"Boskie jak diabli": TWÓRCY
Agustín Díaz Yanes
Urodzony w Madrycie 9 października 1950 roku. Otrzymał tytuł magistra na wydziale humanistycznym, specjalność Historia Współczesna. Wykłada na Uniwersytetach Amerykańskich w Madrycie: St. Jones i St. Paul (Minessota), Kalamazzo College (Michigan), Instytut Studiów Europejskich (I.E.S.).
Kino – scenariusze do filmów:
· A veces las mujeres no son tan estúpidas, napisany wraz z Eduardo Calvo. Sprzedany jako pomysł oryginalny Alfredowi Matas P.C.
· Baton Rouge (1988), wyreżyserowany przez Rafaela Monleón; w roli głównej wystąpiła Victoria Abril.
· A solas contigo (1990), napisany przy współpracy z Eduardo Calvo; wyreżyserowany przez Eduardo Campoy. W roli głównej wystąpiła Victoria Abril, Imanol Arias i Juan Echanove.
· Demasiado corazón (1992), wyreżyserowany przez Eduardo Campoy. W roli głównej wystąpiła Victoria Abril, Manuel Bandera i Pastora Vega.
· Nadie hablará con nosotras cuando hayamos muerto (1995): Reżyseria – Agustín Díaz Yanes. W roli głównej Victoria Abril, Federico Luppi i Pilar Bardem.
· Al límite (1998). Reżyseria Eduardo Campoy.
Kino - reżyseria
· Nadie hablará con nosotras cuando hayamos muerto. Film nagrodzony 8 nagrodami Goya, między innymi w kategorii: Najlepszy Scenariusz, Najlepszy Film i Najlepszy Reżyser.
Bernardo Bonezzi - muzyka
FILMOGRAFIA
2000 - TARDES DE GAUDÍ, reż. Susan Seidelman
1999 - RE LAS PIERNAS, reż. M. Gómez Pereira
1996 - AMOR PERJUDICA SERIAMENTE LA SALUD, reż. M. Gómez Pereira
1995 - BOCA, reż. M. Gómez Pereira
1993 - EL CIANURO, ¿SOLO O CON LECHE?, reż. José Ganga
1992 - SHOOTING ELIZABETH, reż. Baz Taylor
1991 - EL LABERINTO GRIEGO, reż. Rafael Alcázar
1990 - OVEJAS NEGRAS, reż. José María Carreño
1988 - BATON ROUGE, reż. Rafael Monleón
KOBIETY NA SKRAJU ZAŁAMANIA NERWOWEGO,
Reż. Pedro Almodóvar
1987 - LA LEY DEL DESEO, de Pedro Almodóvar
BARRIOS ALTOS, de José Ignacio García Berlanga
1986 - MATADOR, de Pedro Almodóvar
1982 - LABERINTO DE PASIONES, de Pedro Almodóvar
Carlos Jean Vs. Malabar – aranżacje Kung Fu Fighting
Pierwsze pytanie, jakie się nasuwa po usłyszeniu przytłaczającego klimatu tego przeglądu klasycznego funka lat 70.Carla Douglasa to: czy zrodził się tutaj? Kto jest pomysłodawcą?
O Carlosie Jean wiemy prawie wszystko. Oprócz tego, że jest artystą, któremu najlepiej udało się zaadoptować tendencje międzynarodowe muzyki dance do swej własnej twórczości, zdołał nasycić wszystkie swoje utwory aktualnym, nieporównywalnym światowym brzmieniem, tak jak potwierdzają to jego utwory obok Nawja Nimri, Bose, OBK czy Fangoria.
Nikt, nigdy dotąd w Hiszpanii nie potrafił zaadoptować „czarnej muzyki” i przekształcić ją w „swoją” muzykę, jednocześnie rozumiejąc jej formę i głębię. W tym aperitif Malabar pozostawia wpływ „White Funk U.S.A.” (Red Hot, Ben Harper, Lenny...) Na rzecz zjednoczenia się z brzmieniem Freak Power, którego użycia wymagała piosenka. Bez zwątpienia, płyta, która wyjdzie w przyszłym miesiącu, jest uzasadnieniem niespodzianki, jaką nam przygotowali Manu (wykonawca) i Beltrán (gitara).
Spotkanie Jeana i Agustína Yanes (reżysera do nominowanego do Oskara hiszpańskiego filmu Boskie jak diabli) było tak samo magiczne, jak i los piosenki 30 lat później: Carlos Jean wprowadzając ostatnie poprawki do swojego drugiego longplaya „Back to Earth”, spotyka się z Díaz Yanes i jego producentem Flamenco Films. Między Yanes i Jean dochodzi do artystycznego zaiskrzenia. Po przesłuchaniu materiału do jego kolejnego filmu i Carlos zakłada się z Agustínem, że jest w stanie stworzyć drugie Kung – Fu na miarę XXI wieku. Yanes przyjmuje wyzwanie.
Zakochany w projekcie, Malabar liczy na Manu i Baltrána, by dokonać transformacji muzyki funk lat 70. w Power Soul 2M1... Reszta jest historią.
Oprócz tematu głównego, B.S.O. tej koprodukcji europejskiej zawiera, między innymi, tematy interpretowane przez Boba Dylana, Tonny Benneta, Bernardo Bonezziego i odtwórców ról głównych: Victorię Abril, Penélope Cruz i Gael García Bernala. Jeśli podobał taniec Umy Thurman w filmie „Pulp Fiction”, przygotuj się na spotkanie z Penélope i Kung Fu Fighting, prowadzoną przez Carlosa Jean Vs. Malabara.