Reklama

"500 dni miłości": TWÓRCY

MARC WEBB (reżyseria) reżyseruje. Krótkometrażówki, teledyski, reklamy. Na swoim koncie ma kilka nagród, między innymi MTV VMA 2006 za "Miss Murder" AFI i "Move Along" All American Rejects. Za współpracę z zespołami Weezer, AAR i My Chemical Romance otrzymał tytuł reżysera roku przyznawany przez The Music Video Production Association.

Lubi penne, nie znosi gdy mówią do niego "szefie" lub "koleżko".

Jego krótkometrażowe "Seascape" miało premierę na Aspen Comedy Festival, co go ubawiło bo nie uważa, żeby film był śmieszny. Żeby mieć pewność, że kolejny projekt nie okaże się komedią, wyjechał do Bagdadu i nakręcił dokument o pierwszym dniu w szkole. Też się śmiali.

Reklama

Studiował w Colorado College, NYU i Art Center. Przemawiał na rozdaniu dyplomów; koleś który siedział obok niego kazał mu się zamknąć.

Jego rodzicami są matematyk i nauczycielka biologii. Bratu właśnie urodziła się córeczka, Isabelle. Jeśli chcecie zobaczyć zdjęcia zgłoście się do Marca - zawsze nosi je przy sobie.

SCOTT NEUSTADTER i MICHAEL H. WEBER (scenariusz) poznali się w 1999 roku; Neustadter przyjął Webera do pracy. W 2005 roku sprzedali swój pierwszy projekt, od tamtej pory współpracowali z Sony, Universal, 20th Century Fox, Paramount, Fox Searchlight.

Neustadter pochodzi z New Jersey, obecnie mieszka w Los Angeles. Kocha brit-pop i "Absolwenta". Weber urodził się na Manhattanie i nie zamierza go opuszczać. "Variety" umieściło ich niedawno na liście dziesięciu scenarzystów, którym wróżą karierę.

JESSICA TUCHINSKY (produkcja) przez piętnaście lat pracowała w Creative Artists Agency, gdzie współpracowała między innymi z Markiem Watersem. Założyli Watermark Production; "500 dni miłości" to pierwszy wyprodukowany przez nich film.

Gdy pracowała w CAA jej klientami byli między innymi Uma Thurman, Bill Murray, Scott Silver i Steve Kloves. Studiowała na George Washington University. Dzień po zakończeniu studiów przeniosła się do Los Angeles.

MARK WATERS (produkcja) studiował reżyserię w American Film Institute. Zadebiutował filmem "Upiorne święto" ("The House of Yes"), który miał swoją premierę na festiwalu filmowym w Sundance.

Jego kolejnymi filmami były "Bez pamięci" ("Head Over Heels"), "Zakręcony piątek" ("Freaky Friday") z Jamie Lee Curtis i Lindsay Lohan i "Wredne dziewczyny" ("Mean Girls") na podstawie scenariusza Tiny Fey.

W 2005 roku nakręcił "Jak w niebie" ("Just Like Heaven") z Reese Whiterspoon i Markiem Ruffalo oraz "Kroniki Spiderwick" ("The Spiderwick Chronicles"). Jego najnowszym filmem są "Duchy moich byłych" ("Ghosts of Girlfriends Past") z Matthew McConaugheyem, Jennifer Garner i Michaelem Douglasem.

Jest nie tylko reżyserem, ale i producentem. "Ten dzień powrócił" ("Sorry, Haters") którego był producentem wykonawczym otrzymał dwie nominacje do Independent Spirit Award.

MASON NOVICK (produkcja) produkuje głównie filmy niezależne. Na swoim koncie ma "Juno", "Red Eye" i "Zabójcze ciało"("Jennifer's Body"), które wejdzie do kin pod koniec 2009 roku.

"Juno" zdobył wiele nagród i nominacji (między innymi do Oscara za najlepszy film). Cieszył się uznaniem widzów i krytyków; zarobił ponad dwieście milionów dolarów. AFI umieściło go na liście dziesięciu najlepszych filmów roku, a Novicka nominowano do Darryl F. Zanuck Producer of the Year Award.

"Zabójcze ciało"("Jennifer's Body") wyreżyserowała Karyn Kusama; główne role zagrały Megan Fox i Amanda Seyfried.

