"Afera poniżej zera": TWÓRCY
„Aferą poniżej zera” bracia MALLOY (reżyseria) debiutują w fabule. Sławę zdobyli jako twórcy i producenci teledysków takich zespołów i wykonawców, jak: Blink 182, Foo Fighters, Lit, MXPX oraz Limp Bizkit. Zwrócili na siebie uwagę ciekawym stylem wizualnym i humorem. Bracia zajmowali się także kręceniem dokumentów o sportach ekstremalnych. Rozgłos przyniosły im dwa filmy dokumentalne o surfingu - „Thicker Than Water” i „The September Sessions”.
Przez pięć lat Malloyowie pracowali dla New Wave Entertainment, firmie zajmującej się marketingiem filmów. Emmett zajmował się kampanią promocyjną takich superprodukcji, jak: „Gwiezdne wojny, część I – Mroczne widmo”, „Niebiańska plaża”, „Cienka czerwona linia”, „Długo i szczęśliwie”. Brendan pracował przy kampaniach promocyjnych: „Truman Show”, „Miasteczka South Park”, „Sposobu na blondynkę” oraz „Mrocznego widma”.
JON ZACK (scenariusz) ma na swoim koncie scenariusze „The Perfect Score” (który napisał razem z Markiem Hymanem), „The Errand Boy” oraz „Crazy Train”, prawa do którego kupiła wytwórnia 20th Century Fox. Napisał także scenariusz pilotowego odcinka „Desert High”.
LEE R. MAYES (produkcja) zanim zajął się produkcją filmową przeszedł wszystkie szczeble drabiny zawodowej – od asystenta producenta po kierownika produkcji. Pracował przy takich filmach, jak: „Ragtime”, „Silkwood”, „Miejsca w sercu” („Places In the Heart”), „Bez litości” („No Mercy”) i „Dom gry” („House of Games”). Ukończył też kurs scenopisarstwa na Columbia University. Jako producent ma na swoim koncie „Straszny film” („Scary Movie”), „Tylko w duecie” („Duets”), „Mężowie i żona” („Multiplicity”), „Rudy”, „FX 2” oraz „Dominick i Eugene” („Dominick and Eugene”).
MICHAEL AGUILAR (produkcja) stał na czele pionów produkcyjnych Paramount Pictures i RKO Pictures. Od 1997 roku jest szefem Donners’ Company, firmy produkcyjnej założonej przez reżysera Richarda Donnera i jego żonę Lauren Shuler Donner. Był producentem m.in.: „X-Men” i „Męskiej gry” („Any Given Sunday”).
JONATHAN GLICKMAN (produkcja) kierując w latach 1993-97 Caravan Pictures przyczynił się do powstania takich hitów, jak „Ja cię kocham, a ty śpisz” („While You Were Sleeping”) oraz „Wczoraj i dziś” („Before and After”). Był producentem wykonawczym „Zabijania na śniadanie” („Grosse Pointe Blank”), pierwszego amerykańskiego filmu Jackie Chana „Godziny szczytu” („Rush Hour”) i „Inspektora Gadżeta”. Od 1998 roku związany jest Spyglass Entertainment. Pełnił funkcję producenta przy „Kowboju z Szanghaju” („Shanghai Noon”). Był producentem wykonawczym najnowszej ekranizacji „Hrabiego Monte Christo” („The Count
of Monte Cristo”) oraz futurystycznego kina akcji „Władcy ognia” („Reign of Fire”).
LAUREN SHULER DONNER (producent wykonawczy) jest jednym z najbardziej prężnych producentów, którzy działają dziś w Hollywood. Karierę zaczęła w telewizji od współpracy z Joelem Schumacherem. Jej pierwszym kinowym filmem był „Pan Mamuśka” („Mr. Mom”). Była producentem filmów swojego męża - „Zaklęta
w sokoła” („Ladyhawke”) i „Marzyciele czyli potęga wyobraźni” („Radio Flyer”). Na swoim koncie ma także takie hity ekranu, jak: „Ognie Świętego Elma” („St. Elmo’s Fire”), „Dave”, trzy części z cyklu „Uwolnić orkę” („Free Willy”), „Zabójcy” („Assassins”), „Wulkan” („Volcano”), „X-Men”, „Masz wiadomość” („You’ve Got Mail”), „Męska gra” („Any Given Sunday”).
GARY BARBER (producent wykonawczy) założył razem z Rogerem Birnbaumem firmę Spyglass Entertainment, której największym dotychczasowym hitem jest „Szósty zmysł” („The Sixth Sense”). Firma stoi także za produkcją takich filmów, jak: „Hrabia Monte Christo” („The Count of Monte Cristo”), „Znamię” („Dragonfly”), „Władcy ognia” („Reign of Fire”), „Shanghai Knights” – sequela „Kowboja
z Szanghaju” oraz „The Farm”, dreszczowca z udziałem Ala Pacino.
Barber zajmuje się produkowaniem filmów od blisko 20 lat. Ma na swoim koncie blisko 40 produkcji, m. in. tytuły: „Ace Ventura, psi detektyw” („Ace Ventura: Pet Detective”), „Robin Hood - Książę złodziei” („Robin Hood - Prince of Thieves”), „Młode strzelby II” („Young Guns II”) oraz „Niezniszczalny” („Unbreakable”).
RICHARD CRUDO (zdjęcia) jest autorem zdjęć m. in. do „American Pie”, „American Buffalo”, „Bongwater”, „Music From Another Room”, „Rave Reviews”, „Critics and Other Freaks”, „The Low Life”.
Urodzony w Nowym Jorku, ukończył Columbia University. Karierę zaczął
w 1978 roku jako asystent szwenkiera. W latach 80. pracował przy filmach m.in.: Woody’ego Allena („Danny Rose z Broadwayu” i „Purpurowa róża z Kairu”), braci Coen („Raising Arizona”), Petera Weira („Stowarzyszenie Umarłych Poetów”)
i Jonathana Demme („Milczenie owiec”). Operatorem filmowym jest od 1990 roku.
MICHAEL BOLTON (scenografia) pochodzi z Kanady. Karierę zaczął od współpracy z siecią CBC. Był m. in. scenografem przy kręceniu „The Beachcombers”, najdłuższego serialu w historii CBC. Od 1980 roku Bolton związany jest z kinem. Projektował scenografię m.in. do: „Star 80”, „Iceman”, „I kto to mówi 2”, „Weekend u Berniego II” („Weekend At Bernie’s II”), „Mucha II”, „Biały kieł” („White Fang”), „Romeo musi umrzeć” („Romeo Must Die”), „The 6th Man”, „Wrongfully Accussed”, „Saving Silverman”.
CARLA HETLAND (kostiumy) projektowała kostiumy m.in. do: „Nadbagaż” („Excess Baggage”), „Piątek 13-ego, część VIII” („Friday the 13th, Part VIII”). Współpracowała przy „Siedem lat w Tybecie” („Seven Years in Tibet”), „Podwójne zagrożenie” („Double Jeopardy”), „Bez przebaczenia” („Unforgiven”), „Ernest Goes to School”, „Ernest Rides Again”, „This Can’t Be Love”.
MICHAEL ANDREWS (muzyka) jest kompozytorem muzyki do „Donnie Drako”, „Kwaśne pomarańcze” („Orange County”), „Undeclared”, „Dead Last” i „Freaks and Geeks”.