Film animowany ze studia Walta Disneya. Ekranizacja "Wyspy skarbów", której akcja rozgrywa się w kosmosie. Piętnastoletni chłopak wchodzi w posiadanie pirackiej mapy wskazującej miejsce ukrycia bezcennego skarbu i wyrusza w międzyplanetarną podróż na pokładzie kosmicznego galeonu.
Piętnastoletni Jim Hawkins szuka swojego miejsca we wszechświecie. Jest samotnikiem, na co dzień pomaga swej matce prowadzić gospodę, jego największą pasją jest jednak słoneczne surfowanie. Sprawy przybierają nagły i dramatyczny obrót, gdy nieopodal gospody rozbija się kosmiczny krążownik. Z wraku wychodzi zwariowany, przypominający żółwia kosmita o imieniu Billy Bones, który opowiada o ścigającym go bezwzględnym cyborgu i niezwykłym skarbie. Gdy Bones umiera, na miejscu ląduje banda piratów, którzy przeczesują gospodę w poszukiwaniu skrzyni, którą miał w swoim posiadaniu Billy. Gospoda zostaje zrównana z ziemią.
Z pomocą przyjaciela rodziny, astrofizyka dr. Delberta Dopplera, Jim i jego matka uciekają przed piratami i znajdują schronienie w domu naukowca. Otwierają skrzynię Bonesa i znajdują w niej złotą, metaliczną kulę pokrytą dziwnymi znakami. Gdy Jim bawi się kulą, pokój wypełniają holograficzne obrazy planet i gwiazd. Jim, który od dziecka rozczytywał się w opowieściach o piratach, bez trudu rozpoznaje legendarną Planetę Skarbów, na której kapitan Flint ukrył bezcenny "łup tysiąca światów". Jim postanawia wyruszyć w drogę, by zdobyć skarby, które pomogą jego matce odbudować gospodę. Doppler zgadza się sfinansować wyprawę z własnych oszczędności. Wkrótce potem Delbert i Jim przybywają do tętniącego życiem portu kosmicznego Crescentia, gdzie ich wzrok przykuwa wspaniały międzygwiezdny galeon RLS Legacy. Okrętem dowodzi piękna, przypominająca kotkę kapitan Amelia, którą wspiera pierwszy oficer Arrow i załoga złożona z przedstawicieli najróżniejszych cywilizacji.
W okrętowej kuchni Jim spotyka Johna Silvera, charyzmatycznego cyborga, który posługuje się mechanicznym ramieniem. Silverowi towarzyszy Morf, protoplazmatyczny stworek, który potrafi dowolnie zmieniać kształty. Gdy Jim zostaje mianowany pomocnikiem Johna, nabiera podejrzeń, że jest on cyborgiem, o którym mówił Bones. Stara się sprowokować go, ale przebiegły John nie daje się wciągnąć w pułapkę.
Przeprawa przez Etherium obfituje w niezwykłe przygody. Załoga obserwuje majestatyczne stado Orcus Galactici (olbrzymich, latających wielorybów kosmicznych) i cudem unika zagłady, gdy gwiazda supernowa zmienia się w śmiertelnie groźną czarną dziurę. Jima i Johna Silvera zaczyna łączyć przyjaźń. Dzięki Johnowi Jim nabiera wiary we własne siły. Zaufanie, jakim Jim darzy Johna pryska, gdy chłopiec słyszy, jak jego przyjaciel namawia załogę do buntu. Chce bowiem wyruszyć na poszukiwanie legendarnego skarbu...
Jim, kapitan Amelia i Doppler uciekają w jednej z łodzi ratunkowych i docierają na Planetę Skarbów. W czasie, gdy Doppler opatruje rany Amelii, Jim spotyka na swej drodze istotę o imieniu B.E.N. (skrót od Bio-Elektroniczny-Nawigator), rozregulowanego robota, który dosłownie stracił rozum (a przynajmniej podstawowe obwody pamięci) i rozpaczliwie pragnie towarzystwa. Jim i jego towarzysze wpadają w ręce piratów. John proponuje chłopcu układ: jeżeli wyda mu mapę wiodącą do skarbu, będzie mógł zatrzymać jego połowę. Jim odrzuca propozycję, a John daje mu czas do rana, by zmienił zdanie.
B.E.N. przypadkowo naprowadza Jima na ślad ogromnej maszynerii, ukrytej w podziemiach Planety Skarbów. Jak się okazuje, cała planeta jest gigantyczną machiną, którą wiele milionów lat temu zbudowali przedstawiciele obcej cywilizacji. Ukryto w niej niezwykłe portale, które wiodą do najodleglejszych miejsc we wszechświecie. Kapitan Flint wykorzystał je, by ukraść skarb i zdobyć "łup tysiąca światów".
Silver i jego banda przejmują kontrolę nad sytuacją i odkrywają, że skarb ukryty jest we wnętrzu machiny. Przekonują się także, że kapitan Flint zaminował planetę, która wybuchnie, gdy ktokolwiek spróbuje otworzyć portale. John Silver musi dokonać najważniejszego wyboru: albo uratuje Jima i całą planetę, albo zatrzyma skarb, którego szukał przez całe swoje życie...
Thomas Schumacher, prezes Walt Disney Feature Animation, mówi: Źródłem inspiracji dla pełnometrażowego, animowanego filmu z wytwórni Disneya może być...
Na pomysł realizacji "Planety skarbów" wpadł siedemnaście lat temu Ron Clements. Szefowie Walt Disney Feature Animation zorganizowali spotkanie, w czasie...
JOHN MUSKER
Urodził się w Chicago, postanowił, że zostanie animatorem już w wieku 8 lat, zafascynowany "Śpiącą królewną" i "Pinokiem" Walta Disneya. W...