Rybnik zapłacił ponad 350 tys. zł za promocję w serialu TVN

Lokowanie Rybnika jako produktu turystycznego w serialu fabularnym na antenie ogólnodostępnej telewizji to nowy pomysł Urzędu Miasta na promocję. W serialu m.in. pojawiać się będą ujęcia miasta, a także padać będzie jego nazwa.

Aktorzy na planie serialu "Diagnoza"

Przetarg na tzw. city placement wygrała telewizja TVN. Zaproponowała ona serial medyczny pt. "Diagnoza", którego akcja rozgrywać się będzie właśnie w Rybniku. Zagra w nim wielu znanych polskich aktorów, m.in. Maja Ostaszewska, Maciej Zakościelny, Adam Woronowicz czy Magdalena Popławska. Reżyseruje Xawery Żuławski. Emisja ma się rozpocząć jesienią.

Reklama

- Lokowanie produktu turystycznego Rybnika to niestandardowy sposób promocji, dzięki któremu chcemy pokazać miasto z perspektywy mieszkańca i pochwalić się tym, co mamy najlepsze - mówił podczas wtorkowej konferencji w Rybniku prezydent miasta Piotr Kuczera.

Dodał, że jednym z głównych celów tych działań jest dotarcie z ofertą turystyczną i kulturalną miasta do jak najszerszego grona osób. - Chciałbym przełamać stereotyp Śląska - czarnego, z kopalniami. Rybnik jest miastem zielonym. Liczę, że to się przebije w tym serialu i dzięki temu turyści będą chcieli miasto odwiedzić. Zdaję sobie sprawę, że nie przyjadą tu na dwa tygodnie urlopu, ale liczę, że przynajmniej zatrzymają się tu przejazdem, by zobaczyć nasze miasto i miejsca, w których kręcony był serial - podkreślił Kuczera.

- Liczę też, że dzięki tej ciekawej promocji nasze miasto zostanie uwiecznione i że kiedyś będzie można wrócić do tych nagrań z pewnym sentymentem - dodał prezydent.

Akcja serialu rozgrywać się będzie na terenie rybnickiego kampusu Wydziału Biznesu, Finansów i Administracji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Tamtejszy budynek to serialowy szpital. Co ciekawe, historia tego pełnego walorów architektonicznych obiektu zatacza koło, bo przed laty był on szpitalem właśnie.

Ponadto w serialu miasto chce promować miejsca warte odwiedzenia, m.in. bazylikę, pl. Jana Pawła II, rynek, zabytkową kopalnię "Ignacy" czy park tematyczny przy uniwersyteckim kampusie. 

Za promocję miasta w serialu Rybnik zapłaci stacji 369 tys. zł. Asystentka prezydenta miasta Agnieszka Skupień powiedziała, że w porównaniu m.in. z ponadmilionowymi wydatkami na duże koncerty nie jest to wysoka kwota. Dodała ponadto, że oprócz elementów promocyjnych zawartych w umowie, np. podawania nazwy miasta w całej serii, korzystne dla Rybnika jest także promowanie samego serialu i rozgrywającej się w nim akcji w różnego rodzaju programach.

Również w ocenie ekspertów budowanie wizerunku miasta dzięki serialowi to sprawdzona, choć długoterminowa metoda popularyzowania konkretnego miejsca. Przykładem może być cieszący się popularnością Sandomierz, rozsławiony głównie poprzez dziejącą się tam akcję serialu telewizji publicznej o proboszczu rozwiązującym kryminalne zagadki.

- Promocja miasta poprzez jego "grę" w filmowym serialu to inwestycja przynosząca konkretne korzyści miastu i jego społeczności, takie jak popularność, pozytywne skojarzenia z bohaterami oraz aktorami, upowszechnianie atrakcyjnych zabytków, piękna architektury czy uroków przyrody, a w dalszej przyszłości - odwiedziny turystów - wskazała dr Anna Adamus-Matuszyńska z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Dodała, że z kolei sama obecność gwiazd na planie filmowym zapewnia integrację mieszkańców wokół tego przedsięwzięcia.

Prezydent Rybnika pytany, czy sam zagra jakąś rolę odpowiedział, że nie potwierdza ani nie zaprzecza.

Dowiedz się więcej na temat: Diagnoza (serial)

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje