’a jako autora zdjęć to m. in. Reckless Normana René, The Empty Mirror Barry’ego Hershey’a, Storytelling Todda Solondz’a, and Kinsey Billa Condon’a.
Robił również zdjęcia do filmów reklamowych, teledysków i filmów telewizyjnych, takich jak np. The Wedding Charlesa Burnett’a i In the Gloaming Christophera Reeve’a (za który otrzymał nominację do nagrody Emmy).
Elmes nagrodzony został za zdjęcia do filmu Davida Lynch’a w roku 2000 na festiwalu CamerImage w Polsce.
JAY RABINOWITZ, A.C.E. (montaż, montaż muzyki)
Jay Rabinovitz pracował od dawna z Jimem Jarmuschem przy filmach Kawa i papierosy i Ghost Dog:Droga Samuraja ( w obu tych filmach zajmował się również montażem muzyki), Year of the Horse (za który otrzymał nominację do nagrody American Cinema Editors Award) Truposz, Noc na ziemi i w Ten Minutes Older “INT. TRAILER. NIGHT.”
Inne jego filmy to m. in. When Pigs Fly Sary Driver; Clean, Shaven Lodge’a Kerrigan’a; Mother Night Keitha Gordon’a; nagrodzony Oskarem Affliction Paula Schrader’a; Richard Lester!Stacy Cochran; Big Bad Love Arliss Howard (w którym Rabinowitz zajmował się też montażem dźwięku) i film telewizyjny Dawn Anna R. Less Howard’a; nagrodzony Oskarem 8 Mile Curtisa Hanson’a; Bomb the System Adama Bhala Lough (w którym Rabinowitz zajmował się też montażem muzyki) i The Stepford Wives Franka Oz’a.
Dla Barry’ego Levinsona i Toma Fontana’y montował serial telewizyjny Homicide: Life on the Street oraz sequel tego serialu w reżyserii Jeana De Segonzac’a.
Montaż Requiem dla snu Darren’a Aronofsky’ego (w którym zajmował się też montażem muzyki) zdobył uznanie Online Film Critics Society i the Phoenix Film Critics Society.
Obecnie pracuje z Aronofsky’m nad filmem The Fountain.
MARK FRIEDBERG (scenografia)
Za scenografię do filmu The Life Aquatic with Steve Zissou Wes’a Anderson’a z Billem Murray’em w roli głównej, Mark Friedberg zdobył nominację do Art Directors Guild Award.
Pracował dwukrotnie z reżyserami Ang’em Lee w The Ice Storm i Ride with the Devil, Jamesem Mangoldem (w Kate and Leopold i Identity) i Mirą Nair (w The Perez Family i Kama Sutra: A Tale of Love)
Inne filmy Friedberga to Far from Heaven Todda Haynes’a; nagrodzony Oskarem Pollock Eda Harris’a; Autumn in New York Joan Chen; przebój kinowy Runaway Bride Garry’ego Marshall’a; I’m Not Rappaport Herba Gardner’a; The Ballad of Little Jo Maggie Greenwald; i In the Soup Alexandre Rockwell’a.
Był również scenarzystą w pilotowym odcinku Sex and the City w reżyserii Susan Seidelman oraz Poodle Springs Boba Rafelsona.
Pracował również z Wesem Andersonem, Brianem Hensonem i Bennettem Miller’em, przy filmach reklamowych produktów takich jak Dasani, FedEx, and Nike.
Obecnie pracuje z Susan Stroman nad filmem The Producers: The Movie Musical.
JOHN DUNN (kostiumy)
John Dunn współpracował wcześniej z Jimem Jarmuschem w filmie Ghost Dog: Droga samuraja i “INT. TRAILER. NIGHT.” (w roli głównej Chloë Sevigny)
Dunn zajął się projektowaniem kostiumów na potrzeby kina dwadzieścia lat temu pracując jako asystent przy filmach After Hours Martina Scorsese, Manhunter Michaela Mann’a i Married to the Mob Jonathana Demme’a.
Projektował kostiumy do następujących filmów: New York Stories do części pt.: “Life Lessons” Martina Scorsese (we współpracy z Ritą Ryack), Casino (w roli głównej Sharon Stone); Mr. Wonderful Anthony’ego Minghella’y; Basquiat Julian’a Schnabel’a (w roli głównej Jeffrey Wright); Lawn Dogs Johna Duigan’a; The Object of My Affection Nicholasa Hytner’a; Storytelling Todda Solondz’a; Birth Jonathana Glazer’a; Loverboy Kevina Bacon’a i The Notorious Bettie Page Mary Harron, który wkrótce pojawi się na ekranach.
Najnowszy projekt Dunn to thriller Asifa Kapadia’i z Sarah’ą Michella Gellar w roli głównej.