Reklama

"Folwark Zwierzęcy": FAKTY I LICZBY

STUDIO

Folwark Zwierzęcy został nakręcony w specjalnie zbudowanym do tego celu studio w Lugalla Valley w Guiness Estate w hrabstwie Wicklow w Irlandii. Zdjęcia rozpoczęto 25 sierpnia 1998, a zakończono 6 listopada. Z powodu rozległych prac CGI i postprodukcyjnych wymagań, film w swojej końcowej wersji, został dostarczony do Lakeshore International dopiero w lipcu 1999 roku.


STWORZENIE POSTACI

W Studiu animacji Jima Hensona w Londynie, zostało wykonanych 14 postaci, które przedstawiały zwierzęta z Folwarku Zwierzęcego: cztery świnie (Stary Major, Napoleon, Snowball, Squealer), dwa konie (Boxer i Mollie), pies pasterski Jessie, osioł Benjamin, koza Muriel, kruk Mojżesz, owca, szczur, kurczak i kaczka. Zbudowanie postaci, które następnie zostały zapakowane i przewiezione do Dublina zabrało zespołowi złożonemu z 65 artystów i techników pół roku. W 11 tygodniowych zdjęciach uczestniczyło 15 techników i lalkarzy.

Reklama


TRESERZY

Na sześć miesięcy przed rozpoczęciem zdjęć do filmu producenci filmu zajęli trzy folwarki w hrabstwie Wicklow w Irlandii. Ponad 100 żywych zwierząt z tych farm zostało poddanych codziennej tresurze. Treserzy pracowali pod bacznym okiem Irish Society for Prevention of Cruelty to Animals (Stowarzyszenie Przeciwko Przemocy nad Zwierzętami). "Nigdy tak wiele zwierząt, zwłaszcza świń, nie było tak rozpieszczanych" powiedział po realizacji filmu producent Greg Smith.


WYZWANIE DLA WYDAWCÓW

Podczas II wojny światowej, Rosja była sojusznikiem Stanów i Anglii. Rosjanie ponosili wiele strat z rąk Niemców; Sympatia społeczeństw amerykańskiego i brytyjskiego była oczywiście po stronie Stalina i jego narodu. Wybitni pisarze jak H.G. Wells i George Bernard Show pisali pochlebnie o Rosji. W tej zdecydowanie prorosyjskiej atmosferze George Orwell miał ogromne problemy ze znalezieniem wydawcy Folwarku Zwierzęcego. Ze względu na swą polityczną niepoprawność książka została odrzucona cztery razy, zanim udało się znaleźć wydawcę. Była jawnym oskarżeniem polityki Rosji i władzy, a zwłaszcza Stalina. Na początku sprzedaż była bardzo słaba. Ostatecznie książka stała się bestsellerem, rozpoznawanym jako jedno z najbardziej wpływowych dzieł literackich.


SZTUCZNE ZWIERZĘTA

Aby osiągnąć efekt realizmu w wyglądzie i ruchu zwierząt, prawdziwe zwierzęta zostały szczegółowo zmierzone, sfotografowane i sfilmowane przez techników z Jim Henson Creature Shop. Rzeźbiarze specjalizujący się w anatomii, nadzorowali wykonywanie modeli z włókna szklanego. W zależności od pozycji, w jakiej zwierze miało się znajdować do stworzenia modelu używano pianki lateksowej lub silikonu. Wszystkie świnie zostały wykonane z silikonu, gdyż ten materiał najlepiej odwzorowuje prawdziwą świńską skórę.

Imitacja skóry została pomalowana i starannie pokryta włosiem, futrem lub pierzem, w zależności od gatunku zwierzęcia.


NAJNOWSZE OSIˇGNIĘCIA TECHNIKI

Skomplikowany system animacji Henson Performance Control System, który otrzymał Oskara za osiągnięcia techniczne, został przebudowany i zmodernizowany, aby sprostać wymaganiom Folwarku Zwierzęcego. Animacja postaci opierała się na połączeniu tradycyjnej sztuki lalkarskiej z miniaturowymi silnikami i systemem przekładni mechanicznych. Dzięki temu lalkarze byli w stanie kontrolować różnorodne metody ruchu, ekspresji i zmian położenia zwierząt. Według Vernera Gresty'ego kierownika projektu z Henson Creative właśnie to sprawiło, że "zwierzęta wyglądały jak żywe"

Przy pomocy laptopa, przed ujęciem lalkarz mógł tak zaprogramować wszystkie dialogi i przemówienia, by usta zwierząt synchronizowały doskonale z wypowiedzią. Oczywiście nie wszystko poddano kontroli komputera. Lalkarze są, jakby na to nie patrzeć, artystami.

Pewne elementy zawsze są spontaniczne i różnią się w poszczególnych ujęciach.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Folwark Zwierzęcy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy