Tan Dun: Inspirujące tragedie miłosne
- Wszytko przez to, że interesują mnie tylko tragedie miłosne - Tan Dun wyjawił w rozmowie z INTERIA.PL powody, dla których tak rzadko komponuje muzykę filmową.
W tym roku Tan Dun przygotował dla krakowskiej publiczności "The Banquet Concerto", oparty na ścieżce dźwiękowej do chińskiej adaptacji "Hamleta", zatytułowanej "Banquet: 100 dni cesarza". Partię fortepianową zagrał Leszek Możdżer, w oryginale wykonywał ją Lang Lang.
Tan Dun zaprezentował także zamówione na krakowski festiwal "Hero Concerto", oparte na muzyce do chińskiej superprodukcji "Hero".
- Uwielbiam dramatyczne, operowe historie i kocham pisać na orkiestrę. Tego rodzaju historie dają reżyserowi o takim stylu jak mój wielkie pole do popisu - powiedział Dun.
Kompozytor dodał też, że traktuje swoją twórczość kompozytorską do filmu i opery jako jedność:
Nie chcę oddzielać mojej pracy dla filmu od moich oper, moich utworów symfonicznych i wszystkich innych moich światów.Chcę to wszystko łączyć. Kiedy komponuję opery, muszą to być historie miłosne, w przypadku filmów - tylko miłosne tragedie - zakończył kompozytor.