"300": EKIPA
ZACK SNYDER (Reżyser/Scenarzysta)
Zanim rozpoczął kręcenie filmów fabularnych, dał się poznać jako jeden z najbardziej kreatywnych i poszukiwanych reżyserów reklam i teledysków. Jego kinowym debiutem reżyserskim był kasowy horror "Świt żywych trupów". Po premierze w marcu 2004 r. film miał znakomite wyniki finansowe podczas weekendu otwarcia oraz przyniósł Snyderowi wiele pochwał za nastrojową atmosferę w tym remake'u kultowego klasyka horroru wyreżyserowanego przez George'a Romero. Snyder był nominowany za ten film do prestiżowej nagrody Złotej Kamery na festiwalu w Cannes w 2004 r.
Wraz ze swoją żoną oraz współproducentką Deborah Snyder założył niedawno firmę producencką Cruel and Unusual Films, która podpisała dwuletnią umowę o całościowej współpracy z Warner Bros. Snyder pracuje obecnie nad fabularną adaptacją komiksu "Strażnicy" Alana Moore'a i Dave'a Gibbonsa. Producentami filmu będą Larry Gordon, Lloyd Levin oraz Deborah Snyder.
Sukcesy Snydera na polu filmu fabularnego zostały poprzedzone jego wielokrotnie nagradzaną pracą w branży filmów reklamowych i teledysków. Czasopismo British Communication Arts Magazine uznało go za jednego z najbardziej utalentowanych reżyserów filmów reklamowych w kraju. Jego praca w reklamie przyniosła mu wiele nagród branżowych, w tym dwie nagrody Clio. Otrzymał także Złotego Lwa na festiwalu filmów reklamowych w Cannes za spot "Frisbee" reklamujący markę Jeep. Jego zabawny i prowokacyjny spot "Rosyjscy generałowie" został zauważony przez londyński świat reklamy, który wyróżnił go nagrodą za całokształt twórczości. Snyder pracował jako reżyser reklam w wielu krajach świata, a jego portfolio zawiera takie spoty, jak zjawiskowa reklama Land Rovera nakręcona w Tunezji, spot Subaru z kolarzem Lancem Armstrongiem w roli głównej oraz reklamę piwa Budweiser nakręconą w Chinach.
Snyder twierdzi, że zawdzięcza swój oryginalny styl temu, że rozpoczął swoją edukację artystyczną w Londynie, studiując malarstwo w Heatherlies School. W późniejszych latach rozwinął swoją wrażliwość artystyczną w prestiżowym kalifornijskim Art College of Design w Pasadenie, gdzie zaczął pracę nad śmiałymi wizualnie projektami, które stanowią dziś jego znak rozpoznawczy.
KURT JOHNSTAD (Scenarzysta)
"300 Spartan" jest dla niego pierwszym dużym filmem fabularnym. Ostatnio Johnstad (ponownie we współpracy z Zackiem Snyderem) napisał scenariusz na podstawie powieści Toma Clancy'ego "Rainbow Six", a obecnie współpracuje z producentem Giannim Nunnarim nad projektem "The Last Photograph". Akcja tego filmu ma rozgrywać się we współczesnym, szarpanym wojną Afganistanie.
W 1995 r. Johnston sprzedał swój pierwszy scenariusz do filmu akcji zatytułowanego "True Vengeance". Jest absolwentem filmowych studiów licencjackich w California Institute of Arts (CalArts). Doświadczenia potrzebne do pracy scenarzysty zdobywał też, pracując w amerykańskim stowarzyszeniu reżyserów Directors Guild of America.
MICHAEL B. GORDON (Scenarzysta)
Przez trzy lata pracował w Warner Bros, gdzie jego szefem był producent "300 Spartan" Mark Canton. Następnie zajął się scenariuszem "300 Spartan" i podpisał jako scenarzysta umowę o stałej współpracy z wytwórnią.
Na zlecenie Warner Bros. skończył właśnie pracę nad kolejną wersją scenariusza do horroru "The Messengers", który wyreżyseruje Sam Raimi, a obecnie pracuje nad filmem przygodowym "Zooport" dla reżysera Steve'a Sommersa.
Gordon rozpoczął karierę w mediach jako stażysta w ICM. Otrzymał licencjat z wyróżnieniem na Wydziale Literatury University of Pennsylvania.
FRANK MILLER (Autor Komiksu/ Producent wykonawczy)
Rozpoczął karierę filmową w 2005 r. jako współreżyser adaptacji swojego komiksu "Sin City" (wraz z Robertem Rodriguezem). Film zyskał uznanie krytyki i był nominowany do Złotej Palmy na festiwalu w Cannes w 2005 r., wygrał Austin Film Critics Award oraz był nominowany do Czeskiego Lwa.
Miller został zawodowym rysownikiem komiksów jeszcze jako nastolatek. Pracował nad znanymi seriami dla liczących się firm wydawniczych, takich jak Gold Key, DC oraz Marvel. Po raz pierwszy zwrócił na siebie uwagę środowiska dwoma zeszytami "Przygód Spidermana" narysowanymi dla Marvela, w których obok Spidermana występował także inny znany superbohater, Daredevil.
Wkrótce potem Millerowi zaoferowano pracę nad kolejnymi odcinkami przygód Daredevila. Wraz z grafikiem Klausem Jansonem przejął kontrolę nad całością projektu na okres kilku lat i wprowadził do niego nową bohaterkę. Była to Elektra, zabójczyni do wynajęcia wtajemniczona w sekrety wojowników ninja.
We wczesnych latach osiemdziesiątych Miller zdobył uznanie jako rysownik wolny strzelec, który spróbował swoich sił poza bezpiecznym światem superbohaterów, do których prawa miały wielkie wydawnictwa, i zaproponował całkowicie oryginalny komiks "Ronin". "Ronin" był futurystycznym komiksem przygodowym w konwencji science-fiction z wątkami samurajskimi. Był to pierwszy komiks, przy którego tworzeniu Miller współpracował z kolorystką Lynn Varley.
Od tamtej pory Miller stworzył wiele kultowych komiksów, w tym: "Batmana: Powrót mrocznego rycerza" ponownie z Jansonem i Varley; "Batman: Year One" z ilustracjami Davida Mazzuchelli'ego i kolorami autorstwa Richmonda Lewisa; "Elektrę: Zabójczynię" z ilustracjami Billa Sienkiewicza; "Elektra Lives Again," ponownie z Varley; wielokrotnie nagradzaną serię komiksów o przygodach Marty Washington "Give Me Liberty," z ilustracjami Dave'a Gibbonsa; oraz "Hard Boiled," z ilustracjami Geofa Darrowa.
Komiksy z serii "Sin City" zdobyły wiele ważnych nagród branżowych, w tym dwie nagrody Harvey za najlepszy komiks oryginalny w 1998 r. oraz za najlepszą kontynuację w 1996 r., sześć Eisner Awards, w tym dla najlepszego autora/rysownika, najlepszego wznowienia komiksu, najlepszego rysownika, najlepszej okładki, najlepszej krótkiej serii i najlepszej noweli komiksowej.
Obecnie Miller pracuje nad scenariuszem drugiej i trzeciej części "Sin City", których będzie także reżyserem i producentem.
LYNN VARLEY (Kolorystka komiksu)
Pracowała jako kolorystka komiksów z Nealem Adamsem, Sergio Aragonesem, Geofem Darrowem, Jeanem Giraudem oraz Frankiem Millerem.
Zdobyła nagrodę dla najlepszego kolorysty przyznawaną przez pismo Comics Buyer's Guide w latach 1986, 1999 i 2000. W 1999 r. otrzymała nagrody Eisner Award, Harvey Award oraz ponownie nagrodę pisma Comics Buyer's Guide za pracę nad komiksem "300".
GIANNI NUNNARI (Producent)
Jest prezesem i dyrektorem firmy producenckiej Hollywood Gang Productions od 1997 r. Był producentem "Od zmierzchu do świtu" Roberto Rodrigueza oraz kultowego thrillera "Siedem" Davida Finchera. W 2006 r. pracował jako producent nominowanej do Oskara "Infiltracji" Martina Scorsese.
Zanim założył Hollywood Gang, przez piętnaście lat był prezesem amerykańskiej filii włoskiej wytwórni Cecchi Gori.
W tym okresie wprowadził na amerykańskie ekrany nagrodzone Oskarami filmy "Listonosz", "Życie jest piękne" oraz "Mediterraneo", a także wyprodukował debiut reżyserski Roberta De Niro "Prawo Bronksu". Nunnari nadzorował też powstawanie filmoteki firmy, która liczy już 2000 tytułów.
Obecnie Nunnari pracuje nad kolejnymi projektami Hollywood Gang Company: adaptacją bestsellerowej powieści Paolo Coelho "Jedenaście minut", remake'iem klasycznego włoskiego filmu "Wszyscy mają się dobrze" (reż. Kirk Jones), "Roninem", adaptacją kolejnego znakomitego komiksu Franka Millera przy współpracy DC Comics oraz obrazem "Silence", adaptacji powieści pod tym samym tytułem autorstwa Shusaku Endo, który wyreżyseruje Martin Scorsese.
MARK CANTON (Producent)
Jest prezesem i dyrektorem zarządzającym spółki medialnej Atmosphere Entertainment. Od przeszło dwudziestu lat jest jedną z najbardziej liczących się osób na amerykańskim rynku rozrywkwoym. Wyprodukował ponad 300 filmów kinowych, w tym takie hity jak "Batman", "Zabójcza broń", seria "W krzywym zwierciadle", "Faceci w czerni", "Bad Boys", "Jerry Maguire" oraz "Lepiej być nie może".
Po odejściu ze stanowisk zastępcy prezesa ds. międzynarodowej produkcji kinowej w Warner Bros. oraz prezesa wytwórni Columbia TriStar, Canton wrócił w 1997 r. do Warner Bros., aby w ramach koncernu stworzyć własną firmę producencką The Canton Company. Na początku 2000 r. rozpoczął pracę w Artists Production Group jako współudziałowiec, prezes oraz dyrektor zarządzający, a w grudniu 2003 r. we współpracy z Daedalus Media utworzył nową firmę producencką pod nazwą Atmosphere Entertainment, której zadaniem jest produkcja oraz finansowanie filmów kinowych i telewizyjnych.
Stojąc na czele Atmosphere Entertainment, Canton kontroluje imponujące portfolio projektów, które znajdują się w różnych fazach realizacji i preprodukcji. Pierwszym filmem wyprodukowanym pod flagą Atmosphere Entertainment był remake "Ziemi żywych trupów" George'a Romero.
Firma wprowadziła także na ekrany thriller "Złodziej życia" z Angeliną Jolie, Ethanem Hawke, Kieferem Sutherlandem oraz Oliverem Martinezem. Obecnie Canton pracuje nad wielkobudżetową adaptacją cyklu powieści dla dzieci "Kroniki Spiderwick" autorstwa Holly Black i Tony'ego DiTerlizzi, której premiera przewidziana jest na rok 2008.
Canton urodził się w Nowym Jorku, a w 1971 r. ukończył z wyróżnieniem University of California w Los Angeles (UCLA). Jest też członkiem prestiżowego stowarzyszenia National Honor Society for American Studies działającego przy UCLA. Pełni też funkcje zaufania publicznego, będąc członkiem senatu UCLA oraz komitetu doradczego przy dziekanacie Wydziału Teatru, Filmu i Telewizji UCLA. Jest też wicepresesem rady nadzorczej Amerykańskiego Instytutu Filmowego (AFI) oraz członkiem założycielem i emerytowanym prezesem Third Decade Council założonej przez AFI.
BERNIE GOLDMANN (Producent)
Wyreżyserował ostatnio komedię "Bill" przy współpracy swojej żony Melissy Wallack. W gwiazdorskiej obsadzie filmu zobaczymy między innymi Jessicę Alba, Elizabeth Banks, Aarona Eckharta oraz Tima Olyphanta. Jest też producentem zaplanowanej na 2008 r. komedii akcji "Fool's Gold" z Kate Hudson i Matthew McConaughey'em w rolach głównych. .
Do innych znaczących projektów Goldmanna należą remake "Ziemi żywych trupów", "Złodziej życia" oraz remake "Zwariowanych melodii".
Podczas trzyletniej pracy na stanowisku Prezesa ds. Produkcji filmowej w wytwórni Village Roadshow Pictures był zaangażowany w pracę nad "Matriksem", "Dniem próby" "Ocean's Eleven", "Kosmicznymi kowbojami", "Depresją gangstera", "Miss Agent", "Three Kings," , "Psami i kotami" "Deep Blue Sea," oraz "Saving Silverman"
W latach 1993-1998 pracował na stanowisku Wiceprezesa ds. Produkcji w wytwórni Walta Disney'a, nadzorując następujące projekty: "My Favorite Martian", "Mystery, Alaska" , "Blank Check", "Tom and Huck", "Homeward Bound II", "Rocket Man", "I'll Be Home for Christmas" oraz "Bicentennial Man."
Goldmann zaczął pracować w branży jako asystent producenta w wytwórni Steve Tisch Company, skąd po 8 latach odszedł, bedąc już Prezesem. Podczas swojej pracy w wytwórni był producentem filmów "Corinna, Corinna", "Bad Influence", "Heart Condtion", "Soul Man"oraz "Victim of Love".
JEFFREY SILVER (Producent)
Wyprodukował prawie trzydzieści filmów fabularnych za pośrednictwem swojej nowej firmy producenckiej Biscayne Pictures oraz we współpracy z Outlaw Productions.
Na luty 2007 zapowiadana jest premiera thrillera szpiegowskiego "Breach," w reżyserii Billy'ego Ray'a z udziałem Chrisa Coopera, Ryana Phillippe'a i Laury Linney, który wyprodukował. Silver jest także producentem wykonawczym reżyserowanej właśnie przez George'a Clooney'a komedii sportowej "Leatherheads", w której zobaczymy na ekranie samego Clooney'a i Renee Zellweger Film opowiada o początkach zawodowego footballu, a rozpoczęcie produkcji planowane jest na luty 2007 r.
Inne niedawne projekty Silvera to "Śnięty Mikołaj 3" w reżyserii Michaela Lembecka z Timem Allenem w roli głównej; trzymający w napięciu thriller "The Return" z Sarah Michelle Gellar w reżyserii Asifa Kapadii oraz wyreżyserowany przez Jean-Francois Richeta remake "Ataku na posterunek" Johna Carpentera z Ethanem Hawke i Laurencem Fishburnem.
W najbliższym czasie Silver będzie pracował nad sagą o rodzinie sudańskich uchodźców zatytułowaną "The Lost Boys"; romansem z czasów zimnej wojny "Sadness at Leaving" oraz, we współpracy z firmą Hollywood Gang Nunnari'ego, "Konkwistadorem", epicką historią podboju Meksyku w reżyserii Andruchy Waddingtona, z Antonio Banderasem w obsadzie; i nad historycznym dramatem wojennym "Hannibal," z Vinem Dieselem; a także nad remake'iem "Wszyscy mają się dobrze" Giuseppe Tornatore w reżyserii Kirka Jonesa.
Ponadto Silver był producentem "Dnia próby", za który Denzel Washington otrzymał Oskara w kategorii "Najlepszy aktor", cyklu filmów "Śnięty Mikołaj" z Timem Allenem, komedii romantycznej "Miłość jak narkotyk" z Meg Ryan i Matthew Broderickiem, a także wzruszającego "Don Juana De Marco" z Johnnym Deppem i Marlonem Brando i kultowej komedii "Nie mów mamie, że niania nie żyje" z Christiną Applegate.
Silver wyprodukował także popularny serial telewizyjny "Cudowne lata", za który otrzymał w 1988 r. nagrodę Emmy dla najlepszego serialu komediowego.
W 1999 r. Silver został jednym ze współzałożycieli i sponsorów FilmAid (www.filmaid.org), organizacji typu non-proft, która organizuje pokazy filmowe w obozach dla uchodźców na całym świecie. FilmAid zorganizowała pokazy setek filmów, które obejrzało już ponad milion uchodźców w objazdowych kinach pod gołym niebem w Macedonii, Afganistanie, Tanzanii i Kenii. Pokazy przyciągają za każdym razem tysiące widzów. Działalność FilmAid przyczynia się do wzrostu wiedzy o dramacie uchodźców wśród ludności krajów rozwiniętych, a także oferuje uchodźcom możliwość powrotu do normalnego życia i radość z obcowania z kinem.
Silver wychował się w Miami. Ukończył wydział teatralny Brandeis University koło Bostonu. Swoją karierę zaczął w Nowym Jorku, pracując u reżysera Otto Premingera.
DEBORAH SNYDER (Producent wykonawczy)
Jest współprezesem Cruel and Unusual Films, wytwórni, którą założyła ze swoim mężem i wspólnikiem Zackiem Snyderem. Ostatnio ich wytwórnia ogłosiła podpisanie dwuletniej umowę o całościowej współpracy z Warner Bros. Snyder pracuje obecnie nad fabularną adaptacją komiksu "Strażnicy" Alana Moore'a i Dave'a Gibbonsa. Producentami filmu będą Larry Gordon, Lloyd Levin oraz Zack Snyder.
Deborah Snyder ukończyła w 1991 r. studia licencjackie na wydziale produkcji filmowej i telewizyjnej w Ithaca College. Rozpoczęła karierę w reklamie jako asystentka producenta oraz montażystka w firmie Backer Spielvogel Bates.
W 1992 r. awansowała na stanowisko samodzielnej producentki. Pracowała przy reklamach dla marek M&Ms i Mars, dla koncernu piwowarskiego Miller Brewing Company oraz firmy kosmetycznej Estee Lauder.
W 1998 Snyder przeszła na stanowisko starszego producenta w firmie Kirshenbaum Bond. Tutaj pracowała nad reklamami dla Tommy'ego Hilfigera, Target oraz 1-800-Flowers. Będąc producentem reklam, pracowała na całym świecie, od Kansas City, przez Amsterdam i Londyn, do Zimbabwe i Nowej Zelandii. Kontynuując pełną sukcesów karierę w branży reklamowej, objęła w 2000 r. stanowisko wiceprezesa i producenta wykonawczego w BBDO NY. Do swojego portfolio klientów dodała wtedy marki America Online, Visa, Gillette, Frito-Lay oraz Pizza Hut.
"300 Spartan" to pierwszy film fabularny w jej karierze producenckiej.
CRAIG J. FLORES (Producent wykonawczy)
Jest jednym z dyrektorów w firmie Gianniego Nunnariego Hollywood Gang Productions oraz amerykańskiej filii włoskiej wytwórni Cecchi Gori. Rozpoczął pracę w obu tych firmach w 2004 r. jako dyrektor odpowiedzialny za międzynarodową dystrybucję i sprzedaż, sprawy prawny i rozwój działalności. Wcześniej pracował przez trzy lata jako prawnik specjalizujący się w showbusinessie w kancelarii Alexander, Nau, Lawrence and Frumes, gdzie zajmował się obsługą prawną firm producenckich, indywidualnych producentów, reżyserów oraz scenarzystów.
Flores ukończył z wyróżnieniem studia na wydziale psychologii na University of California w Los Angeles (UCLA) w 1996 r., a w 1999 r. otrzymał na tej samej uczelni doktorat na wydziale prawa. Podczas studiów był redaktorem pisma UCLA Law Review.
Flores obecnie pracuje jako producent filmu "Jedenaście minut" na podstawie międzynarodowego bestsellera autorstwa Paolo Coelho, nad opartym na komiksie Franka Millera "Roninem" współprodukowanym przez DC Comics oraz nad "Wszyscy mają się dobrze" (scenariusz i reżyseria: Kirk Jones).
THOMAS TULL (Producent wykonawczy)
Jest prezesem i dyrektorem zarządzającym Legendary Pictures, firmy producenckiej, która niedawno podpisała pięcioletnią umowę z Warner Bros. Pictures na produkcję 25 filmów. Firma Legendary Pictures została w 2005 r. wyróżniona prestiżową nagrodą branżową "Kontrakt roku" przez magazyn IDD. Pierwszą produkcją Legendary Pictures był film "Batman: Początek", a następnie "Powrót Supermana" Bryana Singera, "Kobieta w błękitnej wodzie" M. Night Shyamalana oraz, ostatnio, "We Are Marshall," w reżyserii McG, z Matthew McConaughey w roli głównej.
Do następnych projektów firmy należą "Trick 'r Treat," na podstawie scenariusza i w reżyserii współscenarzysty filmu "Batman:Początek" Michaela Dougherty'ego, którego producentem będzie Bryan Singer; superprodukcja "10 000 B.C." w reżyserii Rolanda Emmericha; "Where the Wild Things Are" Spike'a Jonze'a; oraz niecierpliwie oczekiwany sequel Batmana zatytułowany "Mroczny rycerz," w reżyserii Christophera Nolana.
Tull pracował wcześniej na stanowisku prezesa i dyrektora w The Convex Group, założonym przez Jeffa Arnolda (założyciela WebMB) holdingu w branży mediów i rozrywki z siedzibą w Atlancie, który zajmuje się inwestowaniem strategicznym w nowe sieci telewizyjne. Jako dyrektor do spraw fuzji, przejęć i akwizycji nadzorował zakup firmy medialnej How Stuff Works oraz platform dystrybucyjnych LidRock i FlexPlay, a także rozwijał współpracę Convex Group z innymi firmami w branży filmowej, rozrywkowej, telewizyjnej oraz gier komputerowych.
Wcześniej pracował na stanowisku kierowniczym w Southeast Interactive Technology Funds, największym funduszu kapitałowym w branży informatycznej w południowo-wschodnich Stanach.
WILLIAM FAY (Producent Wykonawczy)
Od ponad dwudziestu lat odnosi sukcesy jako producent i producent wykonawczy. Nadzorował produkcję takich hitów jak "Patriota" z Melem Gibsonem oraz przebój kasowy "Dzień Niepodległości", którego zyski z kin na całym świecie wyniosły 800 milionów dolarów, dając mu wtedy tytuł drugiego najbardziej kasowego filmu w historii kina.
Fay pracował przez sześć lat na stanowisku prezesa w Centropolis Entertainment, jednej z najlepszych firm producenckich w Hollywood. Filmy, które wyprodukował podczas tego okresu przyniosły prawie półtora miliona zysków. Fay nadzorował także nowe przedsięwzięcia w dziedzinie rozrywki cyfrowej, takie jak Centropolis Effects (profesjonalne studio wykonujące efekty komputerowe, które dokonało w kwietniu 2001 r. fuzji z Das Werk) oraz mothership.com (internetową domenę o tematyce science-fiction sprzedaną następnie w czerwcu 2000 r. firmie USA Networks).
Fay jest także założycielem i dyrektorem ds. produkcji w firmie Legendary Pictures, która w 2005 r. podpisała pięcioletnią umowę z Warner Bros. o współpracy finansowej i producenckiej na 25 filmów. Pierwszym filmem Legendary Pictures, który stał się międzynarodowym przebojem, był "Batman: Początek". Ostatnio Fay pracował jako producent wykonawczy przy "Powrocie Supermana", "Po rozum do mrówek" i "We Are Marshall." Jego następnym projektem po zakończeniu pracy nad "300 Spartanami" będzie film Rolanda Emmericha "10 000 B.C".
SCOTT MEDNICK (Producent wykonawczy)
Jest członkiem kierownictwa Legendary Pictures, firmy producenckiej, która w 2005r. podpisała pięcioletnią umowę z Warner Bros. na produkcję 25 filmów. Ostatnio pracował jako producent wykonawczy "Powrotu Supermana" w reżyserii Bryana Singera i "We Are Marshall" w reżyserii McG. Jego następnym projektem będzie film Rolanda Emmericha "10 000 B.C." oraz "Where the Wild Things Are" w reżyserii Spike'a Jonze'a.
Mednick od dwudziestu sześciu lat jest czołową postacią w branży rozrywki, marketingu i technologii. Odpowiadał za promocję ponad 200 filmów, w tym "Jerry'ego Maguire", "Córki górnika", "Oto Spinal Tap", "X-Men" oraz "Dirty Dancing". Pracował też dla klientów indywidualnych, wśród których można wymienić Toma Cruise'a, Arnolda Schwarzeneggera i Denzela Washingtona. Mednik stworzył także logo i znaki graficzne dla znanych firm wielu hollywoodzkich, takich jak Sony Pictures, Columbia Pictures, TriStar Pictures oraz Legendary Pictures.
Był również prezesem i dyrektorem zarządzającym w firmie producenckiej Petera Gubera Mandalay. Przed przejściem do Mandalay założył firmę THINK New Ideas, zajmującą się nowoczesnym marketingiem i komunikacją rynkową, która świadczyła usługi dla najważniejszych korporacji, takich jak: Oracle, Coca-Cola, Reebok, Sega, Time Warner, Sony, Pioneer Electronics, Disney, Chrysler i wiele innych. Wartość rynkowa THINK wzrosła pięciokrotnie w ciągu półtora roku od jej powstania, co niewątpliwie jest zasługą Mednicka jako jej prezesa. Firma znalazła się też na prestiżowej liście dziesięciu najlepszych agencji interaktywnych roku opracowanej przez magazyn Adweek i nowojorski Advertising Club.
Mednick pełni też wiele funkcji publicznych. Był członkiem powołanego przez prezydenta Clintona komitetu artystów na rzecz dzieci, którego pracom przewodniczyła Pierwsza Dama Hillary Clinton. Przez dziesięć lat pracował w krajowej radzie założonej przez Arnolda Schwarzeneggera fundacji Inner City Games, a obecnie jest członkiem powołanej przez Schwarzeneggera, jako gubernatora Kalifornii, rady pomocy dzieciom After-School All-Stars. Mednick był także członkiem komitetu organizacyjnego Dnia Ziemi w 1990 r., dla którego opracował logo oraz materiały promocyjne. Jest jednym z założycieli ECO (Earth Communications Office), organizacji, której celem jest budowanie świadomości ekologicznej wśród ludzi showbusinessu. Jest także członkiem zarządu uniwersytetu w Santa Monica.
Mednick urodził się w Bostonie. Ma tytuł magistra w dziedzinie psychologii stosowanej oraz licencjat z grafiki. Zdobył wyróżnienie Art Directora Roku przyznawane przez magazyn Adweek. Cztery jego prace zostały umieszczone w stałej ekspozycji amerykańskiej Biblioteki Kongresu.
BENJAMIN WAISBREN (Producent wykonawczy)
Jego ostatnie produkcje to wyreżyserowany przez Edwarda Zwicka film "Krwawy diament" z udziałem Leonarda DiCaprio, Jennifer Connelly i Djimona Hounsou; "Dobry Niemiec" Stevena Soderbergha z Georgem Clooney'em, Cate Blanchett i Tobey'em Maguire; "Posejdon" Wolfganga Petersena; oraz "V jak Vendetta" z Natalie Portman i Hugo Weavingiem.
Waisbren jest finansistą, który działa w branży produkcji i dystrybucji filmowej w Stanach Zjednoczonych i Europie. Jest znawcą zagadnień prawnych, finansowych oraz inwestycyjnych związanych z przemysłem filmowym.
Do jego następnych projektów należą "Historia zabójstwa Jessego Jamesa przez tchórzliwego Roberta Forda", "First Born", "Gardener of Eden", "Nancy Drew" oraz "Duane Hopwood".
LARRY FONG (Operator)
Na planie "300 Spartan" mógł odnowić swoją znajomość z reżyserem Zackiem Snyderem. Poznali się w Art Center College of Design i współpracowali przy produkcji licznych reklam i wideoklipów.
W 2005 r. Amerykańskie Stowarzyszenie Operatorów nominowało Fonga do swojej nagrody za zdjęcia do pilota serialu "Zagubieni" w reżyserii J.J. Abramsa. Fong otrzymał za swoje zdjęcia wiele prestiżowych nagród branżowych, w tym Złotego Lwa, nagrodę Clio i nagrodę Beldinga. Trzy nakręcone przez niego teledyski otrzymały też prestiżowe nagrody MTV dla najlepszego wideoklipu roku.
Fong jest także autorem zdjęć do filmów fabularnych "Cost of Living" i "Cape of Good Hope".
W telewizji, poza "Zagubionymi", współpracował też przy "The Catch", (również w reżyserii J.J.Abramsa), pilocie serialu "Sleepwalkers", oraz pilocie serialu produkcji ABC "Secrets of a Small Town."
JAMES BISSELL (Scenograf)
Był nominowany do Oskara za scenografię do "Good Night, and Good Luck" w reżyserii George'a Clooney'a. Wcześniej współpracował z Clooneyem także przy "Niebezpiecznym umyśle", a obecnie pracuje nad najnowszym projektem tego aktora i reżysera zatytułowanym "Leatherheads". Bissell zakończył niedawno pracę nad "Kronikami Spiderwick" w reżyserii Marka Watersa.
W ciągu ponad dwudziestopięcioletniej kariery Bissell pracował przy wielu filmach. Jego ostatnie dokonania to scenografia do filmu "Krąg II" w reżyserii Hideo Nakaty, "Hollywood Homicide" Rona Sheltona, rodzinnego filmu przygodowego "Psy i koty" oraz do filmu science fiction "Szósty dzień" w reżyserii Rogera Spottiswoode'a z udziałem Arnolda Schwarzeneggera.
Bissell pracował także przy filmach "My Fellow Americans", "Tin Cup", "Jumanji" "Blue Chips", "Dennis Rozrabiaka", "The Pickle", "The Rocketeer", "Arachnofobia", "Always", "Bliźniacy" oraz "Someone To Watch Over Me". Jego scenografię można też obejrzeć w klasycznych filmach "Sokoł i koka" Johna Schlesingera, oraz w "E.T." Stevena Spielberga.
WILLIAM HOY (Montażysta)
Poznał reżysera Zacka Snydera podczas pracy jako asystent montażysty na planie "Świtu żywych trupów". Hoy pracował także ostatnio jako montażysta przy "Fantastycznej czwórce" Tima Story'ego, "Ja, Robot" Alexa Proyasa, "A Man Apart," F. Gary'ego Gray'a oraz filmach Randalla Wallace'a "Byliśmy żołnierzami" i "Człowiek w żelaznej masce". Pracował też przy trzech filmach Phillipa Noyce'a ( "Kolekcjoner kości", "Sliver" i "Patriot Games").
Do innych filmów Hoy'a należą "Siedem", "Epidemia", "Star Trek VI: Nieodkryta kraina" i "Tańczący z wilkami".
Telewizyjne filmy Hoy'a to wyprodukowany przez TNT "Houdini", "Shattered Mind," oraz serial "Star Trek: Następne pokolenie"
CHRIS WATTS (kierownik efektów komputerowych)
Zajmuje się efektami komputerowymi i specjalnymi od wczesnych lat dziewięćdziesiątych. Jego ostatnimi filmami były remake klasycznego horroru "Mgła" Johna Carpentera oraz animacja poklatkowa Tima Burtona "Gnijąca narzeczona".
Watts pracował także przy remake'u "Zwariowanych melodii" w reżyserii Joe Dante'go oraz przy filmie "Gattaca" Andrew Niccolla. Podczas pracy nad "Miasteczkiem Pleasantville" Gary'ego Rossa Watts wynalazł technologię znaną teraz jako "Digital Intermediate". Pracował również przy "Harrym Potterze i więźniu Azkabanu" Alfonso Cuarona, "Pojutrze" Rolanda Emmericha oraz animowanym filmie pełnometrażowym "The SpongeBob SquarePants Movie". Do jego wcześniejszych filmów należą "Wodny świat" Kevina Reynoldsa oraz "Frankenstein" Kennetha Branagha.
W 2004 r. Watts otrzymał nagrodę Stowarzyszenia Efektów Komputerowych za wideoklip do przeboju "Toxic" Britney Spears. Był także nominowany do nagrody MTV w 2002 r. za klip do piosenki "Elevation" zespołu U2.
TYLER BATES (Kompozytor)
Pracował wcześniej z Zackiem Snyderem przy jego poprzednim filmie "Świt żywych trupów". Później skomponował muzykę do filmu "Pełzacze" Jamesa Gunna oraz "Bękartów diabła" w reżyserii Roba Zombie.
Jego inne nowe filmy to "You Got Served", "Baadasssss!" Mario Van Peeblesa, "Miasto duchów" Matta Dillona oraz komedia z 2001 r. "Kingdom Come". Bates współpracował też z reżyserem Stephenem Kay'em przy takich filmach jak "Dorwać Cartera", "Wasted", "The Last Time I Committed Suicide" oraz "The Dead Will Tell."
Jego następne projekty to "Six Bullets," (również w reżyserii Stephena Kay'a), horror Steve'a Minera "Day of the Dead" oraz remake "Halloween" w reżyserii Roba Zombie. Bates skomponuje też muzykę do kolejnej części "Resident Evil" z Millą Jovovich w roli głównej.
Bates pracuje obecnie nad albumem rockowo-ambientowym, którego wokalistką będzie znana ze ścieżki dźwiękowej do "300 Spartan" Azam Ali. Premiera albumu przewidywana jest na wiosnę.
MICHAEL WILKINSON (Kostiumolog)
Został ostatnio nominowany do nagrody przez amerykańskie zrzeszenie kostiumologów Costume Designers Guild za kostiumy do nominowanego do Oskara filmu "Babel". Do jego najnowszych filmów należą: "Przyjaciele z kasą", "Sky High", "Dark Water: Fatum", "Imaginary Heroes", "Party Monster", "American Splendor", "Powrót do Garden State" oraz "Milwaukee, Minnesota".
Jego następne projekty to "Niania w Nowym Jorku" ze Scarlett Johansson, Laurą Linney i Paulem Giamatti oraz "Rendition" w reżyserii Gavina Hooda, w którym zagrają Reese Witherspoon, Jake Gyllenhaal, Meryl Streep i Alan Arkin.
Wilkinson zaczynał swoją karierę jako asystent kostiumologa przy takich filmach jak "Moulin Rouge" i "Romeo i Julia" Baza Luhrmanna oraz "Matrix" braci Wachowskich.
Artysta pracuje także dla teatru i projektował wielokrotnie nagradzane kostiumy do przedstawień Sydney Theater Company, Opery Australijskiej, The Australian Dance Theater, Radio City Hall oraz Ensemble Theater. Często przygotowuje też kostiumy na potrzeby specjalnych wydarzeń medialnych. Przygotował między innymi setki strojów na otwarcie igrzysk olimpijskich w Sydney w 2000 r.
Wilkinson jest absolwentem projektowania mody w National Institute of the Dramatic Arts w swoim rodzinnym Sydney w Australii.