Reklama

Michael Keaton jako twórca fastfoodowego imperium

Michaela Keatona ("Batman", "Spotlight", "Birdman"), laureata Złotego Globu 2015, zobaczymy wkrótce w roli Raya Kroca, człowieka, który stworzył fastfoodowe imperium McDonald’sa i który dla wielu jest ucieleśnieniem "amerykańskiego snu". Film "McImperium" pojawi się na ekranach 3 lutego.

Michaela Keatona ("Batman", "Spotlight", "Birdman"), laureata Złotego Globu 2015, zobaczymy wkrótce w roli Raya Kroca, człowieka, który stworzył fastfoodowe imperium McDonald’sa i który dla wielu jest ucieleśnieniem "amerykańskiego snu". Film "McImperium" pojawi się na ekranach 3 lutego.
Michael Keaton w scenie z filmu "McImperium" /materiały dystrybutora

We wczesnych latach 90. Keaton zrezygnował z roli w "Filadelfii". Objął ją Tom Hanks i zdobył Oscara. Tym razem jest odwrotnie - to Keaton przyjął rolę w "McImperium", gdy wycofał się Tom Hanks, i to on ma teraz szansę, by powalczyć o nagrodę Akademii w najbliższym rozdaniu!

Scenariusz filmu oparto na prawdziwych wydarzeniach. Akcja dzieje się w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku. 52-letni człowiek interesów, Ray Kroc, walczy o przetrwanie na wymagającym amerykańskim rynku. Do tej pory szczęście nie bardzo mu sprzyjało, ale - jak wiadomo - fortuna kołem się toczy. Wszystko wskazuje na to, że los wreszcie się do niego uśmiechnął. Zanim jednak Kroc stanie się inspiracją dla następnych pokoleń innowatorów, będzie musiał podjąć niejedną trudną decyzję...

Reklama

- Gdy zacząłem czytać scenariusz - mówił Keaton - zastanawiałem się, dlaczego nikt wcześniej nie zrealizował tej historii. Przecież to klasyczna, kapitalistyczna, amerykańska opowieść. Reżyser John Lee Hancock ("Ratując pana Banksa") zaznaczał zaś: - Ten film opiera się na barkach Keatona. Jest on obecny niemal w każdej scenie. Wiedziałem, że będzie świetny. Ale on jest jeszcze lepszy, niż sądziłem.

Ray Kroc (Keaton) to charyzmatyczny biznesmen, który od lat walczy o swoje pięć minut sławy. Jednak każdy jego pomysł przeradza się w klęskę, a szanse na realizację marzeń maleją z dnia na dzień. Niespodziewanie otrzymuje zamówienie od nieznanej mu restauracji w Kalifornii. Poznaje braci McDonaldów, którzy wymyślili nowatorski system serwowania jedzenia - w 30 sekund od złożenia zamówienia. Ray, zachwycony rewolucyjnym pomysłem, namawia braci do stworzenia sieci restauracji w całych Stanach Zjednoczonych. W miarę rozrastania się fastfoodowego imperium, Ray chce mieć coraz więcej władzy. Jak wiele poświęci, aby zbudować najbardziej rozpoznawalną markę na świecie i stać się jedną z największych osobowości XX wieku?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: McImperium
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy