Reklama

"Austin Powers i złoty członek": REALIZATORZY

Jay Roach (reżyser)

Jay Roach zadebiutował jako reżyser w 1997, realizując przebojowy film Austin Powers: agent specjalnej troski, po którym wyreżyserował drugą część, cieszący się jeszcze większą popularnością Austin Powers 2: szpieg, który nie umiera nigdy. Jego autorstwa jest też film Poznaj mojego tatę, z udziałem Roberta De Niro, Bena Stillera, Blythe Danner i Teri Polo. Roach.wraz ze scenarzystą/producentem Davidem E. Kelley’em, pracował także nad filmem Mystery, Alaska, w którym wystąpili Russell Crowe, Mary McCormack, Hank Azaria, Burt Reynolds, Ron Eldard i Lolita Davidovich.

Reklama

Roach był autorem scenariusza i producentem pomocniczym filmu Blown Away, z udziałem Jeffa Bridgesa i Tommy’ego Lee Jonesa.

Dla potrzeb telewizji był współproducentem, wspołscenarzystą i drugim reżyserem filmu Lifepod, adaptacji filmu Lifeboat Alfreda Hitchcocka, w której wystąpili Ron Silver i Robert Loggia.

Roach ukończył Stanford University, zdobył tytuł magistra produkcji filmowej uniwersytetu stanu Południowa Kalifornia. Studiując na tej uczelni nakręcił krótki film Asleep at the Wheel, nominowany do nagrody studenckiej.

Roach urodził się i dorastał w Nowym Meksyku. Jego żona, Susanna Hoffs, jest wokalistką rockowej grupy The Bangles. Pojawia się w filmie w składzie zespołu Ming Tea. Towarzyszą jej Mike Myers, Matthew Sweet, Stuart Johnson i Chris Ward. Hoffs śpiewa także słyszaną w filmie piosenkę What’s It All About, Alfie?, pierwotnie przebój Burta Bacharacha.

John Stafford Lyons (producent)

John Stafford Lyons wyprodukował drugą część trylogii Austin Powers, Austin Powers 2: szpieg, który nie umiera nigdy, która zarobiła jak dotąd ponad 350 milionów USD i pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się filmów na DVD i kasetach wideo. Lyons jest także producentem doskonałego filmu Boogie Nights, z udziałem Marka Wahlberga, Burta Reynoldsa, Julianne Moore i Heather Graham.

Lyons był producentem pierwszego filmu Paula Thomasa Andersona, Hard Eight, a także jego kolejnego dzieła, The Opportunists, w którym wystąpili Christopher Walken i Cyndi Lauper. Na zamówienie PBS produkował show Claudii Shear Blown Sideways Through Life. Należąca do niego firma produkcyjna, Kalkaska Productions, związana jest umową z wytwórnią New Line Cinema.

Lyons pochodzi z Michigan, ukończył uniwersytet stanowy, po czym przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie zaczął pracować jako reżyser castingów realizowanych dla potrzeb filmu, telewizji i teatru. Wybrani przez niego aktorzy grali w licznych sztukach wystawianych przez teatry Playwright’s Horizons i Manhattan Theatre Club, między innymi w Sunday in the Park with George Stephena Sondheima i Jamesa Lapine’a. Skompletował obsadę do ponad 30 filmów fabularnych, wśród nich do filmów braci Joela i Ethana Coenów Big Lebowski, Fargo, Barton Fink, Miller’s Crossing i Arizona junior. Pracował też przy realizacji Henry & June, City Hall – ludzie miasta, Lorenzo’s Oil i Dirty Rotten Scoundrels. Organizacją castingów Lyons zajmował się przez sześć lat. Jest członkiem Academy of Motion Picture Arts and Sciences.

Lyons produkuje obecnie Pieces of April, z udziałem Katie Holmes, Patricii Clarkson i Olivera Platta. Reżyserem będzie Peter Hedges.

Eric McLeod (producent)

Eric McLeod nadzorował produkcję wszystkich trzech filmów z serii Austin Powers. Był producentem filmu Austin Powers: agent specjalnej troski i producentem wykonawczym Austin Powers 2 – szpieg, który nie umiera nigdy. Ostatnio był producentem wykonawczym filmu Showtime, w którym zagrali Robert De Niro, Eddie Murphy i Renee Russo. McLeod wyprodukował także Celę, z udziałem Jennifer Lopez, Vince’a Vaughna i Vincenta D’Onofrio. Był też producentem Bubble Boy, z Jake Gylenhaal i Chrisem Cooperem.

McLeod był współproducentem filmu Pełnia życia, z udziałem Holly Hunter i Danny’ego DeVito, wyreżyserowanego przez Richarda La Gravenessa; to samo stanowisko zajmował przy realizacji filmu Barry’ego Levinsona Fakty i akty, w którym wystąpili najznamienitsi aktorzy Hollywood, jak De Niro, Dustin Hoffman, Anne Heche, Woody Harrelson i Denis Leary; wyprodukował Now and Then z Demi Moore i Feeling Minnesota, z udziałem Cameron Diaz i Keanu Reevesa.

Inne filmy, do powstania których przyczynił się McLeod, to Corina, Corina, z Whoopi Goldberg i film Gusa Van Santa I kowbojki mogą marzyć. Był kierownikiem produkcji filmów Wróg publiczny, 8 Seconds, Wide Sargasso Sea, The Rapture, Faith i Live Wire.

McLeod nadzoruje obecnie produkcje filmu The Cat in the Hat. Reżyserem będzie Bo Welch, znany dotychczas jako kierownik produkcji licznych filmów. Główną rolę zagra Mike Myers.

Gregg Taylor (współproducent)

Przez ostatnie dziesięć lat Gregg Taylor współpracował z takimi sławami filmu, jak Don Simpson, Harold Becker, Robert Redford i John Lyons. Obecnie jest szefem firmy Mike’a Myersa, Gratitude International, z ramienia której nadzorował produkcję filmów Shrek i Austin Powers i Złoty Członek. Realizacja kolejnego filmu, nad którym będzie pracował, Cat in the Hat, zaczyna się jesienią tego roku.

Taylor urodził się i dorastał na przedmieściach Bostonu, ukończył uniwersytet Syracuse. Mieszka w Los Angeles, jego żona, Terri Taylor, zajmuje się organizowaniem castingów.

Michael McCullers (scenarzysta)

Michael McCullers zadebiutował w przemyśle filmowym scenariuszem do filmu Austin Powers: agent specjalnej troski. Autor pisał wcześniej teksty do programu Saturday Night Live, współpracował też z Mikem Myersem przy realizacji programu Sprockets, popularnej serii skeczy o niemieckiej gwieździe talk showów, Dieterze.

Jon Poll (montażysta)

Jon Poll pracował ostatnio nad kilkoma bardzo udanymi projektami wspólnie z reżyserem Jay’em Roachem. Były to filmy Poznaj mojego tatę, Austin Powers: agent specjalnej troski i Mystery Alaska. Poll zajmował się także montażem filmów Death to Smoochy, Monkeybone, The Beautician and the Beast, Małpa w hotelu, Forever Young, Weeds i Wild Hearts Can’t Be Broken.

Poll ukończył Szkołę Filmową uniwersytetu stanu Południowa Kalifornia.

Greg Hayden (montażysta)

Ostatnim filmem, przy jakim pracował Greg Hayden, był Poznaj mojego tatę, a wcześniej Mystery, Alaska, oba w reżyserii Jay’a Roacha. Wcześniej Hayden zajmował się edycją muzyki w filmie Austin Powers: agent specjalnej troski tego samego reżysera.

Hayden pochodzi z Sunnyvale w Kalifornii. Ukończył Szkołę Filmową uniwersytetu stanu Południowa Kalifornia.

Rusty Smith (kierownik produkcji)

Rusty Smith po raz trzeci objął kierownictwo produkcji najnowszego z filmów, opowiadającego o perypetiach Austina Powersa. Tym razem zaprojektowane przez niego plany przewyższają nawet te, które widzieliśmy w filmie Austin Powers: agent specjalnej troski.

Smith rozpoczął swą karierę zawodową obejmując kierownictwo produkcji dwóch przedstawień, wystawianych na Broadway’u, a mianowicie Blood Knot Athola Fulgarda i The Good Times are Killing Me Lyndy Barry.

Efekty jego pracy możemy zobaczyć w filmach Mystery Alaska, Serving Sara, Camp Nowhere, The Beautician and the Beast, Małpa w hotelu i w niezależnych filmach Lost & Found, The Corndog Man i Tinsel Town. Ostatnio pracował dla reżysera Jay’a Roacha na planie filmu Poznaj mojego tatę.

Obecnie Smith zajmuje się kierownictwem produkcji filmu Agent Cody Banks, z udziałem Frankiego Muniza i Angie Harmon. Film kręcony jest w Vancouver.

Deena Appel (projektantka kostiumów)

Deena Appel jest znana projektantką kostiumów, to właśnie efekty jej pracy podziwialiśmy w filmach Austin Powers: agent specjalnej troski i w drugiej części, Austin Powers 2 – szpieg, który nie umiera nigdy. Projektantka współpracowała także z reżyserem Jay’em Roachem na planach filmów Poznaj mojego tatę i Mystery, Alaska (z udziałem Russella Crowe’a).

Appel, projektując kostiumy dla potrzeb filmu i telewizji, ma wiele różnorodnych inspiracji, miesza style, epoki i mody. W najnowszej ekranizacji Wehikułu czasu, na podstawie powieści H.G. Wellsa, Appel zaprojektowała kostiumy historyczne dla wszystkich ujęć z roku 1889. W Now and Then skupiła się na okresie lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. W Holy Matrimony, jej kostiumy pomogły stworzyć unikatowy świat małej miejscowości, żyjącej zawodami rodeo, efekty jej pracy widzieliśmy też w filmach 8 Seconds, Mother’s Boys i He Said, She Said.

Appel pracuje też dla potrzeb telewizji, projektowała kostiumy wykorzystane w telewizyjnych filmach Weapons of Mass Destruction, A Mother’s Instinct, A Kiss to Die For, Indecency i Wildflower, dramat w reżyserii Diane Keaton.

John Houlihan (kierownik muzyczny)

Weteran prac przy cyklu filmów o przygodach Austina Powersa. John Houlihan był bliskim współpracownikiem Mike’a Myersa i reżysera Jay’a Roacha podczas realizacji wszystkich trzech filmów, a także albumów z ich ścieżkami dźwiękowymi; Austin Powers: agent specjalnej troski, Austin Powers 2 – szpieg, który nie umiera nigdy i Austin Powers i Złoty Członek. Houlihan współpracował także z Jay’em Roachem przy produkcji filmu Mystery, Alaska.

W zeszłym roku Houlihan nadzorował realizację muzyki do filmu Dzień próby, za rolę w którym Danzel Washington zdobył Oskara dla najlepszego aktora, pracował także nad filmem Luźny gość, bezapelacyjnego zwycięzcy nagród Razzie Awards, zwycięzcy w kategoriach najgorszy aktor, najgorszy reżyser, najgorszy film. Pracował też nad filmami Ostrożnie z dziewczynami, Bubble Boy i Aniołki Charliego. Obecnie zajmuje się realizacją muzyki do filmu Aniołki Charliego II, który wejdzie na ekrany kin w czerwcu przyszłego roku.

Marguerite Derricks (choreografka)

Marguerite Derricks jest jedną z najlepszych choreografek, jakie pracują w przemyśle rozrywkowym. Jej układy taneczne możemy podziwiać w setkach filmów i programów telewizyjnych, reklamówek, wideoklipów i występów scenicznych. Marguerite zajmuje się obecnie pracą na planie filmu Gigli, w którym występuje Jennifer Lopez, w reżyserii Martina Breasta. Derricks jest laureatką prestiżowej nagrody Emmy. Otrzymywała ją w trzech kolejnych latach. Ostatnio w roku 1998, za Igrzyska Dobrej Woli w roku 1998 (za ceremonię otwarcia i zamknięcia), drugą nagrodę otrzymała za Fame LA, a pierwszą za jeden z najdłużej ukazujących się seriali telewizyjnych, Trzecia skała od Słońca.

Choreografię Marguerite mogliśmy podziwiać także w programach telewizyjnych, takich jak The MTV Movie Awards, (Austin Powers otrzymał nagrodę za najlepszą scenę taneczną), Will & Grace, That 70’s Show i Nikki. Marguerite ostatnio pracowała na planach następujących filmów fabularnych; A Time for Dancing, Country Bears, Donnie Darko, Aniołki Charliego, The Bubble Boy i Stary, gdzie moja bryka?

Marco Schnabel (producent pomocniczy/drugi reżyser)

Marco Schnabel ukończył Szkołę Filmowo-Telewizyjną Uniwersytetu stanu Południowa Kalifornia. Jest reżyserem i scenarzystą. Był drugim reżyserem podczas realizacji wszystkich trzech części trylogii Austina Powersa, to samo stanowisko zajmował na planie filmu Poznaj mojego tatę. Schnabel jest bliskim współpracownikiem reżysera Jay’a Roacha.

George S. Clinton (kompozytor)

W ciągu ostatnich 20 lat kariera George’a S. Clintona dalece wykroczyła poza świat muzyki. Clinton zajmuje się wieloma różnymi rodzajami szeroko pojętej rozrywki. Napisał i wyprodukował muzykę do ponad sześćdziesięciu filmów kinowych i telewizyjnych. Najnowsze filmy, przy których powstaniu brał udział, to Niejaki Joe, z udziałem Tima Allena, 3000 mil do Graceland, w którym wystąpili Kurt Russell, Kevin Costner i Courteney Cox, a także Austin Powers 2 – szpieg który nie umiera nigdy, z udziałem Mike’a Myersa, za który otrzymał nominację do nagrody Grammy i nagrodę BMI Film and Television Music Award. Po raz nagrodę tę kompozytor otrzymał w 1996 roku za opracowanie muzyczne filmu Mortal Kombat.

Clinton rozpoczął swoją karierę profesjonalną w przemyśle muzycznym jako autor tekstów piosenek, aranżer i muzyk sesyjny w Nashville, w stanie Tennessee, jednocześnie kształcił się w na wydziałach muzycznym i teatralnym uniwersytetu stanowego Middle Tennessee. Latem po ukończeniu studiów był widzem podczas Atlanta Pop Festival i tam, po usłyszeniu Joe Cockera, wykonującego With a Little Help from My Friends, zdecydował się opuścić swe rodzinne miasto, Chattanooga, i udać się do Los Angeles, w nadziei zrobienia kariery.

Po przybyciu do Los Angeles Clinton otrzymał posadę etatowego twórcy muzyki w Warner Brothers Music, jego piosenki nagrywali artyści tacy jak Michael Jackson, Joe Cocker, Johnny Mathis i Smokey Robinson. Nie zaprzestał aranżacji muzycznych, nadal był także czynnym muzykiem sesyjnym. W tym okresie nagrał cztery albumy, które ukazały się nakładem MCA, Elektra, ABC i wytwórni Arista. Dodatkowo, jego zespół, George Clinton Band, zwrócił na siebie uwagę producenta filmowego, dzięki czemu Clinton dostał kontrakt na napisanie swej pierwszej ścieżki dźwiękowej, do filmu Cheech and Chong Still Smokin'. Później napisał także muzykę do innego filmu z tej serii, The Corsican Brothers.

Clinton rozwijał swe umiejętności komponując muzykę do filmów o przygodach wojowników ninja, produkowanych przez Cannon Films, jak również do seriali i filmów telewizyjnych. W tym czasie tworzył muzykę bardzo różnorodną. Uwagę szerszej publiczności zdobyła sobie zbliżona do soul, jazzowa ścieżka dźwiękowa do antologii Red Shoe Diaries. W niedługim czasie Clinton pisał muzykę do tak popularnych przebojów, jak Austin Powers 2 – szpieg, który nie umiera nigdy; erotycznego thrillera Wild Things; i romantycznego filmu Żona astronauty, w którym wystąpili Charlize Theron i Johnny Depp. Jego autorstwa jest także muzyka do filmu Lansky, według scenariusza Davida Mameta, z udziałem Richarda Dreyfussa, a także do komedii Kibice do dzieła.

Clinton jest autorem kilku koncertów, współpracował przy tworzeniu trzech musicali: Family Love i Spirit of the Mountain, wykonywanych przez zespół Cumberland County Playhouse, i That Other Woman's Child, który cieszy się dużym uznaniem krytyków, a grany jest w Los Angeles przez zespół Callboard Theatre.

materiały dystrybutora
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy