Reklama

​Pozakonkursowe sekcje na 56. Krakowskim Festiwalu Filmowym

Ile krajów, tyle opowieści, stylów życia, różnic i podobieństw. W cyklu “Gdzieś w Europie" prezentowane są filmy wyprodukowane na naszym kontynencie, ale opisujące te mniej znane i eksplorowane oblicza Europy. “Opowieści ze świata" przenoszą widzów w rozmaite zakątki naszego globu, podążając za ciekawymi historiami, wyrazistymi postaciami i wciąż aktualnymi tematami.

Ile krajów, tyle opowieści, stylów życia, różnic i podobieństw. W cyklu “Gdzieś w Europie" prezentowane są filmy wyprodukowane na naszym kontynencie, ale opisujące te mniej znane i eksplorowane oblicza Europy. “Opowieści ze świata" przenoszą widzów w rozmaite zakątki naszego globu, podążając za ciekawymi historiami, wyrazistymi postaciami i wciąż aktualnymi tematami.
W filmie “Tańcząc z Madonną" wysłuchamy wspomnień tancerzy, którzy 25 lat temu towarzyszyli Madonnie /materiały prasowe

“Opowieści ze świata"

Przyszłego roku w Jerozolimie" - mówi mistrz polskiego dokumentu Marian Marzyński i udaje się w fascynującą podróż do świętego miasta, by zrozumieć konflikt żydowsko-palestyński. Kilka krajów Azji odwiedza inny mieszkający w USA polski reżyser, Paweł Gula w filmie “W imię honoru", by spróbować pojąć coś, co w naszej kulturze jest niepojęte - zbrodnie popełniane w imię honoru na osobach najbliższych.

Na przykładzie pięknej kobiety, oszpeconej kwasem przez teścia, irańska autorka, Sona Moghaddam w dokumencie “Masoumeh" pokazuje przerażające okrucieństwo wielowiekowego zwyczaju. “Ja, Haiti" (reż. Raúl de la Fuente) śledzi życie rzeźbiarza po katastrofie trzęsienia ziemi w Haiti, a w “Tańcząc z Madonną" Ester Gould i Reijer Zwaan wysłuchują wspomnień tancerzy, którzy 25 lat temu towarzyszyli Madonnie podczas jej pięciomiesięcznego tournée. 

Reklama

“Gdzieś w Europie"

W konkursie polskim film o psychiatrze, który przyjaźnił się kiedyś ze zbrodniarzem wojennym Karadzićem, tutaj “Niebezpieczny świat Doktora Dolečka" czyli wspólna podróż reżyserki Kristýny Bartošovej z czesko-serbskim nacjonalistą, który wielbi swego znajomego generała Mladića, sprawcę masakry w Srebrenicy. Jakie były motywy brutalnych zbrodni w Rosji i kto się kryje za ich neonazistowską oprawą, próbują dociec twórcy rosyjsko-izraelskiego śledztwa w dokumecie “Kredyt na morderstwo" (rez. Vladi Antonevicz).

Nostalgia za pierwszymi seansami filmowymi i żal za kinami, których już nie ma, to temat filmu “Prawie jak w kinie" (reż. Atanas Hristoskov) z Bułgarii, a portret ojca odtworzony z obfitej dokumentacji filmowej, którą sam wykreował, a także z tego, co chciał ukryć, to już dokument “Moje filmowe życie" (reż. Eva Vitija) ze Szwajcarii. Zamykający ten zestaw, film węgierski “Oczy jego rodziców" (reż. Ágota Varga) ma także swojego odpowiednika w konkursie polskim. Tu i tam dzieci są przewodnikami niepełnosprawnych rodziców.

56. Krakowski Festiwal Filmowy odbędzie się w dniach 29 maja - 5 czerwca.
 

 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Krakowski Festiwal Filmowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy