"Apartament": REALIZATORZY
Paul McGuigan (reżyseria)
Poprzedni film zrealizował w 2002 roku. Był to „Rachunek sumienia”. Wcześniej wyreżyserował filmy „Gangster numer 1” oraz „Acid House” (zdobywca nagród za najlepszy film na festiwalu Filmów Niezależnych w Nowym Jorku oraz na festiwalu w Sztokholmie, nagrody Prix Italia Best Single Drama we Włoszech oraz nagrody za debiut i najlepszy dramat Royal Television Society). W telewizji wyreżyserował „Playing Nintendo with God” (zwycięzca festiwalu programów telewizyjnych w Nowym Jorku), „Football, Faith and Flutes” (nominowany przez BAFTA jako najlepszy dokument), „MTV World Tour – Cuba”, „Lonely Planet – New York”, „Radio 1…As It Is”, „Go-Go Archipelago”, „Lonely Planet – La Ruta Maya”, „Passengers”, „Carnography” oraz „Walk on the Wide Side”. Zanim został reżyserem, McGuigan był fotografem świata mody i muzyki.
Brandon Boyce (scenariusz)
Napisał scenariusze do filmów „Uczeń szatana”, „Aces”, „Green and Black”, „Killing Floor” oraz „Serpentine”. Ostatnio napisał scenariusz horroru „Backwater”.
Gilles Mimouni (scenariusz)
Napisał i wyreżyserował film „L’Apartement”, na którym oparto film „Apartament”. Teraz bierze się za pisanie thrillera „The Bird Watcher”.
Peter Sova (zdjęcia)
Po raz trzeci kręcił film z reżyserem Paulem McGuiganem. Wcześniej współpracowali przy „Gangster numer 1” i „Rachunek sumienia”. W obu tych filmach zagrał również Paul Bettany. Peter urodził się w byłej Czechosłowacji. Pracował w Panavision w Nowym Jorku. Jego pierwszym filmem w roli operatora było „Short Eyes”, najlepszy film na festiwalu w Nowym Jorku, który zdobył też nagrodę za zdjęcia na festiwalu na Wyspach Dziewiczych. Później Peter współpracował z Barrym Levinsonem przy filmach „Diner”, „Tin Men” i „Good Morning, Vietnam!”. Pozostałe jego filmy to m.in. „The Feast of July”, „Close Your Eyes”, „Grzeszna propozycja” oraz „Donnie Brasco”, który znalazł się na liście „10 ulubionych przez krytyków filmów” w 1997 roku.
Richard Bridgland (scenografia)
Pracował przy filmach „Obcy kontra Predator”, „No Night is Too Long”, „Gangster numer 1”, „Swing”, „Bedrooms and Hallways”, „Acid House” oraz bardzo popularnym „Resident Evil” i przy pilocie serialu telewizyjnego „The Sight”. Jako dyrektor artystyczny Bridgland pracował przy „Mojo”, „Cousin Bette”, „Tribe”, „Saigon Baby”, „Paparazzo”, „Meat”, „Zimne światło dnia” oraz „Ryszard III”, za którego był nominowany do Oscara za najlepsze scenografie i wygrał nagrodę BAFTA. Dorobek Bridglanda poza filmem obejmuje też jego dokonania w telewizji, gdzie pracował przy wielu reklamach, m.in. British Telecom, Sveltese, HSBC, Virgin Atlantic, Adidas, Enix, SEB Bank, One to One, Calortax, Sony Playstation, VW Polo, Ford Focus, i Sainsburys.
Andrew Hulme (montaż)
Pracował przy filmach „Rachunek sumienia”, „Gangster numer 1” i „Acid House” (najlepszy film na festiwalu filmów niezależnych w Nowym Jorku) oraz „Granton Star Cause” (nagroda RTS dla najlepszego dramatu oraz Prix Italia dla najlepszego filmu fabularnego). Poza filmami kinowymi, Hulme montował dokumenty „Jazz Seen”, „Stars by Helmut Newton”, „Playing Nintendo wih God”, „The History of Blue Note” (nagrody za najlepszy dokument World Association of Arts Cinemas oraz U.S. Peabody i U.S. Vision), „Damon Hill – The Fight For Victory” (tytuł najlepszego programu sportowego Video Home Entertainment) oraz „Equinox” Beyond Love” (najlepszy dokument ba festiwalu w Chicago). Praca Hulme’a w telewizji zaowocowała amerykańskimi nagrodami U.S. Telly, U.S. Cable i U.S. Golden Eagle za pilot serialu „Lonely Planet”. Hulme pracował także przy kampanii promocyjnej Radia 1, dla której stworzył 10-minutową reklamę kinową, 40-minutowy dokument i 2-minutowe spoty telewizyjne.
Odette Gadoury (kostiumy)
Urodziła się w 1960 roku w Kanadzie i ukończyła historię sztuki na Uniwersytecie w Montrealu. Po skończeniu studiów w 1983 roku dostała się do prestiżowej Kanadyjskiej Narodowej Szkoły Teatralnej. Tam zdobyła dyplom kostiumologa i współpracowała z renomowanym projektantem kostiumów, François Barbeau, przy ponad 40 produkcjach teatralnych. Odette rozpoczęła swą karierę w telewizji. Dwa razy otrzymała nominację do nagrody Gimini za najlepsze kostiumy do telewizyjnych filmów „Debussy” w reżyserii Bernara Héberta oraz „Juliette Pommerleau” Claude’a Fourniera. W 1997 roku kariera Odette osiągnęła swój punkt zwrotny, kiedy Brian De Palma zaproponował jej zaprojektowania kostiumów do filmu „Oczy węża” według scenariusza Davida Koeppa z Nicolasem Cagem, Carlą Gugino i Garym Sinisem w rolach głównych. Rok później Philip Noyce zatrudnił ją przy filmie „Kolekcjoner kości” z Denzelem Washingtonem i Angeliną Jolie. Później przyszły inne propozycje, m.in. „Two Thousand and None” w reżyserii Arto Paragamian z Johnem Turturro, „Zasady walki” Christiana Duguaya z Wesleyem Snipesem, Donaldem Sutherlandem i Anne Archer oraz „A Different Loyalty” Marka Kanievskiego, gdzie Odette skoncentrowała się na zaprojektowaniu i stworzeniu kostiumów z epoki dla Sharon Stone. Ostatnio ukończyła pracę przy filmie „Sekretne okno” z Johnnym Deppem, gdzie znów miała szansę współpracować z Davidem Koeppem i Johnem Turturro, a także przy „The Wool Cap”, współczesnej adaptacji klasycznego filmu Jeana Renoira „Boudu z wód uratowany” z Williamem H. Macym w roli głównej.
Cliff Martinez (muzyka)
Zdobył uznanie krytyki za muzykę do obsypanego nagrodami filmie „Traffic” Stevena Soderbergha. Była to już jego ósma współpraca z Soderberghiem – po raz pierwszy pracowali razem przy przełomowym filmie „Sex, kłamstwa i kasety wideo”. Napisał także muzykę do „Solaris”, „Kafka”, „Król wzgórza”, „The Underneath”, „Gray’s Anatomy”, „Schizopolis” oraz „Angol”. Martinez urodził się w Nowym Jorku, ale dorastał w Columbus, stolicy Ohio. Jego dokonania obejmują muzykę do filmów „Narc”, „Wonderland” i „Havoc”. Pozostałe filmy to m.in. „Więcej czadu” Allana Moyle’a, „Black Magic” Daniela Taplitza oraz niezależny film Michaela Steinberga „Niedobra”. Martinez rozpoczął karierę muzyczną jako perkusista. W latach 1980-1990 grał w zespole Weirdos, uznawanym za pierwszy zespół rockowy na Zachodnim Wybrzeżu USA (m.in. na ich płycie składankowej „Weird World”). Później współpracował z Lydią Lunch, a następnie z Captainem Beefheartem, który jest jednym z muzycznych jego guru (przy jego ostatnim albumie „Ice Cream For Crow”). W latach 1983-1986 nagrywał i koncertował z Red Hot Chili Peppers. Nagrał z nimi płyty „Red Hot Chili Peppers”, „What Hits?” oraz „Out in L.A.”. Następnie przyłączył się do grupy The Dickies – zespole o punk-rockowych korzeniach i nagrał z nim płyty „Killer Clowns from Outer Space”, „Second Coming” oraz „Idiot Savant”.