Novick ukończył University of Arizona. Po odebraniu dyplomu przeniósł się do Los Angeles, żeby zrobić karierę filmowca. Zaczynał jako asystent w agencji ICM, potem został agentem. Pracował przy takich filmach, jak "Węże w samolocie" ("Snake on a Plane") i "Underworld".

Obecnie pracuje nad "Girly Style" Diablo Cody; adaptacją komiksu "Y: The Last Man" i "Dan Mitner : Badass For Hire".

STEVEN J. WOLFE (produkcja) jest przewodniczącym i dyrektorem generalnym Sneak Preview Entertainment, firmy produkcyjnej którą założył w 1993 roku. Ostatnio zrealizował "Święta Dennisa Rozrabiaki"("A Dennis the Menace Christmas") i "Beautiful Loser". Wyprodukował "Grubazzki" ("Phat Girlz") z Mo'Nique, "When Do We Eat?" z Leasley Ann Warren i "The Civilization of Maxwell Bright" z Patrickiem Warburtonem i Ericem Robertsem.

Wolfe wyprodukował "Hellbent" debiutanta Paula Etheredge-Ouztsa, "Fast Sofa" z Crispinem Glogerem i Nataszą Lyonie, a także "Cicruit" Dirka Shafera.

Dwa z jego filmów miały premierę na festiwalu filmowym w Sundance - "Twins Falls Idaho" i "Relax, It's Just Sex". Pierwszy z nich zrealizowali nagradzani scenarzyści, bliźniacy Mark i Michael Polish. Film nagrodzono na festiwalu filmowym w Deauville i nominowano do dwóch Independent Spirit Awards. W "Relax, It's Just Sex" wystąpiła Jennifer Tilly; film wyświetlano na ponad stu festiwalach filmowych na całym świecie.

Na koncie ma takie filmy, jak "Tollbooth" z Fairuzą Balk i Seymourem Casselem, "Tylko ty"("Only You") z Andrew McCarthym, "Gorącą noc"("Scorchers") z Faye Dunaway, "Zmory przeszłości"("Clean and Narrow") z Jackiem Noseworthym. Był producentem wykonawczym "Ptaków ciernistych krzewów"("Bird of Prey") z Jennifer Tilly, Richardem Chamberlainem i Roberem Carradine'em.

ERIC STEELBERG (zdjęcia) już jako nastolatek interesował się fotografią. W wieku szesnastu lat nakręcił pierwszą krótkometrażówkę, która zdobyła kilka nagród. Postanowił nie zdawać do szkoły filmowej i nabierać umiejętności w praktyce. Pracował przy filmach, z którymi jeździł po festiwalach filmowych. Trzykrotnie był na festiwalu filmowym w Sundance, jego "In God We Trust" z 2000 roku cieszyło się uznaniem krytyki. Za krótkometrażowe "Gulp" Jasona Reitmana nominowano go do nagrody za najlepsze zdjęcia (podobnie jak za "Jane" na Da Vinci Days Festival).

Nie trzeba było długo czekać, żeby zaczął pracować przy filmach fabularnych. "Quincanera" zdobyła nagrodę jury i nagrodę publiczności na festiwalu filmowym w Sundance w 2006 roku, a komedia "Otępienie" ("Numb") z Matthew Perry'm cieszyła się uznaniem krytyki. Najnowszym filmem, przy którym pracował Steelberg jest "Bandslam".

W przerwach od filmów pracuje przy reklamówkach. Kręci także teledyski, między innymi dla Deep Dish i The Postal Service.

LAURA FOX (scenografia) urodziła się w Chicago, ale od piątego roku życia mieszka w Los Angeles.

Po zakończeniu liceum zrobiła sobie rok przerwy. W końcu wylądowała na UCLA, gdzie studiowała wiedzę o teatrze i reżyserię.

Po studiach pracowała z lokalnymi teatrami zdobyła nagrodę LA Weekly za reżyserię. Przez jakiś czas pracowała w Belgii, ale wróciła do Los Angeles.

Scenografia okazała się jej pasją. Pradowała przy teledyskach i reklamach, trzykrotnie nominowano ją do nagrody MTV.

Pierwszym filmem, przy którym pracowała było "Wszystkie boże dzieci tańczą"("All God's Children Can Dance".)

Jej córka, Dakota Rose, również studiuje wiedzę o teatrze i reżyserię. Niedaleko pada jabłko od jabłoni.

ALAN EDWARD BELL (montaż) pracuje w przemyśle filmowym od dwudziestu lat. Zaczynał od współpracy z Robem Reinerem - był jego asystentem przy filmach "Ludzie honoru" ("A Few Good Men"), "Misery" i "Prezydent - miłość w Białym Domu" ("The American President"). Był montażystą przy "Tylko miłość" ("The story of Us") i "Alexie i Emmie" Reinera.

Pracował przy takich filmach jak "Przynęta" ("Bait") z Jamie'em Foxxem, "Sowie pole" ("Hoot"), "Mały Manhattan"("Little Manhattan") Marka Levina i Jeniffer Flackett, a także dokumentalnym "Wall Rats" i "The Anarchist's Cookbook".

Zajmuje się nie tylko montażem, ale i efektami wizualnymi. Prowadzi firmę Handmade Digital Inc. zajmującą się tworzeniem efektów wizualnych.

ANDREA VON FOERSTER (konsultacja muzyczna) urodziła się w West Midlands w Anglii, a wychowywała w różnych częściach Wielkiej Brytanii, Indianie i Kalifornii. Studiowała na University of Southern California. Karierę w przemyśle muzycznym zaczynała od pracy w Buena Vista Motion Pictures Group,. Pracowała przy takich filmach, jak "Sześćdziesiąt sekund" ("Gone in Sixty Seconds"), "Armagedon", czy "Wierność w stereo"("High Fidelity").

Współpracowała nie tylko przy filmach, ale i serialach(między innymi "Życie na fali"("The O.C"), "Roswell-w kręgu tajemnic"("Roswell"),"Chirurdzy"("Grey's Anatomy"), czy "Fastlane") i dokumentach (między innymi "Freestyle : The Art. Of Rhyme"). Obecnie pracuje przy programach telewizyjnych "Co na to tata" ("Daddy's Girl"; MTV), "Candy Girls" (E!) i serialu "Dollhouse" Jossa Whedona.

MYCHAEL DANNA (muzyka) komponuje muzykę filmową od 1987 roku. Jego debiutem była ścieżka dźwiękowa do "Filmowania rodziny"("Family Viewing"), za którą otrzymał nominację do Canadian Film Award. Łączy muzykę wschodu z elementami elektronicznymi i orkiestrą. Komponował do takich filmów, jak "Mała Miss" ("Little Miss Sunshine"), "Kraina traw" ("Tideland"), "Capote", "Vanity Fair", "Targowisko próżności" ("Vanity Fair"), "Pierwsza strona" ("Shattered Glass"), czy "Przerwana lekcja muzyki"("Girl, Interrupted").

Studiował na University of Toronto, otrzymał stypendium Glenna Goulda. Współpracował z grupami tanecznymi (Carbone Quatorze Dance Company, Royal Winnipeg Balet).

Najnowsze filmy, do których skomponował muzykę to "The Imaginarium of Doctor Parnassus", "Zaklęci w czasie" ("The Time Traveler's Wife"), "Adoracja" ("Adoration") i "Heaven on Earth". Pracuje nad ścieżką dźwiękową do "Amelii" Miry Nair.

ROB SIMONSEN (muzyka) ma na koncie muzykę zarówno do niezależnych, jak i wysoko-budżetowych filmów. Ścieżką dźwiękową do "Rycerza z Westender"("Westender") zwrócił uwagę Michaela Danny co doprowadziło do współpracy (między innymi przy filmie "Ewa i Ognisty Koń" ("Eve and the Fire Horse")).

HOPE HANAFIN (kostiumy) ma na koncie cztery nagrody przyznawane przez Costume Designer Guild i nominacje do nagrody Emmy.

Pracowała przy takich filmach, jak "Lackawanna Blues", "Kiedy Bille pokonała Bobby'ego" ("When Billie Beat Bobby"), "Miłość lub ojczyzna. Historia Artura Sandovala" ("For Love or Country: The Arturo Sandoval Story"),"Zakochany anioł" ("Cupid & Cate"), czy "Jaś Fasola: Nadciąga totalny kataklizm"("Bean: The Ultimate Disaster Movie").

Studiowała na NYU, była vice-przewodniczącą Costume Designers Guild, wykłada na wydziałach kostiumologii.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: 500 dni miłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy