W latach 30 i 40-tych, Universal Pictures wprowadził na ekrany kin serię horrorów, które zapoczątkowały istnienie nowego gatunku filmowego: tzw. monster movie. Wcielając się w takie ikony ekranu jak Dracula, potwór Frankensteina, Mumia czy Niewidzialny Człowiek, legendarni już aktorzy - Bela Lugosi, Boris Karloff czy Claude Rains - utrwalili na taśmie celuloidowej wizerunek bohaterów dostępny dotychczas tylko w wyobraźni widzów.
Jedną z najbardziej pamiętnych kreacji stworzył w 1941 roku Lon Chaney, Jr. Samotny człowiek zmuszony do uwolnienia swoich pierwotnych instynktów przerażał widzów, którzy bez tchu obserwowali jego przemianę. Gniew powstały w najmroczniejszych zakamarkach jego psychiki znajdował ujście przy pełni księżyca. Na wpół człowiek, na wpół demon... rzucona na niego klątwa była wieczna.
Zainspirowany klasycznym filmem Universalu, Wilkołak zabiera nas do legendarnych początków mitu, którego treścią są zmagania człowieka z odwieczną klątwą. Laureat Oskara? BENICIO DEL TORO (Che, Traffic) wciela się w postać Lawrence'a Talbota, szlachcica, który zostaje skłoniony do powrotu do rodzinnej posiadłości po tym, jak znika jego brat. Po spotkaniu z ojcem (nagrodzony Oskarem? ANTHONY HOPKINS, Milczenie owiec, Hannibal), Talbot wyrusza na poszukiwanie brata... i odkrywa ciążące na rodzinie fatum.
Dzieciństwo Lawrence Talbota skończyło się tej nocy, kiedy zmarła jego matka. Po wyjeździe z sennej wiktoriańskiej wioski Blackmoor, Talbot spędził dziesiątki lat dochodząc do siebie i próbując zapomnieć. Kiedy jednak narzeczona jego brata, Gwen Conliffe (EMILY BLUNT, The Young Victoria, Diabeł ubiera się u Prady) prosi go, aby pomógł odnaleźć jej ukochanego, Talbot wraca do domu. Dowiaduje się, że istota obdarzona zwierzęcą siłą i nienasyconym pragnieniem krwi morduje mieszkańców, a śledztwo w tej sprawie prowadzi podejrzliwy inspektor Scotland Yardu Aberline (HUGO WEAVING, Władca pierścieni, Matrix).
Próbując ułożyć krwawe puzzle, Talbot wpada na ślad klątwy zamieniającej w wilkołaki tych, na których została rzucona. Jeśli ma zakończyć rzeź i ochronić kobietę, którą pokochał, Talbot musi pokonać okrutną istotę grasującą w lasach otaczających Blackmoor. Kiedy jednak zostaje ugryziony przez bestię, ten prosty człowiek udręczony przeszłością odkryje swoją pierwotną naturę... tę, o której nie miał pojęcia, że istnieje.
Reżyserią Wilkołaka zajął się JOE JOHNSTON (Jurassic Park III, Hidalgo), a wyprodukowali go SCOTT STUBER (Raj dla par), BENICIO DEL TORO, RICK YORN (Aviator, Gangi Nowego Jorku) i SEAN DANIEL (Mumia). Scenariusz oparty na oryginale autorstwa CURTA SIODMAKA (1941) napisali ANDREW KEVIN WALKER (Jeździec bez głowy, Siedem) i DAVID SELF (Droga do zatracenia).
Do reżysera i producentów dołączyli utalentowani realizatorzy, a wśród nich autor zdjęć SHELLY JOHNSON (Jurassic Park III, Hidalgo); nagrodzony Oskarem? scenograf RICK HEINRICHS (Jeździec bez głowy, Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka); montażyści - DENNIS VIRKLER (Ścigany, Polowanie na Czerwony Październik) i trzykrotny laureat Oskara? WALTER MURCH (Angielski pacjent, Wzgórze nadziei); trzykrotnie nagrodzona Oskarem? autorka kostiumów MILENA CANONERO (Marie Antoinette, Rydwany ognia); i kompozytor DANNY ELFMAN (Wanted, Alicja w krainie czarów).
Twórcą nowatorskich efektów wizualnych jest sześciokrotny zdobywca nagrody Akademii? RICK BAKER (Amerykański wilkołak w Paryżu, Faceci w czerni, Gruby i chudszy), a producentami wykonawczymi są BILL CARRARO (Złoty kompas), JONATHAN MONE (Your Highness) i RYAN KAVANAUGH (Zombieland).
Od tysięcy lat nadaje mu się niezliczone imiona. Jesteśmy zafascynowani mitologicznym lykantropem, człowiekiem z nadnaturalną zdolnością do przemiany w...
Twórca transformacji Davida Naughtona w klasycznym filmie Johna Landisa Amerykański wilkołak w Paryżu (An American Werewolf in Paris), sześciokrotny laureat...
W związku z tym, że wilkołak wyje tylko w świetle księżyca, w harmonogramie zdjęć zaplanowano sporą liczbę nocnych ujęć i już od początku było jasne, że...