Reklama

"Afrykańska przygoda 3D - safari nad Okavango": BIOGRAFIE

Liesl Eichenberger

Po ukończeniu szkoły średniej w 1993r. Liesl studiowała zoologię i fizjologię na Uniwersytecie Witwatersrand w Johannesburgu. Ukończywszy z wyróżnieniem na Uniwersytecie w Pretorii Zarządzanie Zasobami Dzikiej Przyrody Liesl podróżowała po Europie, Egipcie i Ameryce. Następnie przystąpiła do programu treningowego strażników przyrody w Afryce i zaczęła pracę jako strażniczka w Prywatnym Rezerwacie Zwierzyny Bayethe, który następnie połączył się z Prywatnym Rezerwatem Zwierzyny Shamwari, gdzie przez cztery lata pracowała jako przewodnik w terenie. W "Dziekie Safari3D" po raz pierwszy pojawiła się w wielkoformatowym filmie.

Reklama

Przez następne dwa lata Liesl pracowała nad programem przywrócenia do natury tygrysa chińskiego z osobników trzymanych w niewoli.

Wzięła urlop by uczestniczyć w produkcji "African Adventure 3D".

Tim Liversedge

Urodził się w Londynie i przeprowadził do Afryki z rodziną w wieku jednego roku. Jest obywatelem Botswany, gdzie spędził większość swego życia. Dzikie zwierzęta, sztuka, ochrona przyrody i fotografia od zawsze były jego pasją. W wieku lat 20 Tim został zatrudniony przez Smithsonian Institute by spędzić 3 lata w Botswanie na badaniach ssaków. Następnie, jako jeden z pierwszych w kraju strażników dzikiej zwierzyny pracował wyznaczając granice nowych parków narodowych, tropiąc kłusowników i szukając sposobów by pomóc dzikim zwierzętom wytyczyć swoje ściezki w kraju, który dopiero co uzyskał niepodległość.

Kupiwszy swoją pierwszą profesjonalną 16mm kamerę w połowie lat 80, Liversedge zapoczątkował telewizyjną serię o Kalahari i Delcie Okavango, która zdobyła Złotą Pandę (najbardziej prestiżowa nagrodę w dziedzinie filmów przyrodniczych). W roku 1987 założył firmę produkująca filmy (Tim Liversedge Production) Company by dzielić się swoją głęboką wiedzą na temat regionu i jego środowiska z międzynarodową publicznością. Jego dom i studio mieszczą się w Maun na południowym skraju Delty Okavango w Botswanie.

Od tego czasu ukończył 17 współprodukcji dla: National Geographic TV, The Discovery Channel, NHK Japan, PBS USA, BBC oraz Turner Broadcasting, które zdobyły wiele nagród. Zawsze w czołówce innowatorów - był pionierem użycia 35mm kliszy i wideo HD dla filmów telewizyjnych, aby uzyskać najwyższą jakość zdjęć. "Roar: Lions of the Kalahari" (2003r.) był jego wejściem w filmy wielkoformatowe. Opanowując nowe obszary stworzył pierwszy, cyfrowo obrobiony wielkoformatowy film o dzikiej przyrodzie. Zaczął pracę nad drugim, 70mm filmem. Liversedge żyje i pracuje w Botswanie od ponad 40 lat.

Ben Stassen

Absolwent USC School of Cinema and Television, Ben pomyślnie wystartował w przemyśle filmowym, produkując "My Uncle's Legacy" - film, który zdobył mu nominację do Złotego Globu za najlepszy obcojęzyczny film w 1990r.

Współpracując z brukselską firmą Little Big One Stassen zaczął używanie obrazów tworzonych komputerowo CGI dla produkcji filmów do symulatorów jazdy. Pierwszy projekt "Devils Mine Ride", wyprodukowany razem z Show Scan Entertainment, był pierwszym filmem HD stworzonym w grafice komputerowej dla wielkiego ekranu i stanowi pierwowzór dla wielu innych filmów jazdy.

Z D&D Media Group - największym Producentem Telewizyjnym w Belgii - Stassen współzałożył nWave Pictures jako w pełni zintegrowane cyfrowe studio opracowujące, finansujące, produkujące i rozpowszechniające filmy dla lokalnego rynku rozrywki. W ciągu sześciu lat Stassen wyprodukował 23 filmy jazdy i stworzył największą niezależną bibliotekę filmów do symulatorów ruchu dostępnych we wszystkich formatach.

"Thrill Ride The Scienc of Fun", współfinansowany i dystrybuowany przez Sony Pictures Classic oznaczał wejście tej firmy na rynek filmów wielkoekranowych. Dalsze wielkoformatowe prace nWave obejmują "3D Mannia: Encounter in the Third Dimension", "Obcy - Kosmiczna Inwazja", "Nawiedzony Zamek", "Magia Trójwymiaru ", "SOS Planeta" i "Dziekie Safari3D" - wszystkie w reżyserii Stassena.

Jesienią 2006r. Stassen rozpoczął swój najbardziej jak do tej pory projekt "Wyprawa na Księżyc 3D " - pierwszy fabularny animowany film zaprojektowany i stworzony w 3D jedynie do wyświetlania w kinach 3D.

Sean Phillips

Od 1983r. zajmuje się filmowaniem trójwymiarowym i pracował nad takimi filmami jak: "Friday the 13th Part III", i "Jaws 3D". Odpowiedzialny ze efekty wizualne w wielkoformatowych trójwymiarowych filmach "Skrzydła Odwagi", "T-REXT-Rex" i "Siegfried & Roy: The Magic Box", opracował unikalne techniki łączenia stereofotografii i obrazów komputerowych, by razem wspomagały technikę wielkoformatowych filmów 15/70 mm.

Jako dyrektor fotografii w takich produkcjach nWave Pictures jak: "Thrill Ride", "", "3D Mania. Tajemnice Trzeciego Wymiaru "Magia Trójwymiaru, i "Dzikie Safarii3D", Phillips zademonstrował mistrzostwo i geniusz w wielkoformatowej, trójwymiarowej technice filmowej.

W maju 2001r. Phillips otrzymał nagrodę Kodak Vision Award za osiągnięcia w wielkoformatowej kinematografii trójwymiarowej. Dwa specjalne projekty: "3D Starlight Express" - pokazywane na żywo przedstawienie, włączające elementy projekcji trójwymiarowej oraz R.L. Stine'a "Haunted Lighthouse at Sea World" w San Diego w Kalifornii, również niedawno wykorzystały unikalny geniusz Phillipsa. Zdobywca nagrody, wielkoformatowy trójwymiarowy film "Owady 3D" i produkcja nWave Pictures "MisAdventure In Fridi" (2003) - trójwymiarowy sequel do wypuszczonego w 1999r filmu "3D Mania", są jego najnowszymi projektami trójwymiarowymi. Używając unikalnej technologii dla fotografii trójwymiarowej przy produkcji "Dzikie Safari3D" i "Afrykańska Przygoda 3D", Phillips odkrył nowe obszary dla przyrodniczych filmów dokumentalnych. Phillips obecnie reżyseruje swój pierwszy wielkoformatowy film "Morskie Stwory 3D".

materiały dystrybutora
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy