Charytatywny Bal Dziennikarza

Na XIII Charytatywnym Balu Dziennikarza padł rekord frekwencji. Na sobotniej gali (5 lutego) w auli Politechniki Warszawskiej bawiło ponad 1200 osób. Dopisali politycy z pierwszych stron gazet, ministrowie, parlamentarzyści, aktorzy, piosenkarze oraz gwiazdy show-biznesu. Galę prowadzili Agata Młynarska i Wojciech Jagielski.

Tegoroczna odsłona balu była pod każdym względem wyjątkowa. Biletów nie można było kupić już od kilku dni. Sprzedała się rekordowa ilość wejściówek i wszystko wskazuje na to, że zebrana kwota przekroczy ubiegłoroczny dochód - 240 tys. zł. Dokładną sumę, którą udało się zebrać, organizatorzy ujawnią w ciągu tygodnia. Zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na dożywianie dzieci w szkołach na terenach dotkniętych ubiegłoroczną powodzią.

Reklama

W sobotni wieczór w auli Politechniki Warszawskiej było bardzo tłoczno. Środowisko mediów, oprócz polskich dziennikarzy, reprezentowali też specjalni goście z Białorusi.

"Zaproszenie ich jest wyrazem naszej solidarności i uznania dla ich dążeń i aspiracji wolnościowych, a także wyrazem szacunku dla ich pracy w warunkach nękającego reżimu" - powiedziała PAP Iwona Maruszak, prezes Fundacji Bal Dziennikarza.

Galę prowadzili Agata Młynarska i Wojciech Jagielski. Muzyczną gwiazdą wieczoru był Maciej Maleńczuk z zespołem Psychodancing - artyści wystąpili całkowicie za darmo. "Planowałem koncert intelektualny, ale poproszono mnie, że ma być przaśnie. No i było!" - dowcipkował po zejściu ze sceny Maciej Maleńczuk.

Oprócz muzyki, tańca i dobrej kuchni na gości zebranych na balu czekała okazja wzięcia udziału w licytacji. Swoje prace zaoferowali na niej trzej znani polscy graficy: Henryk Sawka, Andrzej Pągowski i Edward Lutczyn. Artyści wsparli kampanię Fundacji Rak'n'Roll - "Wyrolluj raka - to nie cud, to medycyna!", a zebrane pieniądze pomogą wyremontować poczekalnię w Centrum Onkologii w Warszawie.

"Po raz pierwszy udostępniliśmy scenę naszego balu na potrzebę licytacji na rzecz innej fundacji. To wyraz naszego uznania i szacunku dla działalności fundacji Rak'n'Roll i jej szefowej Magdy Prokopowicz, niezwykle dzielnej kobiety - powiedziała PAP Iwona Maruszak.

Cały dochód z tegorocznego balu (po odliczeniu wydatków na organizację) zostanie przeznaczony na dożywianie dzieci w szkołach z terenów najbardziej dotkniętych ubiegłoroczną powodzią. "Naszym celem jest zapewnienie gorących posiłków dzieciom z terenów, które najmocniej ucierpiały w powodzi. To ogromna potrzeba, bo w tych rodzinach panuje ubóstwo. Ludzie stracili majątek, dorobek swojego życia. Rodziny nie są w stanie odbudować swojej sytuacji finansowej. Cierpią na tym dzieci. Ponieważ chcemy, żeby te pieniądze trafiły bezpośrednio do szkół - szkoły najlepiej dysponują tymi pieniędzmi - dlatego w przekazywaniu tych pieniędzy będziemy korzystali z pomocy i doświadczenia Polskiej Akcji Humanitarnej" - tłumaczyła Maruszak. "Będziemy się starali przekazać te pieniądze jak najszybciej, żeby jeszcze w semestrze zimowym mogły one trafić do szkół" - dodała.

Charytatywny Bal Dziennikarza organizowany jest od 1998 roku. Mogą wziąć w nim udział goście, którzy wykupią bilety-cegiełki. Organizatorem balu jest Fundacja Charytatywny Bal Dziennikarzy założona przez dziennikarzy z różnych mediów. Fundacja wspomaga zarówno placówki opieki zdrowotnej, jak i instytucje opieki społecznej, domy dziecka i organizacje osób niepełnosprawnych.

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: boja | bal dziennikarzy | Bal Dziennikarza

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje