Kino Polska rozpoczyna kampanię „Co wolno w filmie, to nie w życiu” z udziałem Cezarego Pazury, Katarzyny Figury i Michała Milowicza
Kanał Kino Polska, który od lat promuje polskie kino i polskich aktorów, rozpoczyna kampanię swojej jesiennej ramówki pt. „Co wolno w filmie, to nie w życiu”, w ramach której zwraca uwagę na różnice między filmem a rzeczywistością i zachęca do posługiwania się językiem wolnym od stereotypów i nienawiści. Zaproszone do współpracy gwiazdy polskiego filmu – Katarzyna Figura, Cezary Pazura i Michał Milowicz – razem z Kino Polska podkreślają, że brak tolerancji, obraźliwe stereotypy i niegrzeczne sformułowania mogą być bardzo zabawne, ale tylko na ekranie.
Polskie komedie pełne są zapadających w pamięć cytatów, sformułowań dosadnych, często wulgarnych i obraźliwych, które czasem powtarzamy. Jednak polskie kino się zmienia, tak jak Polska się zmienia. Trudno nie zauważyć, że w ostatnich latach nabraliśmy większej świadomości tego, co i jak można powiedzieć, a czego na pewno mówić nie wypada.
Już jesienią na antenie Kino Polska będzie można obejrzeć znakomite polskie komedie, takie jak Kiler, Kiler-ów 2-óch, Poranek Kojota, Dzień Świra, Miś, Ajlawju czy Nic śmiesznego. Te ponadczasowe produkcje, które osiągnęły już status kultowych i do dziś wywołują salwy śmiechu kolejnych pokoleń, zawierają jednak w sobie sporą dawkę niepoprawności politycznej, a takie teksty, jak "To jest moja żona lafirynda", "dupeczki, jazda, roznosić drinki", "No i co ty, w mordę p... bambusie" czy "Cycki se usmaż" mogą dziś wywołać konsternację
u niejednego widza.
Dlatego w kampanii "Co wolno w filmie, to nie w życiu" Kino Polska zestawia głośne, najbardziej niepoprawne politycznie sceny i cytaty z wymienionych wyżej filmów z aktualnym komentarzem występujących w nich aktorów.
- Zdecydowałem się na współpracę z Kino Polska, ponieważ uważam, że kampania "Co wolno w filmie, to nie w życiu" jest mądra. Uświadamia poprzez rozrywkę, bawi i uczy jednocześnie, idealnie łącząc przyjemne z pożytecznym. Dla mnie, jako aktora, jest to bardzo ważne, bo zaczęliśmy traktować wszystko serio i często nie potrafimy podejść do filmu i jego bohaterów z odpowiednim dystansem, nawet jeśli jest to komedia. Jestem aktorem, więc bywam rasistą, seksistą i homofobem, ale tylko na ekranie, nigdy w życiu codziennym - mówi Cezary Pazura.
- Kino Polska się zmienia, tak jak Polska się zmienia. W kampanii "Co wolno w filmie, to nie w życiu" odmładzamy wizerunek marki i proponujemy zupełnie inne spojrzenie na najlepsze polskie komedie. Nadaliśmy tym filmom zupełnie nowy kontekst, osadziliśmy je w nowej rzeczywistości. W ten sposób chcemy nie tylko odkrywać te filmy na nowo, ale i zachęcić wszystkich do dyskusji na temat naszych postaw i języka, którym się posługujemy. Zarówno my, jak i wspaniali aktorzy, z którymi współpracujemy, stawiamy wyraźną granicę między filmową fikcją a rzeczywistością i zachęcamy wszystkich do pozbycia się uprzedzeń oraz szkodliwych stereotypów w codziennym życiu. Z takim przekazem chcielibyśmy dotrzeć do jak najszerszego grona fanów polskiego kina - mówi Patrycja Gałązka, General Brand Manager Kino Polska TV SA.
Kampania "Co wolno w filmie, to nie w życiu" rozpocznie się 18 września i obejmie przede wszystkim media internetowe (YouTube, Facebook, Instagram, portale ogólnotematyczne i filmowe, np. Filmweb), współpracę z popularnymi aktorami Małgorzatą Kożuchowską i Miśkiem Koterskim oraz influencerem Krzysztofem Gonciarzem i youtuberami Sfilmowani. Spoty reklamowe będą emitowane również na antenie Kino Polska. Autorem pomysłu kreatywnego kampanii jest agencja Digital Kingdom. Za produkcję spotu odpowiada Papaya Films, a za planowanie i zakup mediów dom mediowy RL Media oraz dział marketingu Kino Polska TV SA.
Kampania "Co wolno w filmie, to nie w życiu" obejmie filmy:
"Kiler"
21 września / 20:00
"Kiler-ów 2-óch"
22 września / 20:00
"Nic śmiesznego"
29 września / 20:00
"Poranek Kojota"
12 października / 20:00
"Miś"
24 października / 17:35
"Ajlawju"
28 października / 23:55
"Dzień świra"
30 października / 22:25
Kino Polska to telewizja poświęcona polskim filmom i serialom. Tutaj kultowe produkcje sąsiadują z filmowymi hitami ostatnich lat, zapewniając emocje widzom w każdym wieku. Stacja prezentuje również zagraniczne filmy i seriale powstałe z udziałem polskich twórców. Kanał Kino Polska jest dostępny w ofertach największych operatorów kablowych (m.in. UPC Polska - 201/474; Vectra - 301; Netia - 140; Multimedia Polska - 151; Toya - 110; Inea - 246), cyfrowych platform satelitarnych (Cyfrowy Polsat - 43; nc+ - 64; Orange - 226) i u wielu lokalnych dostawców. Właścicielem Kino Polska jest Kino Polska TV SA.