Współczesny Pekin. Młody biznesmen, Da Ming (Pu Cun Xin), powracając z południowych rejonów Chin, przyjeżdża do stolicy z wizytą do swego ojca, Mistrza Liu (Zhu Xu). Ze względu na słaby stan swojego zdrowia, Mistrz Liu jest od wielu lat stałym bywalcem jednej z pekińskich łaźni. Jego prawą ręka jest upośledzony umysłowo młodszy syn, Er Ming (Jiang Wu), który z dziecinną radością lubuje się w rytualnych kąpielach w łaźni.
Łaźnia jest czymś więcej niż tylko miejscem, gdzie mężczyźni zażywają kąpieli w oparach pary wodnej. To przede wszystkim popularne miejsce spotkań mężczyzn z sąsiedztwa, w którym spędzają popołudnia na rozmowach, grze w szachy przy herbacie i zakładach o walki świerszczy.
Mężczyźni, zgromadzeni wokół jednego z basenów Mistrza Liu, sprawiają wrażenie jakby uczestniczyli w sesjach terapii grupowej. Zwierzają się ze swoich sekretów, obaw i niepokoi. Pod prysznicem nieśmiały nastolatek przygotowuje się do występu w lokalnym przeglądzie talentów głośno śpiewając "O Sole Mio". Wychodzi mu to jednak najlepiej wtedy, gdy jest pod prysznicem. Dwóch ze stałych bywalców łaźni, siedząc w basenie, prowadzi nieustający pojedynek pomiędzy świerszczami. Pośród nich znajdują się także poszukiwani przez wierzycieli bankruci, mężowie będący pod pantoflem żon, dla których łaźnia jest jedyną od nich ucieczką.
Dla nich wyrocznią w wielu sprawach jest właśnie Mistrz Liu. Pełni on rolę zarówno doradcy w sprawach małżeńskich, jak i terapeuty w kwestiach seksu dla sfrustrowanych par.
Im dłużej trawa wizyta w Pekinie Da Ming'a, tym bardziej jest on pod wpływem mądrości ojca. Poczuwa się do odpowiedzialności za młodszego brata, którego egzystencję utrzymywał w tajemnicy przed swoja żoną.