Reklama

"Skrecz": PRODUKCJA

W lutym 2002 roku na Festiwalu Filmowym Sundance, wśród setek gości, obecni byli dwaj producenci filmowi: Brad Blondheim i Ernest Meza. Filmem, który wywarł na nich szczególnie duże wrażenie był ”American Pimp”, wyreżyserowany przez braci Allena i Alberta Hughes. Producentów zaintrygowała nie tylko sama fabuła filmu, ale także sam projekt, który poprzez swoją formę (dokument) niezwykle oddziaływał na widza.

Blondheim i Meza, zainspirowani ”American Pimp”, długo przy wspólnych kolacjach dyskutowali na temat współczesnej muzyki. Meza opowiadał o swoich doświadczeniach we współpracy z hip-hopowymi DJ-ami, których setki przewinęło się przez modne w Sacramento kluby, w których pracował jako promotor. Wkrótce stało się jasne, że dwaj producenci znaleźli swój temat na film – muzyczny dokument.

Reklama

Do współpracy przy produkcji filmu zaproszono Douga Praya, który miał już na swoim reżyserskim koncie film ”Hype!” (pokazany w 1996 r. na festiwalu Sundance). Po długich negocjacjach Pray zgodził się na współpracę, co więcej sam zatrudnił swoich sprawdzonych kolegów po fachu: Roberta Bennetta, a także Allena i Alberta Hughes (znanych z takich produkcji ”Menace2Society”, ”Dead Presidents”). Niedługo potem do ekipy dołączyła Heidi Addison, jako co-producent, a Johnowi Carluccio (producentowi i reżyserowi ”Battle Sounds”) powierzono rolę doradcy i współproducenta. Robota ruszyła pełna parą w maju 1999 roku.

W październiku 1999 roku w Los Angeles twórcy dokumentu przeprowadzili pierwszy wywiad, gościem był DJ Swamp. W ciągu kolejnych kilku miesięcy ekipa filmowców zawędrowała aż nad Zatokę Kalifornijską, gdzie do rozmowy zaproszono Qberta i DJ-a Z-trip. Tam też powstały zdjęcia z Future Primitive Sound Session oraz nocy Beat Lounge. Po powrocie do Los Angeles filmowcy nagrali kolejne wywiady, a także imprezy z udziałem Beat Junikes, Cut Chemist, Numark of Jurassic 5 oraz Dilated Peoples. Nowy York przywitał filmowców w lutym 2000 r. mroźnym powietrzem i gorącymi rytmami DJ-ów Qberta, Roba Swifta i The Allies podczas John Carluccio Turntablist Festival.

Latem 2000 roku nakręcono ostatnie zdjęcia do dokumentu SKRECZ m.in. w Nowym Yorku podczas pierwszej na świecie konwencji Skratchton (wywiady z Afrika Bambaataa, Stevem Dee, DJ-em Shadow), a także w San Bernardino, gdzie ekipa pojechała specjalnie, by sfilmować koncert grany przez DJ Premiera oraz Gang Starr. Cały rok musiał upłynąć zanim twórcy dokumentu SKRECZ zamknęli projekt.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Skrecz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy