Reklama

"American Pie - Wesele": REŻYSER I EKIPA

JESSE DYLAN (reżyser)

Jest przedstawicielem nowego rodzaju hollywoodzkich filmowców wprowadzających swoją twórczą wizję w życie w teledyskach, reklamach oraz filmach. Jego projekty są stylistycznie nowoczesne oraz ciągle zwracają uwagę współczesnych młodych ludzi. Dylan, syn wielkiego muzyka Boba Dylana, znany jest ze swoich innowacji oraz wyzwaniom stawianym konwencjom.

Dylan ukończył ostatnio swój drugi film "American Pie: Wesele". Za swój cel postawił sobie wniesienie nowego życia w tę trzecią już część serii filmów "American Pie", które przyniosły firmie Universal Pictures ponad pół miliarda dolarów.

Reklama

Debiutem pełnometrażowym Dylana był film "Super zioło" (How High), z Redmanem i Method Manem w rolach głównych, którzy wcielili się w dwóch wielbicieli marihuany „przypadkowo” rozpoczynających studia na uniwersytecie Harvarda. Komedia odniosła spory sukces finansowy i otworzyła Dylanowi drzwi do przemysłu filmowego.

Zdolności reżyserskie Dylan rozwijał reżyserując teledyski tak znanych artystów jak The Wallflowers (zespół brata reżysera, Jacoba Dylana), Tom Waits, Elvis Costello, Tom Petty and the Heartbreakers, Nick Cave oraz Henry Rollins. W 1991 roku wyreżyserował teledysk do przeboju Lenny’ego Kravitza “It Ain’t Over ‘Til It’s Over”.

Sukcesy, jakie Dylan odnosił w dziedzinie reżyserii teledysków przyczyniły się do tego, iż otrzymał sporo propozycji pracy nad reklamami telewizyjnymi. Przygotował kampanie reklamowe m.in. takich firm jak Coca-Cola, Pepsi, Energizer, Chase Manhattan, Snapple, Budweiser, Audi i Reebok.

Swoje korzenie Dylan ciągle odnajduje w fotografii, którą zajmuje się do dnia dzisiejszego Wykonał portrety Elvisa Costello i Toma Waitsa, którzy wykorzystali je na okładkach swoich płyt. Dylan interesuje się także architekturą Jego ostatni projekt był opublikowany przez kilka wydawnictw zajmujących się architekturą. Obecnie mieszka w zaprojektowanym przez siebie (nagrodzonym) domu w żoną i dwójką dzieci, które uważa za swój największy skarb.

Jako wszechstronny artysta, mający w swoim dorobku produkcje odzwierciedlające jego wizję, Dylan udowodnił, że potrafi wykreować zupełnie odmienne formy sztuki. Jego filmy i teledyski muzyczne ukazują jego intuicyjne wyczucie stylu, a także zrozumienie pop kultury wymieszane precyzyjnie z przeszywającym opowiadaniem historii.

ADAM HERZ (scenarzysta/ producent/ twórca postaci)

Przeniósł się do Los Angeles w 1996 roku po ukończeniu University of Michigan i rozpoczął pracę jako asystent produkcji. W wolnym czasie napisał scenariusz zainspirowany filmami z lat 80-tych, na których się wychował oraz własnymi przeżyciami szkolnymi w East Grand Rapids, Michigan. Scenariuszem zainteresowała się wytwórnia Universal i rok później komedia "American Pie" stała się przebojem. Kolejnym scenariuszem Herza był "American Pie 2", który okazał się jeszcze większym hitem niż pierwsza część. Obecnie postaci, które stworzył wchodzą, w dorosłość w filmie "American Pie: Wesele".

Herz podpisał ostatnio kontrakt z Universal Pictures na założenie własnej firmy, Great Lakes Pictures, która będzie rozwijać i produkować projekty filmowe dla studia. Firma będzie stanowić także przystań dla młodych, nie odkrytych jeszcze pisarzy, zapewniając im wstęp do Hollywood oraz unikalne warunki dla wzmocnienia ich zdolności twórczych. Po zakończeniu serii filmów "American Pie", Herz napisze nową, oryginalną komedię dla Universalu, która będzie jego reżyserskim debiutem.

WARREN Zide (producent)

W 1997 roku, wspólnie z Craigiem Perry założył Zide/Perry Entertainment. Ich pierwszą produkcją był film akcji "Mocne uderzenie" (The Big Hit). Inne produkcje to "American Pie" i "American Pie 2'; "RepliKate"; "Oszukać przeznaczenie" (Final Destination) i "Oszukać przeznaczenie2 " (Final Destination 2), oraz "Psy i koty" (Cats and Dogs).

Kolejne projekty filmowe firmy Zide/Perry Entertainment to m.in. komedia "Shake It", horror "Hell Week"; thriller "Westward" i "Cats and Dogs 2". Firma zawarła z MGM umowę dotyczącą pierwszeństwa wytwórni we wgląd w przedstawiane przez Zide’a projekty filmowe oraz ich produkcję.

Zide jest także jednym z bardziej znanych agentów literackich. Reprezentuje wielu młodych i utalentowanych scenarzystów m.in. Bena Ramseya, autora "Mocnego uderzenia" (The Big Hit); Toma Wheelera, autora "The Arcanum" i "Simeon’s Code"; Damiana Shannona i Marka Swifta, autorów "Freddy vs. Jason" i "Sharkslayer"; Craiga Titleya, autora "Agencie podaj łapę" (See Spot Run) i "Scooby-Doo". Magazyn Fade-In uznał go za „Jednego ze stu ludzi w Hollywood, których trzeba znać,” Hollywood Reporter za “Przedstawiciela Nowego Pokolenia”. Był także najmłodszym menedżerem, jaki pojawił się na liście Variety “Dziesięciu najlepszych menadżerów”.

Zide rozpoczynał karierę w New Line Cinema jak pracownik na pół etatu zajmujący się pocztą. Wkrótce został przyjęty na pełny etat i pracował razem z Perry’m. Nieco później zaproponowano mu posadę asystenta agenta literackiego w International Creative Management. Pomagał takim klientom jak reżyser Robert Rodriguez ("Oni"; Od zmierzchu do świtu, Mali agenci 1- 3) i scenarzysta Gregory Allen Howard (Rosewood w ogniu, Tytani).

CRAIG PERRY (producent)

W 1997 roku, wspólnie z Warrenem Zide założył Zide/Perry Entertainment.

Wcześniej Perry pełnił funkcję wiceprezesa Działu Rozwoju Scott Rudin Productions oraz szefa Działu Rozwoju Silver Pictures. Był producentem stowarzyszonym podczas realizacji filmu "Klub pierwszych żon" (The First Wives Club), a także pracował nad rozwojem takich filmów jak "Regulamin zabijania" (Rules Of Engagement), "Jeździec bez głowy" (Sleepy Hollow), "Prosty plan" (A Simple Plan), "Truman Show", "Prozdem do tyłu" (In & Out), "Okup" (Ransom), "Clueless", "Zabójcza broń 3" (Lethal Weapon 3), "Krytyczna decyzja" (Executive Decision), "Richie Rich", "Człowiek demolka" (Demolition Man) i "Półmrok" (Twilight).

CHRIS MOORE (producent)

Wspólnie z Benem Affleckiem, Seanem Bailey i Mattem Damonem założył w czerwcu 2000 roku firmę LivePlanet. Celem firmy ma być połączenie technologii ze sponsoringiem i kreatywnością, które pomogą w tworzeniu nowych projektów rozrywkowych. Chris i jego partnerzy z LivePlanet zdobyli nominację do nagrody Emmy za program "Project Greenlight", serię HBO, która pokazuje kulisy wyzwań, z jakimi musi się zmierzyć debiutujący filmowiec. HBO zaczęło ostatnio nadawać drugą część "Project Greenlight".

Poza programem "Project Greenlight", Moore wyprodukował wiele odnoszących sukcesy filmów - "American Pie", "American Pie 2", "Uwikłany" (Reindeer Games), "Spisek doskonały" (Best Laid Plans), "Pop & Me", "Glory Daze", "Buntownik z wyboru" (Good Will Hunting), "Prześladowca" (Joyride), "The Third Wheel", "Waiting" i "Aftermath".

Moore w 1994 roku założył firmę Launch Media, Inc., w ramach której wydał magazyn multimedialny Launch. Launch Media, Inc. w 2001 zostało sprzedane Yahoo!. Moore rozpoczynał karierę w 1989 roku jako agent literacki w Intertalent Agency, a następnie International Creative Management. Reprezentował wielu scenarzystów i reżyserów filmów kinowych, telewizyjnych i zajmujących się nowymi mediami.

CHRIS BENDER (producent)

Jest partnerem w firmie produkcyjnej Benderspink. Bender był koproducentem dwóch pierwszych filmów z serii "American Pie". Wspólny przyjaciel przedstawił go Adamowi Herzowi i pracowali nad scenariuszem "American Pie" zanim ten został sprzedany Universal Pictures. Film "American Pie" był pierwszym zrealizowanym scenariuszem Adama oraz pierwszym filmem, który wyprodukował Bender. Firma Benderspink wyprodukowała "The Ring", "Psy i koty" (Cats and Dogs), "Oszukać przeznaczenie" (Final Destination), a także wkrótce wchodzący na ekrany film "Butterfly Effect", z Ashtonem Kutcherem w roli głównej.

PAUL WEITZ I CHRIS WEITZ (producenci wykonawczy)

Reżyserzy / scenarzyści / producenci, wyreżyserowali filmy "American Pie", "Spadaj na ziemię" (Down to Earth) i "Był sobie chłopiec" (About a Boy) na podstawie powieści Nicka Hornby. Wcześniej pracowali nad kilkoma scenariuszami, m.in. "Mrówka Z" (Antz) i "Madeline" (na podstawie popularnej książki dla dzieci). Jako aktorzy zadebiutowali w przeboju Festiwalu Filmowego Sundance, "Chuck and Buck".

Urodzeni w Nowym Jorku, braci są filmowcami już w trzecim pokoleniu. Ich dziadkiem był słynny agent Paul Kohner (reprezentował takich filmowców jak John Huston, Billy Wilder i Ingmar Bergman) a rodzice to projektant mody/scenarzysta John Weitz oraz nominowana do Oskara aktorka Susan Kohner.

Paul Weitz ukończył Wesleyan University na wydziale filmu. Kiedy studiował na ostatnim roku, jego sztuka "Mango Tea" została wystawiona na off-Broadway'u z Marisą Tomei i Robem Morrow przez Ensemble Studio Theatre. EST wystawił także kolejne sztuki Weitza - "Captive" i "All for One".

Chris Weitz ukończył wydział literatury angielskiej na Cambridge University. Pracował jako dziennikarz w kilku pismach w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych, zanim rozpoczął pracę w przemyśle filmowym z bratem.

LOUIS G. FRIEDMAN (producent wykonawczy)

Pracował wcześniej jako producent wykonawczy podczas realizacji filmów wytwórni Universal "Blue Crush" i "Super zioło" (How High) - pierwszy pełnometrażowy film studia zrealizowany w technice hi-definition. Wcześniej był jednym z producentów "American Pie", "Slackers" i "The Third Wheel".

Absolwent University of California w Davis, Friedman sezonowo pracuje jako asystent reżysera, kierownik produkcji, producent wykonawczy lub liniowy. Pracował z Jamesem Cameronem podczas realizacji filmu "Titanic", Paulem Verhoevenem - "Żołnierze kosmosu" (Starship Troopers). W jego dorobku znajdują seriale telewizyjne - "J.A.G.", "Upadłe anioły" (Fallen Angels), "Prawnicy z Miasta Aniołów" (L.A. Law), "Murder She Wrote" i "Hunter".

Jako producent wykonawczy i kierownik produkcji w firmie George’a Lucasa Lucasfilm Ltd., Friedman brał udział w "American Graffiti", "Imperium kontratakuje" (The Empire Strikes Back), "Powrót Jedi" (Return of the Jedi), "Poszukiwacze zaginionej arki" (Raiders of the Lost Ark) oraz "Indiana Jones" (Indiana Jones and the Temple of Doom).

LLOYD AHERN, A.S.C. (zdjęcia)

Dorobek to robiąca wrażenie lista filmów kinowych i telewizyjnych. Zdjęcia jego autorstwa można było ostatnio oglądać w filmie Waltera Hilla "Champion" (Undisputed), Toma McLoughlina "The Unsaid", Waltera Hilla "Supernova", Harry’ego Elfonta & Deborah Kaplan "Can’t Hardly Wait" oraz Roberta Butlera "Turbulencja" (Turbulence). Ahern od dłuższego czasu współpracuje z reżyserem Walterem Hillem i pracował z nim także nad filmami "Ostatni sprawiedliwy" (Last Man Standing), "Wild Bill", "Geronimo - amerykańska legenda" (Geronimo: An American Legend) oraz "Wstęp wzbroniony" (Trespass).

Brał także udział w realizacji filmów "Tajna broń" (Broken Arrow) Johna Woo, "Teren prywatny" (Domestic Disturbance), "Zabójczy układ" (The Replacement Killers), "Robin Hood: Faceci w rajtuzach" (Robin Hood: Men in Tights), "Jurassic Park" i "Cudotwórca" (Leap of Faith).

Dorobek telewizyjny Aherna obejmuje następujące filmy telewizyjne i seriale: "My Sister’s Keeper", "The Way She Moves", "Alien Nation", "White Mile", "Fine Things", "Daughter of the Street", "Out of Town", "Deadwood", "Fiona", "Sherman’s March", "St. Michael’s Crossings", "Gdzie diabeł mówi dobranoc" (Picket Fences), "Palomino", "Poochinsky", "K-9", "Club Fed", "On the Edge", "For the People", "Gang panny Glenn" (Snoops), "Eddie Dodd", "Hooperman" i "Simon & Simon".

CLAYTON HARTLEY (scenografia)

Ostatnim projektem filmowym, nad którym pracował ostatnio jest komedia "Anchor Man", z Willem Ferrellem i Christiną Applegate w rolach głównych. Pozostałe filmy w jego dorobku to "Kanciarze" (Cheaters), "U progu sławy: (Almost Famous) - nominacja do nagrody Gildii Scenografów, "Gorsza siostra" (The Other Sister), "Listy od zabójcy" (Letters from a Killer), "Jerry Maguire", "Porachunki z tatą" (Getting Even With Dad), "Najlepszy rzut" (Hoosiers) i "Powrót żywych trupów" (Return of the Living Dead).

Na małym ekranie scenografię jego autorstwa można było oglądać w "Zdarzyło się jutro" (Early Edition), kilku odcinkach "Opowieści z krypty" (Tales from the Crypt), "Going to California" Showtime oraz filmach telewizyjnych "Love Can Build a Bridge" i "Rise and Walk: The Dennis Byrd Story".

STUART PAPPE (montaż)

Rozpoczął karierę w 1967 roku pracą nad filmem The President’s Analyst. Od tego czasu jego dorobek wzbogacił się m.in. o takie pozycje jak "Bob & Carol & Ted & Alice", "Alex in Wonderland", "Niezamężna kobieta" (An Unmarried Woman), "Włóczęgi"/"Gangi" (The Wanderers), "Carny", "Songwriter", "8 Million Ways to Die", "Księżyc nad Paradorem" (Moon Over Parador), "Wrogowie" (Enemies: A Love Story), "Tina" (What’s Love Got to Do With It?), "George prosto z drzewa" (George of the Jungle), "American Pie 2" i "Big Fat Liar". Montował także materiał filmu HBO "Winchell".

CHRISTOPHE BECK (muzyka)

Udowodnił swój talent komponując muzykę do licznych filmów. Ostatnio stworzył muzykę do romantycznej komedii "Nowożeńcy" ("Just Married") (2003), z Ashtonem Kutcherem i Brittany Murphy w rolach głównych Utwory przez niego skomponowane można usłyszeć ponadto w "Smokingu" (The Tuxedo), "Big Fat Liar", "Dziewczynach z drużyny" (Bring It On), "Kasa albo życie" (Stealing Harvard) - komedii Toma Greena. "Confidence" - thriller z Dustinem Hoffmanem, Andy’m Garcia i Edwardem Burnsem - po gorącym przyjęciu na Festiwalu Filmowym Sundance, debiutował na wysokiej pozycji w amerykańskim box office.

Beck skomponował także muzykę do filmów "The Broken Hearts Club: A Romantic Comedy", "Ginewra" (Guinevere), "Coming Soon", "Thick as Thieves", "Bone Daddy", "Dog Park", "Airborne, "Past Perfect", "Star Struck", "Dickie Roberts: Former Child Star", "Under the Tuscan Sun" oraz "Cheaper by the Dozen".

Akademia Radia i Telewizji wysoko oceniła talent Becka przyznając mu nagrodę Emmy za pracę nad muzyką do przebojowej serii TV "Buffy, postrach wampirów" (Buffy the Vampire Slayer).

PAMELA WITHERS CHILTON (kostiumy)

Nie jest nowicjuszką, jeśli chodzi o komedie. W jej dorobku znajdują się takie filmy jak "Wszystko się wali" (Bringing Down the House); "Płytki facet" (Shallow Hal); "Powiedz tak" (The Wedding Planner); "A Guy Thing"; "Ja, Irena i ja" (Me, Myself and Irene); "Stary, gdzie moja bryka?" (Dude, Where's My Car?); oraz "The Suburbans".

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: American Pie - Wesele
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy