Grany przez Willema Dafoe Tommaso jest ekranowym alter ego samego reżysera. Wrażenie obcowania z intymnym dziennikiem potęguje fakt, że towarzyszkę życia Tommaso zagrała Cristina Chiriac, partnerka Abla, a w rolę córeczki ekranowej pary wciela się mała Anna Ferrara. Akcja filmu rozgrywa się natomiast w rzymskim mieszkaniu autora "Złego porucznika". Nie sposób dociec, gdzie kończy się scenariusz, a zaczyna coś na kształt psychodramy. Niepostrzeżenie stajemy się świadkami dekonstrukcji toksycznej męskości - z jej agresją, zazdrością, seksualnymi frustracjami i uzależnieniami. Tommaso walczy ze swoimi demonami, a przede wszystkim z potężnym ego. Chodzi na mityngi AA, medytuje, pracuje z młodymi aktorami, stara się być dobrym ojcem i partnerem, ale jego nastroje zmieniają się nieoczekiwanie i gwałtownie. Czułość ustępuje atakom złości, bliskość - potrzebie dominacji, późne ojcostwo frustruje. Ferrarowski portret artysty z czasów starości jest jednym z najszczerszych i najbardziej poruszających filmowych dzienników intymnych.
Abel Ferrara to autor niepokorny, piętnowany tu i ówdzie jako skandalista i bezwstydnik. Niegdyś nazywany "królem Nowego Jorku" sławiącym immoralizm, wzbudzał w widzach święte oburzenie. W połowie lat 70. XX wieku zadebiutował pornograficznym filmem "Nine Lives of a Wet Pussy", wtedy też uzależnił się od alkoholu, heroiny, przez co całe swoje dojrzałe życie spędził półświadomie. Po kilku...
Czytaj więcej