Reklama

Festiwal filmów reklamowych w Cannes

Podczas 49. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes, firma Leo Burnett z Warszawy, została nagrodzona aż dwiema nagrodami - Srebrnym Lwem za reklamę filmową i Brązowym Lwem za prasową kampanię promocyjną. To pierwszy Srebrny Lew w historii festiwalu w Cannes, przyznany polskiej firmie.

Brązowego Lwa agencja Leo Burnett otrzymała w kategorii najlepszej reklamy drukowanej. Jurorzy docenili trzy reklamy prasowe dla IKEI, zatytułowane "Zasłona", "Portret" oraz "Sofa".

Grand Prix za reklamę drukowaną przyznano szwedzkiej agencji Paradiset DDB Stockholm za kampanię odzieży marki Diesel.

Srebrny Lew przypadł polskiej agencji w kategorii najlepszy film reklamowy. Nagrodę zdobyła telewizyjna reklamówka proszku do prania Vizir, "Dzieci na śniegu", nakręcona dla koncernu Procter & Gamble. Nagroda tym bardziej cieszy, że to pierwszy w historii polskiej reklamy canneński Lew za film reklamowy.

Reklama

Za najlepszy film reklamowy w tym roku jurorzy uznali pracę amerykańskiej agencji Cliff Freeman & Partners. Film pod hasłem Wiadomości sportowe z jedynego regionu, który Cię obchodzi. Z twojego, zrealizowano dla lokalnych wersji popularnego sportowego kanału Fox Sports.

W tym roku reklamy internetowe stanowiły ponad połowę wszystkich zgłoszonych prac. Grand Prix w tej kategorii zdobyła reklama firmy Nike, przygotowana przez kanadyjską agencję Critical Mass Calgary.

Festiwal Reklamowy w Cannes to największa i najbardziej prestiżowa impreza w branży reklamowej. Za dwa lata będzie obchodził swoje 50-lecie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lew | Lew | film | reklamy | festiwal | Cannes
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama