15-letni Tom (Freddie Cunliffe) czuje się osamotniony w wiejskim otoczeniu Devon, dokąd przeniósł się wraz z rodzicami i rodzeństwem. Trwają ferie Wielkanocne. Znudzony, przygnębiony i tęskniący za swoimi przyjaciółmi z Londynu chłopak, stara się wspólnie ze swą niespełna 18-letnią siostrą Jessie (Lara Belmont) zabić jakoś czas, podczas gdy ich ojciec (Ray Winstone) reorganizuje swoje interesy, a matka (Tilda Swinton) oczekuje narodzin trzeciego dziecka.
Rozpoczyna się poród. Cała rodzina odwozi matkę do szpitala. Podczas drogi zdarza się jednak wypadek i dziecko przychodzi na świat na skraju ciemnej, wiejskiej drogi. Mimo niesprzyjających okoliczności narodzin, rodzinę łączy to szczęśliwe i pomyślnie zakończone wydarzenie.
Jednak pewnego wieczoru, gdy Tom wraca z matką z zakupów, spostrzega coś, co budzi w nim podejrzenie: jego siostrę i ojca łączy jakaś okropna tajemnica. Tom pyta Jessie wprost o sekret, który ukrywa wraz z ojcem. Jessie zdecydowanie zaprzecza istnieniu jakiegokolwiek tajemnicy. Zdezorientowanie chłopca potęguje nastrój spokojnego szczęścia panującego w rodzinie od czasów narodzin nowego dziecka: matka jest zmęczona, lecz pełna radości, ojciec przeżywa nawrót rodzicielskich uczuć, a Jessie wydaje się zadowolona z mającej się wkrótce rozpocząć nauki w londyńskim college’u. Bawi ją też wzrastające zainteresowanie Toma ich wspólną przyjaciółką, Lucy (Kate Ashfield).
Tom wciąż nie rozumiejący zachowania siostry, robi się humorzasty i milczący, co matka przypisuje młodzieńczej zazdrości o maleńką siostrę. Tom nie przestaje być podejrzliwy. Pewnego wieczoru dzwoni telefon, który milknie zanim ktokolwiek zdąży go odebrać. Ojciec nagle wychodzi. Tom chcąc za wszelką cenę potwierdzić słuszność swoich przypuszczeń śledzi ojca. Kiedy dociera do opuszczonego bunkra nad brzegiem morza i zagląda przez otwór w murze, staje się świadkiem szokującej sceny seksualnej pomiędzy ojcem a siostrą. Jessie chce odwieść Toma od ujawnienia prawdy. Przedstawia go jedynej osobie, której ufa – Carol (Aisling O’Sullivan). Ta zgadza się zaspokoić seksualną ciekawość chłopca. Ostatecznie jednak, Jessie nie dopuszcza do zbliżenia.
Wkrótce mała Alice zaczyna chorować i jedzie wraz z matką do szpitala. Jeszcze tego samego dnia późnym wieczorem Tom odwiedza je i ostrzega matkę, żeby trzymała małą z dala od ojca. Kiedy wraca do domu, zastaje Jessie płaczącą przy kuchennym stole i ojca szalejącego z wściekłości i zaprzeczającego oskarżeniom syna. Tom postanawia, położyć kres chorej sytuacji. Jeżeli tego nie zrobi może utracić wszystkich i wszystko, co kocha.
‘To film trudny w odbiorze, taki zresztą powinien być. Gdy jednak widzi się aktora i reżysera w jednej osobie, który robi wszystko, co należy, by film...