"Bon voyage": TWÓRCY
ISABELLE ADJANI
Isabelle Adjani zdobyła uznanie widzów po obu stronach Atlantyku, nominowanymi do Oscarów rolami w filmach: "Miłość Adeli H" Françoisa Truffaut i "Camille Claudel" Bruno Nuyttena. Jako jedyna aktorka w historii kina francuskiego otrzymała cztery nagrody Cezara.
Zagrała także między innymi w: "Diabolique" z Sharon Stone, "Królowej Margot" Patrice’a Chéreau i "Antoniecie" Carlosa Saury. Ostatnio wystąpiła w filmie "Pan Ibrahim i kwiat Koranu" Françoisa Dupeyrona, w którym gra także Omar Sharif.
GERARD DEPARDIEU
Jeden z najbardziej lubianych gwiazdorów kina francuskiego, był dwukrotnie nagrodzony Cezarem w kategorii Najlepszy Aktor za role w filmach "Ostatnie metro" i "Cyrano de Bergerac". Za tę ostatnią dostał także nominację do Oscara i wiele nagród na międzynarodowych festiwalach filmowych. W 1996 roku został wyróżniony najwyższym francuskim tytułem Kawalera Legii Honorowej. Zagrał między innymi w filmach: "Kobieta z sąsiedztwa", "Księżyc w rynsztoku", "Germinal", "Mon pere ce hėros" i "Zielona Karta".
JEAN-PAUL RAPPENEAU - REŻYSER
Jedna z najważniejszych postaci kina francuskiego od ponad czterdziestu lat, wielokrotnie nagradzany autor scenariuszy i reżyser. Widzom najbardziej znany dzięki filmowi "Cyrano de Bergerac" z Gerardem Depardieu. Zdobył on uznanie na całym świecie, był nominowany w pięciu kategoriach do Oscara, którego dostał w kategorii Najlepsze Kostiumy. Został także nagrodzony 10 Cezarami, między innymi w kategoriach: Najlepszy Film, Najlepszy Reżyser i Najlepszy Aktor. Rappenau reżyserował również między innymi filmy: "Huzar" z Juliette Binoche, "Samotnik" z Yves Montandem i Catherine Deneuve oraz "Człowiek z Rio" z Jean-Paulem Belmondo.
CATHERINE LETERRIER - SCENOGRAFIA I KOSTIUMY
Catherine Leterrier pracowała z wieloma znanymi reżyserami miedzy innymi: Lucem Bessonem (przy filmie "Joanna d’Arc", który otrzymał Cezara w kategorii Najlepsze Kostiumy), Robertem Altmanem (przy "Prêt-à-Porter"), Louisem Mallem (przy "Milou w maju"), Michaelem Aptedem (przy "Gorylach we mgle"), Johnem Avildsenem (przy “Formule") i Philippem de Brocą (przy "Komisarzu w spódnicy"). Współpracowała również z Alainem Resnais w filmach: "Chcę wracać do domu", "Melo", "Opatrzność", "Mon Oncle d'Amerique" oraz "Życie jest powieścią" a także z Claudem Lelouchem w filmach: "Partir Revenir", "Niech żyje życie!", "Edith i Marcel" i "Jedni i drudzy". W swoim dorobku Leterrier ma między innymi pracę przy filmach: "French Postcards" Williama Huycka, "Piątkowa noc" Claire Denis i "Schadzka z Venus" Istvana Szabo. Pracowała także w teatrach paryskich i była nominowana do nagrody Moliera za "La Dame de chez Maxim".
GABRIEL YARED – MUZYKA
Urodzony w1949 roku, Gabriel Yared bardzo wcześnie odkrył swoje powołanie jako kompozytor. Był gorliwym samoukiem, w 1970 roku zdecydował się na porzucenie nauki w szkole prawniczej i poświęcił się całkowicie muzyce. Jego zawodowym debiutem była praca w Brazylii z Elis Reginą i Ivanem Linsem. W 1972 roku zamieszkał w Paryżu, zapisał się do École Normale de Musique, gdzie uczęszczał na kursy komponowania i orkiestracji prowadzone przez Henri’ego Dutilleux i Maurice’a Ohanę. Następnie rozpoczął karierę jako kompozytor, aranżer i producent. Współpracował z wieloma uznanymi francuskimi artystami (Charles Aznavour, Gilbert Bécaud, Johnny Halliday, Michel Jonasz, Françoise Hardy). Skomponował wiele dżingli i tematów muzycznych dla telewizji, radia i do reklam. W 1980 roku Gabriel Yared napisał muzykę do filmu Jean-Luca Godarda "Sauve qui peut (la vie)". Był to jego pierwszy projekt kinowy. O tego czasu poświęcił się prawie całkowicie komponowaniu muzyki do filmów. Ma ich w swoim dorobku ponad 50, kilka z nich zdobyło prestiżowe wyróżnienia. Za muzykę do "Angielskiego pacjenta" Anthony’ego Minghelli otrzymał Oscara, Złoty Glob i nagrodę Grammy. Yared pisał także muzykę do tańca, głównie dla Carolyn Carlson i Rolanda Petita. Jest autorem muzyki do baletu "Clavigo", który miał premierę w Operze Paryskiej w październiku 1999 roku. Od 1995 roku przewodniczy Académie Pléiade, organizacji zajmującej się kształceniem młodych kompozytorów. Uczą się oni pisania muzyki do filmów, telewizji, radia i reklam, a także tradycyjnego komponowania piosenek oraz promowania swojej twórczości.