Reklama

"Epoka lodowcowa 3: Era dinozaurów": O TWÓRCACH

CARLOS SALDANHA (reżyseria) - od 1993 związany z Blue Skye Studios. Pochodzi z Rio de Janeiro, które opuścił w 1991 roku, aby zająć się animacją. Interesował się informatyką i sztuką, uczęszczał do New York's School of Visual Arts. Podczas studiów zrealizował dwie kreskówki - "The Adventures of Korky, the Corkscrew" (1992) and "Time For Love" (1993). Razem z Chrisem Wedge'em założył Blue Sky Studios. Jednym z pierwszych zadań firmy było stworzenie tańczących karaluchów do filmu "Karaluchy pod poduchy". Carlos odpowiada też za komputerowo powołane do życia postaci z filmów "Podziemny krąg" i "Proste życzenie".

Reklama

Ma na koncie reklamy telewizyjne, za które nagradzano go między innymi Clio Awards - jest laureatem brązowej, ale i złotej nagrody.

"Epoka lodowcowa" i "Roboty" to pierwsze animacje zrealizowane przez Blue Sky Studios. W 2002 roku Saldanha wyreżyserował "Gone Nutty", za które nominowano go w 2004 roku do Oscara.

MICHAEL THURMEIER (współ-reżyseria) współpracuje z Blue Sky Srudios od 1998 roku. Na koncie ma reklamy telewizyjne, pracował przy "Podziemnym kręgu" i jednym z odcinków "Rodziny Soprano". Był nadzorcą rysowników "Robotów", wyreżyserował nominowany do Oscara animowany film krótkometrażowy "No Time for Nuts".

MICHAEL BERG (scenariusz) jest absolwentem Ruthers College. Studiował w American Film Institute. W wieku dwudziestu sześciu lat sprzedał swój pierwszy scenariusz ("The New Jerseys Turnpikes") wytwórni Universal i został przyjęty do Writers Guild of America. Od trzynastu lat aktywnie działa w tej organizacji.

Był współ-scenarzystą "Epoki lodowcowej", którą nominowano do Oscara. Napisał scenariusz na podstawie "Summerland" Michaela Chabona. Współpracuje między innymi z Universal, Warner Bros. i Revolution Studios. Pisuje do takich magazynów, jak "Details" i "Rosebud".

PETER ACKERMAN (scenariusz) jest współtwórcą scenariusza do "Epoki lodowcowej". Napisał sztukę "Things You Shouldn't Say Past Midnight" wydaną przez Broadway Play Publishing i wystawianą na całym świecie, wznowił "The Pajama Game", w którym wystąpił Harry Connick Junior (sztukę nagrodzono nagrodą Tony), jest twórcą słuchowiska "I'd Rather Eat Pants". Wydawnictwo Godine wyda jego książkę dla dzieci zatytułowaną "The Lonely Phonebooth". Obecnie pracuje nad broadwayowskim musicalem, w którym wystąpią Dame Edna i Michael Feinstein.

MIKE REISS (scenariusz) ma na koncie cztery nagrody Emmy i Peabody Award, które otrzymał za pracę nad serialem "Rodzina Simpsonów". W 2006 roku otrzymał nagrodę za całokształt twórczości przyznawaną przez Animation Writers Caucus.

Jest twórcą popularnej kreskówki stacji Showtime "Queer Duck", którą BBC okrzyknęło jedną ze stu najlepszych kreskówek wszechczasów. W 2006 roku powstał pełnometrażowy film "Queer Duck : the Movie", który nagrodzono na festiwalach filmowych w Nowym Jorku, Chicago, Szwecji, Niemczech i Walii.

Fox Searchligh Pictures zrealizowało film inspirowany podróżami Mike'a do kilkudziesięciu krajów - "Moją wielką, grecką wycieczkę".

Reiss napisał jedenaście książek dla dzieci (między innymi bestsellerowe "How Murray Saved Christmas"). Jeździ z wykładami po college'ach i różnych instytucjach, zwiedził cały świat. Głównie opowiada o "Rodzinie Simpsonów", komedii i judaizmie, a także współczesnej telewizji. Był prezesem "The Harvard Lampoon" i wydawcą "The National Lampoon".

Od dwudziestu lat jest szczęśliwie żonaty. Jak wielu autorów książek dla dzieci, sam nie doczekał się potomstwa.

YONI BRENNER (scenariusz) jest absolwentem Uniwersytetu Michigan. Studiował literaturę porównawczą. Współpracuje z "The New Yorkerem", jego prace opublikowano w "Disquiet, Please: More Humor Writing From the New Yorker" Henry'ego Findera i Davida Remnicka. Pisuje do "The New York Times", "The New Republic", "Smithsonian Magazine" Deadspin.com.

JASON CARTER EATON (story) pracuje w przemyśle filmowym od 1996 roku. W 1997 roku wydał książkę (satyrę polityczną) "Chelsea Clinton's Freshman Notebook". Ma na koncie kilka książek dla dzieci - "The Day My Runny Nose Ran Away" i "The Facttracker".

Przygodę z telewizją zaczynał od współpracy z Sci-Fi Channel i Showtime. W 2003 roku został wynajęty przez Blue Sky Studios/Twentieth Century Fox do napisania treatmentu "Imaginary Friend". Rok później doszło do realizacji jego własnego pomysłu, "Spartakus Lobster". W 2006 roku zaproszono go do współpracy nad trzecią częścią "Epoki lodowcowej".

Współpracuje z Ianem Lendlerem; w 2006 roku Cartoon Network kupiło ich scenariusz zatytułowany "The Snitts". Panowie realizują obecnie film "The Fattracker" dla MGM, który wyreżyseruje David Silverman.

LORI FORTE (produkcja) zaczynała karierę w wytwórni Disneya. Pracowała nad takimi przebojami, jak "Toy Story", Król Lew", czy "Pokahontas".

Była producentką w "Fox Animation Studios, gdzie przeforsowała kilka pomysłów na filmy. Zawsze ciekawiła ją epoka lodowcowa i to właśnie w jej głowie zrodziła się koncepcja filmu. Lori wyprodukowała nie tylko pierwszą, ale drugą część "Epoki lodowcowej", podobnie jak krótkometrażowe "No Time for Nuts".

Forte współpracowała z NBC-TV (przy produkcjach "Dear John" i Empty Nest"). Pracowała także przy "The Days and Nights of Molly Dodd" i "Alfie". Później przeszła do Columbia Pictures Television, gdzie nadzorowała prace nad różnymi serialami i odcinkami pilotażowymi takich produkcji jak "Lewis Parker Can't Lose".

JOHN C. DONKIN (produkcja) ma na koncie nominację do Oscara za "Gone Nutty" z 2003 roku.

Współpracuje z Blue Sky Studios od 1998 roku. Pracował przy nagrodzonym Oscarem krótkometrażowym "Bunny". Jako producent "Epoki lodowcowej" nadzorował pracę ekipy liczącej sto sześćdziesiąt osób.

Pracował przy takich filmach, jak "Roboty" Chrisa Wedge'a, "Aunt Fanny;s Tour of Booty" i "Surviving Sid" - wszystkie zrealizowane przez Blue Sky Studios.

W 1983 roku dołączył do CGRG (Computer Graphics Research Group) na Uniwersytecie stanowym w Ohio. Niedługo potem zaczął pracować w Cranston/Csuri Productions.

Wyreżyserował animowaną "Antarktykę" dla IMAXu.

Studiował operatorstwo i animację komputerową na Uniwersytecie stanowym w Ohio.

CHRIS WEDGE (produkcja wykonawcza) to nagrodzony Oscarem reżyser, producent i współ-założyciel Blue Sky Studios.

Zaczynał karierę w przemyśle filmowym od współpracy z MAGI/SynthaVision. Był jednym z głównych animatorów disnejowskiego "Tronu". Wyreżyserował animowane sekwencje filmów "Karaluchy pod poduchy" i dziesiątki reklam telewizyjnych.

Napisał scenariusz i wyreżyserował krótkometrażowe "Bunny", które w 1998 roku nagrodzono Oscarem. Jest reżyserem "Epoki lodowcowej" i "Robotów"; był producentem wykonawczej drugiej części "Epoki lodowcowej" i "Horton słyszy Ktosia".

Studiował grafikę komputerową w Advanced Computing Center i na Uniwersytecie stanowym w Ohio.

JOHN POWELL (muzyka) pochodzi z Anglii, kształcił się w Trinity College of Music w Londynie. Jest synem muzyka grającego w londyńskiej Sir Thomas Beecham's Royal Philharmonic Orchestra. Zaczynał karierę od komponowania podkładów dźwiękowych do filmów reklamowych i programów telewizyjnych (London Air-Edel Music). W tym czasie współpracował również z Patrickiem Doyle'em i Hansem Zimmerem . Wytwórnię Air-Edel zdecydował się opuścić w 1995 roku, wtedy też wraz z Gavinem Greenawayem (kolega z Trinity) postanowili założyć swoje własne studio - Independently Thinking Music (ITM). W tym czasie nagrali ponad 100 tematów muzycznych do filmów reklamowych, niezależnych produkcji fabularnych oraz opery "An Englishman, Irishman and Frenchman".

W 1997 roku przyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie rozpoczął współpracę z Dream Works, komponując muzykę do seriali telewizyjnych "High Incident" oraz "For the People". Zajmował się również aranżacją tematów muzycznych skomponowanych przez Stephena Schwartza do animowanego filmu "Książę Egiptu" ("Prince of Egipt").

Debiutował jako kompozytor muzyki do filmów fabularnych przy "Bez twarzy" z Johnem Travoltą i Nicolasem Cage'em. Jego dziełem jest również ścieżka dźwiękowa do obrazu "Endurance", opowiadającym o olimpijskim championie Haile Gebrselassie. John Powell współpracował ostatnio ze znakomitym kompozytorem Hansem Zimmerem przy tworzeniu tematów muzycznych do najnowszego projektu studia Dream Works - filmu "Droga do Eldorado" ("The Road to El Dorado"). Jest również kompozytorem muzyki do romantycznej komedii "Siły natury" ("Forces of nature") z Sandrą Bullock i Benem Affleckiem. Razem z Harrym Gregson-Williamsem stworzyli wcześniej kompozycje do cieszącej się ogromną popularnością komputerowej animacji "MrówkaZ"("Antz").

Ma na swoim koncie kompozycje do takich filmów, jak "P.S. Kocham Cię" ("P.S. I Love You"), "Ultimatum Bourne'a" ("The Bourne Ultimatum"), "X-Men: Ostatni bastion"("X-Men: The Last Stand"), "Happy Feet: Tupot małych stóp" ("Happy Feet"), "Lot 93" ("United 93"), "Epoka lodowcowa 2: Odwilż"("Ice Age 2: The Meltdown"), "Roboty"("Robots"), "Alfie", "Krucjata Bourne'a"("The Bourne Supremacy"), "Pan 3000"("Mr. 3000"), "Zapłata" ("Paycheck"), "Teściowie" ("The In-Laws"), "Tożsamość Bourne'a"("The Bourne Identity"), "Dobosz"("Drumline"), czy "Dwa tygodnie na miłość"("Two Weeks Notice").

PETER de SEVE (projektant postaci) jest rodowitym nowojorczykiem. Od dziecka interesował się rysunkiem, zbierał komiksy i czytał science-fiction. Kształcił się w Parsons School of Design.

Jako dwudziestolatek mógł się pochwalić tym, że jego ilustracje pojawiły się na łamach takich pism, jak "Time", "Newsweek", "Atlantic Monthly", "Smithsonian", "Premiere", czy "Entertainment Weekly". Był ilustratorem "A Murder, a Mystery and a Marriage" Marka Twaina.

Współpracował przy wielu broadwayowskich przedstawieniach, a także filmach animowanych realizowanych przez Disneya, Dreamworks, Pixar, czy Twentieth Century Fox - między innymi "Dzwonniku z Notre Dame" ("The Hunchback of Notre Dame") "Książę Egiptu" ("The Prince of Egypt") "Mulan", "Dawno temu w trawie" ("A Bug's Life"), czy "Tarzan".

Jest twórcą reklam telewizyjnych, między innymi dla Nike'a (za spot zatytułowany "Destination Moon" otrzymał srebrną nagrodę Clio). W 2002 roku otrzymał od Society of Illustrators prestiżową Hamilton Award.

MICHAEL KNAPP (kierownik artystyczny) ukończył Ringling School of Art and Design. W 2000 roku dołączył do ekipy Blue Sky Studios i zaprojektował postaci filmu "Roboty". Współpracował przy "Epoce lodowcowej" i "Horton słyszy Ktosia", a także nagrodzonym Oscarem "No Time for Nuts".

HARRY HITNER (montaż) pracuje w przemyśle filmowym od dwudziestu pięciu lat. Pochodzi z RPA, mieszkał w Los Angeles i Nowym Jorku. Odpowiada za montaż takich filmów, jak "Epoka lodowcowa 2: Odwilż"("Ice Age 2: The Meltdown"), "Śnieżne jaja" ("Winter Break"), "Wielki pożar"("Superfire"), "They Nest", "Tarzan i Zaginione Miasto" ("Tarzan and the Lost City"), czy "I kto to mówi 3" ("Look Who's Talking Now").

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Epoka lodowcowa 3: Era dinozaurów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy