Reklama

"Oczyma Pokolenia Jana Pawła II"

Polski film dokumentalny "Oczyma Pokolenia Jana Pawła II" został ciepło przyjęty na festiwalu filmowym w Cannes, gdzie zaprezentowano go dwa razy - poinformował w piątek, 25 maja, główny producent tego obrazu, Dariusz Zawiślak.

Poinformował też, że producenci dokumentu otrzymali list od Ojca Świętego Benedykta XVI, w którym następca Jana Pawła II wyraził "uznanie dla wysiłku twórców pragnących zachować dla pokoleń pamięć o wielkim Papieżu".

Film "Oczyma Pokolenia Jana Pawła II", wyreżyserowany przez Jowitę Gondek, liczy 94 minuty. Przedstawia osobę papieża-Polaka, widzianego oczami pokolenia '78.

"To zrealizowana w nowoczesny sposób, oparta na biografii Karola Wojtyły opowieść o ludziach młodego pokolenia, którzy urodzili się, gdy Karol Wojtyła był już Papieżem. Dojrzewali wraz z jego pontyfikatem, a ich nie zawsze łatwe losy życia skrzyżowały się z naukami i pielgrzymkami Jana Pawła II" - wyjaśnił Zawiślak.

Reklama

Jak dodał, bohaterami filmu są "ludzie o różnych narodowościach, poglądach i kulturach, przedstawiciele odmiennych wyznań". Ludzi tych "różni światopogląd, zawód, zainteresowania, łączy data urodzin; a postać Ojca Świętego jest inspiracją i głównym punktem odniesienia w dyskusji".

Dokument został zaprezentowany w Cannes najpierw 18 maja - w 87. rocznicę urodzin Jana Pawła II, a po raz drugi 22 maja - gdy na festiwalu przypadał Dzień Polski.

Projekcjom towarzyszyły działania promujące film, wśród nich prezentacja billboardu przedstawiającego ten dokument. Billboard umieszczono na fasadzie hotelu Majestic, tuż obok billboardu reklamującego nowy film Romana Polańskiego, pt. "Pompeje". Oba wzbudzały duże zainteresowanie festiwalowych gości.

Film Jowity Gondek o Janie Pawle II "to jedyny dokument tak silnie promowany podczas Cannes 2007" - zaznaczył Zawiślak.

Produkcja dokumentu została dofinansowana ze środków programu Unii Europejskiej "Media".

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Cannes | OCZ | pokolenie | Paweł | film | Jan Paweł II
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy