Reklama

"8 kobiet": TWÓRCY FILMU

FRANÇOIS OZON

Urodzony 15.11.1967 r. w Paryżu. Reżyser, scenarzysta. W 1990 roku został absolwentem reżyserii znanej francuskiej szkoły filmowej FEMIS. Zanim zadebiutował filmem fabularnym, nakręcił wiele utworów na taśmie Super-8, 16 mm i 35 mm. Każdy z jego krótkich filmów brał udział w konkursach międzynarodowych festiwali, jak Locarno, San Sebastian i Rotterdam. Wiele też z jego obrazów zdobyło liczne nagrody na prestiżowych festiwalach filmowych – MFF Locarno 1996 Léopard de Demain (Leopard jutra) za Une robe d'été, nagroda na festiwalu w Avignon za Scenes de lit z 1997. Sitcom, jego pierwszy długometrażowy film, brał udział w La Semaine Internationale de la Critique (Międzynarodowy Tydzień Krytyki) na MFF Cannes w 1998 r., a na festiwalu w Berlinie w 1999 film Gouttes d'eau sur pierres brûlantes otrzymał nagrodę Teddy. Jeden z najbardziej prowokujących francuskich reżyserów. W swoich filmach bada mroczne stany ludzkiej osobowości. Porusza w nich trudne problemy tożsamości seksualnej, jego filmy naznaczone są specyficznym poczuciem humoru i jednocześnie wyjątkową wrażliwością. Często porównuje się jego twórczość do filmów Hitchcocka. Jeden z najbardziej obiecujących francuskich reżyserów ostatnich lat.

Reklama

FILMOGRAFIA

Photo de famille (1988) – krótkometrażowy

Les Doigts dans le ventre (1988) – krótkometrażowy

Une goutte de sang (1991) – krótkometrażowy

Le Trou madame (1991) – dokumentalny

Peau contre peau (1991) – krótkometrażowy

Deux plus un (1991) – krótkometrażowy

Thomas reconstitué (1992) – krótkometrażowy

Victor (1993) – krótkometrażowy

Une rose entre nous (1994) – krótkometrażowy

Action vérité / Truth or Dare (1994) – krótkometrażowy

La Petite mort (1995) – krótkometrażowy

Jospin s'éclaire (1995) – dokumentalny

Une robe d'été / A Summer Dress (1996) – krótkometrażowy

Regarde la mer / See the Sea (1997) – krótkometrażowy

Scenes de lit (1997) – krótkometrażowy

Sitcom (1998)

X 2000 (1998) – krótkometrażowy

Les Amants criminels / Criminal Lovers (1999)

Gouttes d'eau sur pierres brulantes / Water Drops On Burning Rocks (1999)

Sous le sable / Under the Sand (2000)

8 kobiet / 8 femmes (2002)

JEANNE LAPOIRIE

Operator. Początkowo pracowała jako asystentka takich reżyserów, jak Thierry Arbogast, Jan Kounen i André Téchiné. Później, już jako operator, robiła zdjęcia do filmów André Téchiné Dzikie trzciny, Złodzieje i Françoisa Ozona pracowała też przy Gouttes d'eau sur pierres brûlantes i Sous le sable. Pracuje także dla telewizji.

FILMOGRAFIA

Argie (1983; reż. Jorge Blanco)

Dzikie trzciny / Les Roseaux sauvages (1994; reż. André Téchiné)

La Vie a rebours (1994; reż. Gaël Morel)

Les Mots de l'amour (1994; reż. Vincent Ravalec)

Never Twice (1995; reż. Vincent Ravalec)

Apres la pluie (1995; reż. Jacques Dubuisson)

A toute vitesse (1996; reż. Gaël Morel)

Złodzieje / Les Voleurs (1996; reż. André Téchiné)

Mondokino, le dur métier de policier (1996; reż. Vincent Ravalec)

Que sont-ils devenus? (1997; reż. André Téchiné)

Alissa (1998; reż. Didier Goldschmidt)

Emporte-moi (1999; reż. Léa Pool)

Petit Ben (1999; reż. Ismaël Ferroukhi)

Gouttes d'eau sur pierres brûlantes / Water Drops On Burning Rocks (1999; reż. François Ozon)

Derriere la porte (1999; reż. Marion Laine)

Les Autres filles / Other Girls (2000; reż. Caroline Vignal)

Sous le sable / Under the Sand (2000; reż. François Ozon)

La Confusion des genres / Confusion of Genders (2000; reż. Ilan Duran Cohen)

Imago (2000; reż. Marie Vermillard)

Avec tout mon amour (2001; reż. Amalia Escriva)

8 kobiet / 8 femmes (2002; reż. François Ozon)

La Merveilleuse odyssée de l'idiot Toboggan (2002; reż. Vincent Ravalec)

CATHERINE DENEUVE

Właściwie Catherine Dorléac. Urodzona 22 października 1943 roku w Paryżu. Jedna z najwybitniejszych i naj­sławniejszych aktorek francuskich, za­liczana do grona najważniejszych aktorów kina światowego (m. in. w rankingu ma­gazynu „Empire” znalazła się w gronie 100 największych gwiazd filmowych wszech­ czasów). Zadebiutowała jako 14-latka w filmie Les Collégiennes, jednak sławę przyniósł jej film Jacquesa Demy Parasolki z Cherburga, w którym wystąpiła wraz z siostrą - Françoise Dorléac. Udział we Wstręcie Romana Polańskiego oraz dwóch filmach Luisa Buñuela – Piękność dnia i Tristana – przyniosły jej uznanie krytyki i publiczności oraz status gwiaz­dy, który udaje jej się utrzymywać do dzisiaj. Współpracowała z najwybit­niejszymi twórcami filmowymi: oprócz wyżej wymienionych także z Jean-Pier­rem Melvillem, Marco Ferrerim, Françoisem Truffautem, Claudem Lelouchem, André Téchiné, Raoulem Ruizem, Manoelem de Oliveirą, a ostatnio także z Larsem von Trierem. Zagrała dotychczas w ponad 100 filmach, w większości przypadków role główne. Laureatka wielu nagród filmowych, w tym Cezara 1980 dla najlepszej aktorki oraz nominowana do Oscara za rolę w In­dochinach. Uznawana jest za wzór klasycznej urody.

FILMOGRAFIA

Les Collégiennes (1957; reż. André Hunebelle)

Les Portes claquent (1960; reż. Michel Fermaud, Jacques Poitrenaud)

L'Homme a femmes / Ladies Man (1960; reż. Jacques-Gérard Cornu)

Les Petits chats (1960; reż. Jacques R. Villa)

Dossier 1413 (1961; reż. Michel Boisrond)

Et satan conduit le bal (1962; reż. Grisha Dabat)

La vice et la vertu (1962; reż. Roger Vadim)

Les Parisiennes (1962; reż. Marc Allégret, Claude Barma, Michel Boisrond, Jacques Poitrenaud)

Vacances portugaises / Portuguese Vacation (1963; reż. Pierre Kast)

Parasolki z Cherburga / Les Parapluies de Cherbourg (1964; reż. Jacques Demy)

La Chasse a l'homme (1964; reż. Edouard Molinaro)

La Costanza della ragione (1964; reż. Pasquale Festa Campanile)

Najpiękniejsze oszustwa świata / Les Plus belles escroqueries du monde (1964; reż. Claude Chabrol, Jean-Luc Godard, Hiromichi Horikawa, Roman Polański)

Wstręt / Repulsion (1965; reż. Roman Polański)

Un monsieur de compagnie (1965; reż. Philippe de Broca)

La vie de château (1965; reż. Jean-Paul Rappeneau)

Le Chant du monde / Song of the World (1965; reż. Marcel Camus)

Das Liebeskarussell (1965; reż. Rolf Thiele, Alfred Weidenmann, Axel von Ambesser)

Les Créatures (1966; reż. Agnes Varda)

Piękność dnia / Belle de jour (1967; reż. Luis Buñuel)

Les Demoiselles de Rochefort (1967; reż. Jacques Demy)

La Chamade (1968; reż. Alain Cavalier)

Manon 70 (1968; reż. Jean Aurel)

Mayerling (1968; reż. Terence Young)

Benjamin (1968; reż. Michel Deville)

La Sirene du Mississippi (1969; reż. François Truffaut)

Tout peut arriver (1969; reż. Philippe Labro)

The April Fools (1969; reż. Stuart Rosenberg)

Henri Langlois (1970; reż. Roberto Guerra, Elia Hershon)

Peau d'âne (1970; reż. Jacques Demy)

Tristana (1970; reż. Luis Buñuel)

Ça n'arrive qu'aux autres (1971; reż. Nadine Trintignant)

Un flic (1972; reż. Jean-Pierre Melville)

Liza (1972; reż. Marco Ferreri)

Le Dernier cri des Halles (1973; reż. Monique Aubert)

L'événement le plus important depuis que l'homme a marché sur la lune (1973; reż. Jacques Demy)

Fatti di gente per bene (1974; reż. Mauro Bolognini)

Zig zig (1974; reż. Laszló Szábó)

Kobieta w czerwonych butach / La Femme aux bottes rouges (1974; reż. Juan Luis Buñuel)

Touche pas a la femme blanche (1974; reż. Marco Ferreri)

Samotnik / Le Sauvage (1975; reż. Jean-Paul Rappeneau)

Krzątanina / Hustle (1975; reż. Robert Aldrich)

L'agression (1975; reż. Gérard Pires)

Gdyby to można powtórzyć / Si c'était a refaire (1976; reż. Claude Lelouch)

Casotto / Beach House (1977; reż. Sergio Citti)

March or Die (1977; reż. Dick Richards)

Anima persa (1977; reż. Dino Risi)

Ils sont grands, ces petits (1978; reż. Joël Santoni)

Écoute voir... (1978; reż. Hugo Santiago)

L'argent des autres (1978; reż. Christian de Chalonge)

Courage fuyons (1979; reż. Yves Robert)

A nous deux (1979; reż. Claude Berri, Claude Lelouch)

Ostatnie metro / Le Dernier métro (1980; reż. François Truffaut)

Je vous aime (1980; reż. Claude Berri)

Reporters (1981; reż. Raymond Depardon)

Hôtel des Amériques (1981; reż. André Téchiné)

Le Choix des armes (1981; reż. Alain Corneau)

Le Choc (1982; reż. Robin Davis)

Zagadka nieśmiertelności / The Hunger (1983; reż. Tony Scott)

L'Africain (1983; reż. Philippe de Broca)

Le Bon plaisir (1984; reż. Francis Girod)

Paroles et musique (1984; reż. Elie Chouraqui)

Fort Saganne (1984; reż. Alain Corneau)

Speriamo che sia femmina (1985; reż. Mario Monicelli)

Vivement Truffaut (1985; reż. Claude de Givray)

Zapis zbrodni / Le Lieu du crime (1986; reż. André Téchiné)

Agent trouble (1987; reż. Jean-Pierre Mocky)

Drôle d'endroit pour une rencontre (1988; reż. François Dupeyron)

Fréquence meurtre (1988; reż. Élisabeth Rappeneau)

Frames from the Edge (1989; reż. Adrian Maben)

Contre l'oubli (1991; reż. Chantal Akerman, René Allio, Jane Birkin, Jean-Michel Carré, Henri Cartier-Bresson, Dominique Dante, Michel Deville, Francis Girod, Jean-Luc Godard, Romain Goupil, Patrice Leconte, Philippe Muyl, Alain Resnais, Nadine Trintignant i inni)

La Reine blanche (1991; reż. Jean-Loup Hubert)

Indochiny / Indochine (1992; reż. Régis Wargnier)

Moja ulubiona pora roku / Ma saison préférée (1993; reż. André Téchiné)

The 65th Annual Academy Awards (1993; reż. Jeff Margolis)

Les Demoiselles ont eu 25 ans (1993; reż. Agnes Varda)

La Partie d'échecs (1994; reż. Yves Hanchar)

L' Univers de Jacques Demy (1995; reż. Agnes Varda)

O Convento (1995; reż. Manoel de Oliveira)

Les Cent et une nuits (1995; reż. Agnes Varda)

Złodzieje / Les Voleurs (1996; reż. André Téchiné)

Court toujours: L'inconnu (1996; reż. Ismaël Ferroukhi)

Sans titre (1997; reż. Leos Carax)

Généalogies d'un crime (1997; reż. Raoul Ruiz)

Plac Vendôme / Place Vendôme (1998; reż. Nicole Garcia)

Powiew nocy / Le Vent de la nuit (1999; reż. Philippe Garrel)

Belle maman (1999; reż. Gabriel Aghion)

Pola X (1999; reż. Leos Carax)

Le Temps retrouvé / Time Regained (1999; reż. Raoul Ruiz)

Est – Ouest / East-West (1999; reż. Régis Wargnier)

Tańcząc w ciemnościach / Dancer in the Dark (2000; reż. Lars von Trier)

Von Trier's 100 ojne (2000; reż. Katia Forbert)

Clouds: Letters to My Son (2001; reż. Marion Hänsel)

Absolument fabuleux (2001; reż. Gabriel Aghion)

The Musketeer (2001; reż. Peter Hyams)

Le Petit poucet (2001; reż. Olivier Dahan)

Je rentre a la maison (2001; reż. Manoel de Oliveira)

8 kobiet / 8 femmes (2002; reż. François Ozon)

Au plus pres du paradis (2002; reż. Tonie Marshall)

Les Liaisons dangereuses (2002; reż. Josée Dayan)

ISABELLE HUPPERT

Urodziła się w 1955 roku w Paryżu. Uhonorowana wieloma nagrodami na międzynarodowych festiwalach. W kinie zadebiutował w 1971 roku i od razu stała się jedną z najbardziej znanych aktorek jej pokolenia. Grała u Claude Goretta i Jean-Luca Godarda i Claude’a Chabrola. Jej amerykański debiut to Wrota niebios. Rola w Pianistce Michaela Hanekena przyniosła jej nagrodę na MFF w Cannes 2001 dla najlepszej aktorki i Europejską Nagrodę Filmową 2001.

FILMOGRAFIA

Le Prussien (1971; reż. Jean L'Hôte)

César et Rosalie (1972; reż. Claude Sautet)

Figaro-ci, Figaro-la (1972; reż. Hervé Bromberger)

Faustine et le bel été (1972; reż. Nina Companéez)

Glissements progressifs du plaisir / Successive Slidings of Pleasure (1973; reż. Alain Robbe-Grillet)

Vogue la galere (1973; reż. Raymond Rouleau)

Le Maître de pension (1973; reż. Marcel Moussy)

Histoire vraie (1973; reż. Claude Santelli)

Z przymrużeniem oka / Sérieux comme le plaisir / Serious as Pleasure (1974; reż. Robert Benayoun)

Les Valseuses (1974; reż. Bertrand Blier)

L'ampélopede (1974; reż. Rachel Weinberg)

Die Große Ekstase / The Big Delirium (1975; reż. Dennis Berry)

Le Juge et l'assassin (1975; reż. Bertrand Tavernier)

Aloise (1975; reż. Liliane de Kermadec)

Rosebud (1975; reż. Otto Preminger)

Dupont-Lajoie (1975; reż. Yves Boisset)

Docteur Françoise Gailland (1975; reż. Jean-Louis Bertucelli)

Les Indiens sont encore loin (1976; reż. Patricia Moraz)

Le Petit Marcel / Little Marcel (1976; reż. Jacques Fansten)

Je suis Pierre Riviere /I Am Pierre Riviere (1976; reż. Christine Lipinska)

