"21 gramów": TWÓRCY
ALEJANDRO GONZALEZ IÑARRITU (reżyser / producent)
Światowa premiera pierwszego filmu Alejandro Gonzáleza Iñárritu, Amores perros, miała miejsce w roku 2000 na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes.
Wśród pozostałych nagród, jakie zdobył film, znalazły się: Nagroda BAFTY w kategorii Najlepszy Film Zagraniczny, nominacje do Złotego Globu w kategorii Najlepszy Film Zagraniczny, nominacje - Koła Nowojorskich Krytyków Filmowych do nagrody w kategorii Najlepszy Film Zagraniczny, Koła Londyńskich Krytyków Filmowych w kategorii Najlepszy Reżyser oraz nagrody na Międzynarodowych Festiwalach Filmowych w: Bogocie, Chicago, na Kubie, w Edynburgu, Flanders, Moskwie, San Sebastian, Sao Paulo, Toronto i Tokyo. Film zdobył również też Mexican Academy of Cinematographic Arts and Sciences’ Silver Ariel Awards (meksykański odpowiednik Oskara) w 13 kategoriach.
W roku 2001 Alejandro Gonzalez Inarritu wyprodukował i wyreżyserował Powder Keg, krótki film dla BMW. W materiale, obok prac Inarritu, znalazły się również najnowsze prace Wong Kar-wai, Ang Lee, Guy Ritchie i John Frankenheimer. Powder Keg otrzymał trzy nagrody Clio i uplasował się na drugim miejscu listy Magazynu „Time” w kategorii: najlepszy film reklamowy.
W roku 2002 Inarritu wyreżyserował krótkometrażowy film 11’09”01, za który otrzymał nominację do nagrody Cezara. Kolejnymi światowymi filmowcami, którzy odpowiedzieli na przerażające wydarzenia z 11 września 2001 roku i poparli ten projekt byli: gwiazda 21 gramów Sean Penn, Youssef Chahine, Amos Gitai, Shohei Imamura, Claude Lelouch, Ken Loach, Samira Makhmalbaf, Mira Nair, Idrissa Ouedraogo i Danis Tanovic.
GUILLERMO ARRIAGA (Autor scenariusza)
Guillermo Arriaga współpracował po raz pierwszy z Alejandro González Iñárritu przy okazji pracy nad filmem Amores perros. Współpracowali również przy Powder Keg.
Arriaga pracuje obecnie nad trzema scenariuszami: Looking for Jimenez dla Tommy Lee Jonesa (aktor postanowił zadebiutować po drugiej stronie kamery), Dallas Buyers Club w reżyserii Marca Forstera oraz scenariuszem, który ma zamiar sam wyreżyserować w 2004 roku. Arriaga napisał ponadto scenariusze do filmów: Upon Open Sky i Slow Fire. Razem z Rafaelem Azcona przygotował adaptację powieści Guillotine Squad. Arriaga wystąpił również w roli producenta - filmowej wersji własnej powieści Buffalo of the Night.
RODRIGO PRIETO, A.S.C., A.M.C. (Zdjęcia)
Rodrigowi Prieto uwagę światowej publiczności zapewniła praca przy Amores perros. Za zdjęcia do tego filmu operator otrzymał Silver Ariel Award (meksykański odpowiednik Oskara) oraz Złotą Żabę na Międzynarodowym Festiwalu Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage (2000).
Filmy, przy których pracował Rodrigo Prieto, to: Grzeszna miłość Michaela Cristofera, Frida Julie Taymora (za zdjęcie do tego filmu Prieto zosta uhonorowany nominacją do Nagrody Amerykańskiego Stowarzyszenia Operatorów), 8 Mila Curtisa Hansona i 25. godzina Spike’a Lee.
Prieto jest autorem zdjęć do filmu Comandante w reżyserii Olivera Stone’a. Współpracował ponadto ze Stone’em przy realizacji filmu dokumentalnego, którego tematem stał się konflikt izraelsko – palestyński - Persona Non Grata. Ich kolejny wspólny projekt to jedna z najdroższych produkcji w historii Hollywood, epicka opowieść Aleksander Wielki.
BRIGITTE BROCH (scenografia)
Brigitte Broch odebrała (wraz z dyrektorem artystycznym Catherine Martin) statuetkę Oskara za pracę przy filmie Moulin Rouge Baza Luhrmanna. Wspólnie otrzymali już wcześniej nominację do Oskara za pracę przy filmie Romeo i Julia.
21 gramów to trzeci, po Amores perros oraz krótkometrażowym Powder Keg, film, przy którym współpracuje z Alejandro González Iñárritu.
STEPHEN MIRRIONE, A.C.E. (montaż)
Stephen Mirrione otrzymal Oskara za pracę przy filmie Stevena Soderbergha Traffic.
Wsród jego kolejnych filmów znalazły się: Niebezpieczny umysł George Clooneya, Ocean’s Eleven: Ryzykowna gra Stevena Soderbergha, Thirteen Conversations About One Thing i Clockwatchers Jilla Sprechera oraz Go i Swingers Douga Limana. Obecnie pracuje nad Criminal Gregory Jacobsa.
MARLENE STEWART (kostiumy)
Marlene Stewart projektowała kostiumy do takich filmów jak: Sjesta Mary Lambert, The Doors i JFK Olivera Stona, Terminator 2: Dziń sądu i Prawdziwe kłamstwa Jamesa Camerona, Upadek Joela Schumachera, I’ll Do Anything Jamesa L. Brooksa, Dzika rzeka Curtisa Hansona, Ślicznotki Beebana Kidrona, Kosmiczny mecz Joe Pytka, Z archiwum X Roba Bowmana, Wróg publiczny Tony Scotta, Gone in Sixty Seconds Dominica Sena, Wygrane marzenia (Coyote Ugry) Davida McNally, Ali Michaela Manna i Łzy słońca Antoine Fuqua.
Zaprojektowała ponadto kostiumy na trasy koncertowe dla Cher, Pauli Abdul oraz Glorii Estefan. Innymi wykonawcami, z którymi pracowała przy realizacji wideoklipów byli: Janet Jackson, Rod Stewart, Bette Midler, Debbie Harry, Smashing Pumpkins, The Bangles oraz Eurythmics.
GUSTAVO SANTAOLALLA (muzyka)
Gustavo Santaolalla pracował wcześniej z Alejandro González Iñárritu przy Amores perros, do którego skomponował oryginalną muzykę (otrzymał nominację do Silver Ariel Award - meksykański odpowiednik Oskara) oraz do filmu Iñárritu 11’9”01.