On ne badine pas avec l'amour (1977; reż. Caroline Huppert)

La Dentelliere (1977; reż. Claude Goretta)

Des enfants gâtés (1977; reż. Bertrand Tavernier)

Monsieur Saint-Saëns (1978; reż. Claude Chabrol)

Violette Noziere (1978; reż. Claude Chabrol)

Scénario de “Sauve qui peut la vie” (1979; reż. Jean-Luc Godard)

Retour a la bien-aimée (1979; reż. Jean-François Adam)

Siostry Brontë / Les Soeurs Brontë (1979; reż. André Téchiné)

Sauve qui peut (la vie) (1979; reż. Jean-Luc Godard)

Sukcesja / Örökség / The Heiresses (1980; reż. Márta Mészáros)

Wrota niebios / Heaven's Gate (1980; reż. Michael Cimino)

Loulou (1980; reż. Maurice Pialat)

Eaux profondes (1981; reż. Michel Deville)

Les Ailes de la colombe (1981; reż. Benoît Jacquot)

La Dame aux camélias / Lady of the Camelias (1981; reż. Mauro Bolognini)

Coup de torchon (1981; reż. Bertrand Tavernier)

La Truite (1982; reż. Joseph Losey)

Pasja / Passion (1982; reż. Jean-Luc Godard)

Sac de noeuds (1985; reż. Josiane Balasko)

Signé Charlotte (1985; reż. Caroline Huppert)

La Garce (1984; reż. Christine Pascal)

La Femme de mon pote (1983; reż. Bertrand Blier)

Historia Pery / Storia di Piera (1983; reż. Marco Ferreri)

Coup de foudre (1983; reż. Diane Kurys)

Cactus (1986; reż. Paul Cox)

Milan noir (1987; reż. Ronald Chammah)

The Bedroom Window (1987; reż. Curtis Hanson)

Biesy / Les Possédés (1988; reż. Andrzej Wajda)

Une affaire de femmes (1988; reż. Claude Chabrol)

La Vengeance d'une femme (1989; reż. Jacques Doillon)

Contre l'oubli (1991; reż. Chantal Akerman, René Allio, Jane Birkin, Jean-Michel Carré, Henri Cartier-Bresson, Dominique Dante, Michel Deville, Francis Girod, Jean-Luc Godard, Romain Goupil, Patrice Leconte, Philippe Muyl, Alain Resnais, Nadine Trintignant i inni)

Madame Bovary (1991; reż. Claude Chabrol)

Malina (1991; reż. Werner Schroeter)

Apres l'amour (1992; reż. Diane Kurys)

Amateur (1994; reż. Hal Hartley)

Seobe (1994, serial TV; reż. Aleksandar Petrovic)

Navodneniye (1994; reż. Igor Minayev)

La Séparation (1994; reż. Christian Vincent)

La Cérémonie (1995; reż. Claude Chabrol)

Le Affinita elettive (1996; reż. Paolo Taviani, Vittorio Taviani)

Poussieres d'amour (1996; reż. Werner Schroeter)

Gulliver's Travels (1996; reż. Charles Sturridge)

Francuska ruletka / Rien ne va plus (1997; reż. Claude Chabrol)

Les Palmes de M. Schutz (1997; reż. Claude Pinoteau)

L'école de la chair (1998; reż. Benoît Jacquot)

La vie moderne / Modern Life (1999; reż. Laurence Ferreira Barbosa)

Pas de scandale (1999; reż. Benoît Jacquot)

La Fausse suivante / False Servant (2000; reż. Benoît Jacquot)

Clara (2000; reż. Helma Sanders-Brahms)

Gorzka czekolada / Merci pour le chocolat (2000; reż. Claude Chabrol)

Comédie de l'innocence (2000; reż. Raoul Ruiz)

Les Destinées sentimentales (2000; reż. Olivier Assayas)

Saint-Cyr / The King's Daughters (2000; reż. Patricia Mazuy)

Pianistka / La Pianiste (2001; reż. Michael Haneke)

8 kobiet / 8 femmes (2002; reż. François Ozon)

Deux / Two (2002; reż. Werner Schroeter)

La vie promise (2002; reż. Olivier Dahan)

EMMANUELLE BÉART

Urodzona w 1965 roku we Francji. Obdarzona niezwykłą urodą, już jako dziecko zaczęła pojawiać się na ekranie. Rozgłos przyniósł jej film Manon des sources, za rolę w którym otrzymała Cezara. Zajmuje się także działalnością społeczną i polityczną. Jest zaangażowana w sprawy UNICEFu.

FILMOGRAFIA

La Course du lievre a travers les champs (1972; reż. René Clément)

Demain les mômes / Tomorrow's Children (1975; reż. Jean Pourtalé)

Premiers désirs (1983; reż. David Hamilton)

Zacharius (1983; reż. Claude Grimberg)

Et demain viendra le jour (1984; reż. Jean-Louis Lorenzi)

Raison perdue (1984; reż. Michel Favart)

Un amour interdit (1984; reż. Jean-Pierre Dougnac)

L'amour en douce (1985; reż. Edouard Molinaro)

Manon des sources (1986; reż. Claude Berri)

Date with an Angel (1987; reż. Tom McLoughlin)

A gauche en sortant de l'ascenseur (1988; reż. Edouard Molinaro)

Les Enfants du désordre (1989; reż. Yannick Bellon)

Marie-Antoinette, reine d'un seul amour (1989; reż. Caroline Huppert)

J'embrasse pas (1991; reż. André Téchiné)

Piękna złośnica / La Belle noiseuse (1991; reż. Jacques Rivette)

Il Viaggio di Capitan Fracassa (1991; reż. Ettore Scola)

Le Bateau de Lu (1991; reż. Christine Citti)

Contre l'oubli (1991; reż. Chantal Akerman, René Allio, Jane Birkin, Jean-Michel Carré, Henri Cartier-Bresson, Dominique Dante, Michel Deville, Francis Girod, Jean-Luc Godard, Romain Goupil, Patrice Leconte, Philippe Muyl, Alain Resnais, Nadine Trintignant i inni)

Un coeur en hiver (1992; reż. Claude Sautet)

Rupture(s) (1993; reż. Christine Citti)

L'enfer (1994; reż. Claude Chabrol)

Nelly i pan Arnaud / Nelly & Monsieur Arnaud (1995; reż. Claude Sautet)

Une femme française (1995; reż. Régis Wargnier)

Le Dernier chaperon rouge (1996; reż. Jan Kounen)

Mission: Impossible (1996; reż. Brian De Palma)

Voleur de vie (1998; reż. Yves Angelo)

Don Juan (1998; reż. Jacques Weber)

Elephant Juice (1999; reż. Sam Miller)

Le Temps retrouvé (1999; reż. Raoul Ruiz)

La Buche (1999; reż. Daniele Thompson)

La Répétition / Replay (2000; reż. Catherine Corsini)

Les Destinées sentimentales (2000; reż. Olivier Assayas)

Voyance et manigance / Fortune Tellers and Misfortune (2001; reż. Eric Fourniols)

8 kobiet / 8 femmes (2002; reż. François Ozon)

Searching for Debra Winger (2002; reż Rosanna Arquette)

Un jour dans la vie du cinéma français (2002; reż. Jean-Thomas Ceccaldi, Christophe d'Yvoire)

FANNY ARDANT

Urodzona w 1949 roku we Francji. Córka Françoisa Truffaut. Uważana za francuski odpowiednik Katharine Hepburn. Popularność zdobyła grając u boku Gerarda Depardieu w filmie Kobieta z sąsiedztwa. Występuje także w teatrze.

FILMOGRAFIA

Marie-poupée / Marie, the Doll (1976; reż. Joël Séria)

Le Mutant (1978, serial TV; reż. Bernard Toublanc-Michel)

Les Chiens (1978; reż. Alain Jessua)

Les Dames de la côte (1979, serial TV; reż. Nina Companéez)

Mémoires de deux jeunes mariées (1980; reż. Marcel Cravenne)

Kobieta z sąsiedztwa / La Femme d'a côté (1981; reż. François Truffaut)

Les Bons bourgeois (1981; reż. Pierre Desfons)

Le Chef de famille (1981, serial TV; reż. Nina Companéez)

La Chute de la maison Usher (1981; reż. Alexandre Astruc)

Jedni i drudzy / Les Uns et les autres (1981; reż. Claude Lelouch)

Desiderio / Desire (1983; reż. Anna Maria Tato)

Les Uns et les autres (1983, serial TV; reż. Claude Lelouch)

Nareszcie niedziela / Vivement dimanche! (1983; reż. François Truffaut)

Życie jest powieścią / La vie est un roman (1983; reż. Alain Resnais)

Benvenuta (1983; reż. Jean-Claude Batz, André Delvaux)

L'amour a mort (1984; reż. Alain Resnais)

Mademoiselle Julie (1984; reż. Yves-André Hubert)

Miłość Swanna / Un amour de Swann (1984; reż. Volker Schlöndorff)

Vivement Truffaut (1985; reż. Claude de Givray)

Les Enragés (1985; reż. Pierre-William Glenn)

L'été prochain (1985; reż. Nadine Trintignant)

Mélo (1986; reż. Alain Resnais)

Le Paltoquet (1986; reż. Michel Deville)

Conseil de famille (1986; reż. Costa-Gavras)

La Famiglia (1987; reż. Ettore Scola)

Médecins des hommes (1988, serial TV; reż. Yves Boisset, Alain Corneau, Laurent Heynemann, Jacques Perrin)

L'altro enigma (1988; reż. Vittorio Gassman, Carlo Tuzii)

Paura e amore (1988; reż. Margarethe von Trotta)

Australia (1989; reż. Jean-Jacques Andrien)

Pleure pas my love (1989; reż. Tony Gatlif)

La Grande cabriole (1989, serial TV; reż. Nina Companéez)

Aventure de Catherine C. (1990; reż. Pierre Beuchot)

Afraid of the Dark (1991; reż. Mark Peploe)

Rien que des mensonges (1991; reż. Paule Muret)

François Truffaut: Portraits volés (1993; reż. Michel Pascal, Serge Toubiana)

La Femme du déserteur (1993; reż. Michal Bat-Adam)

Amok (1993; reż. Joël Farges)

Le Colonel Chabert (1994; reż. Yves Angelo)

Po tamtej stronie chmur / Al di la delle nuvole (1995; reż. Michelangelo Antonioni, Wim Wenders)

Les Cent et une nuits (1995; reż. Agnes Varda)

Faire un film pour moi c'est vivre (1995; reż. Enrica Antonioni)

Sabrina (1995; reż. Sydney Pollack)

Pédale douce (1996; reż. Gabriel Aghion)

Ridicule (1996; reż. Patrice Leconte)

Désiré (1996; reż. Bernard Murat)

La Cena (1998; reż. Ettore Scola)

Elizabeth (1998; reż. Shekhar Kapur)

Balzac (1999; reż. Josée Dayan)

Augustin, roi du Kung-fu (1999; reż. Anne Fontaine)

Le Fils du Français / The Son of Francais (1999; reż. Gérard Lauzier)

La Débandade / Hard Off (1999; reż. Claude Berri)

Le Libertin (2000; reż. Gabriel Aghion)

Change-moi ma vie (2001; reż. Liria Bégéja)

Sin noticias de Dios (2001; reż. Agustín Díaz Yanes)

8 kobiet / 8 femmes (2002; reż. François Ozon)

Callas Forever (2002; reż. Franco Zeffirelli)

VIRGINIE LEDOYEN

Urodzona w 1976 roku we Francji. W wieku 2 lat zadebiutowała w reklamie. Przedstawicielka najmłodszego pokolenia francuskich aktorek. Międzynarodową popularność przyniósł jej film Niebiańska plaża Danny’ego Boyla z Lenardo DiCaprio.

FILMOGRAFIA

Les Exploits d'un jeune Don Juan (1987; reż. Gianfranco Mingozzi)

La Vie en panne (1988, serial TV; reż. Agnes Delarive)

Lo más natural / The Most Natural Thing (1990; reż. Josefina Molina)

Mima (1991; reż. Philomene Esposito)

Le Voleur d'enfants (1991; reż. Christian de Chalonge)

La Regle de l'homme (1993; reż. Jean-Daniel Verhaeghe)

Les Marmottes (1993; reż. Elie Chouraqui)

La Vie de Marianne (1994, serial TV; reż. Benoît Jacquot)

L'eau froide (1994; reż. Olivier Assayas)

Sur la route (1995; reż. Antoine Santana)

Kamienny wyrok / La Cérémonie (1995; reż. Claude Chabrol)

La Fille seule (1995; reż. Benoît Jacquot)

Mahjong (1996; reż. Jean-François Richet)

Les Sensuels (1995; reż. Michel Marx)

Marianne (1997; reż. Benoît Jacquot)

Héroines (1997; reż. Gérard Krawczyk)

Ma 6-T va crack-er (1997; reż. Jean-François Richet)

En plein coeur (1998; reż. Pierre Jolivet)

Fin aout, début septembre (1998; reż. Olivier Assayas)

A Soldier's Daughter Never Cries (1998; reż. James Ivory)

Jeanne et le garçon formidable (1998; reż. Jacques Martineau, Olivier Ducastel)

Niebiańska plaża / The Beach (2000; reż. Danny Boyle)

Les Misérables (2000, serial TV; reż. Josée Dayan)

De l'amour / All About Love (2001; reż. Jean-François Richet)

8 kobiet / 8 femmes (2002; reż. François Ozon)

Un jour dans la vie du cinéma français (2002; reż. Jean-Thomas Ceccaldi, Christophe d'Yvoire)

LUDIVINE SAGNIER

Urodzona w 1979 roku we Francji. Uważana za najbardziej obiecującą młodą aktorkę francuskiego kina. Na dużym ekranie zadebiutowała w 1989 roku w filmie Alaina Resnaisa Chcę do domu.

FILMOGRAFIA

Chcę do domu / I Want to Go Home (1989; reż. Alain Resnais)

Les Maris, les femmes, les amants (1989; reż. Pascal Thomas)

Cyrano de Bergerac (1990; reż. Jean-Paul Rappeneau)

La Famille Fontaine (1992, serial TV; reż. Christiane Lehérissey, Michel Picard)

Le Secret d'Iris (1996; reż. Élisabeth Rappeneau)

Meurtres sans risque (1998; reż. Christiane Spiero)

Passion interdite (1998; reż. Thierry Binisti)

A nous deux la vie (1998; reż. Alain Nahum)

Le Ciel, les oiseaux et... ta mere! (1999; reż. Djamel Bensalah)

Vacances au purgatoire (1999; reż. Marc Simenon)

Les Enfants du siecle (1999; reż. Diane Kurys)

Rembrandt (1999; reż. Charles Matton)

Gouttes d'eau sur pierres brulantes / Water Drops On Burning Rocks (1999; reż. François Ozon)

Acide animé (1999; reż. Guillaume Bréaud)

La Banquise (2000; reż. Pierre Lary)

Bon plan / Great Idea (2000; reż. Jérôme Lévy)

Ma femme est une actrice (2001; reż. Yvan Attal)

Un jeu d'enfants / Children's Play (2001; reż. Laurent Tuel)

8 kobiet / 8 femmes (2002; reż. François Ozon)

Marie Marmaille (2002; reż. Jean-Louis Bertucelli)

Les Freres Hélias (2002; reż. Freddy Busso)

Un jour dans la vie du cinéma français (2002; reż. Jean-Thomas Ceccaldi, Christophe d'Yvoire)

Petites coupures (2002; reż. Pascal Bonitzer)

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: 8 kobiet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy