Reklama

Weekend w kinie: Janda walczy o wolność, Theron o fotel prezydenta

Miejscem akcji nowego filmu Jacka Borcucha "Słodki koniec dnia" jest włoska prowincja, etruskie miasto Volterra. Tu od lat mieszka Maria (Krystyna Janda - rola pisana była specjalnie dla niej) - polska poetka, laureatka Nagrody Nobla, autorytet moralny. Życie Marii toczy się w rytmie włoskiej prowincji, do czasu gdy na jej relacjach z mężem i córką zaczynają się pojawiać rysy, w miarę jak angażuje się w romantyczny związek z młodym imigrantem Nazeerem. Na skrzyżowaniu wolnego ducha i starzejącego się ciała Maria stara się zdefiniować swoją rolę w szybko zmieniającej się rzeczywistości. Świat bohaterów zostaje wywrócony do góry nogami, gdy otrzymują szokującą wiadomość o zamachu terrorystycznym w Rzymie. Maria wygłasza publicznie kontrowersyjną opinię, oddając Nagrodę Nobla i wzbudzając poruszenie nie tylko w miasteczku, ale w całej Europie. Jej bezkompromisowość i niepoprawność polityczna okazują się mieć dramatyczne konsekwencje - dla Nazeera, jej rodziny, lokalnej społeczności i niej samej. "Słodki koniec dnia" to opowieść  o starciu wielkiego, kreatywnego intelektu i kobiecości z widmem rozpadającej się europejskiej demokracji. Od pierwszej do ostatniej sceny Maria ma siłę i odwagę, by walczyć o to, co najbardziej ceni.

Reklama

Piękna laureatka Oscara Charlize Theron i niepoprawnie zabawny Seth Rogen grają główne role w komedii "Niedobrani", opowiadającej o tym, że czasem najbardziej zgrane są niedobrane pary. Gdy Fred Flarsky (Rogen) spotyka po latach swoją dawną nianię Charlotte Field (Theron), w której kochał się skrycie jako nastolatek, on jest bezrobotnym dziennikarzem, a ona amerykańską Sekretarz Stanu. Wydaje się, że nie ma na świecie bardziej niedobranej pary. A jednak coś iskrzy. I to na tyle intensywnie, że Charlotte wbrew protestom doradców, zatrudnia Freda jako autora swych przemówień. Facet ma dobre pióro, jeszcze lepsze serce, ale w wielkim świecie porusza się jak słoń w składzie porcelany. Ona zaś właśnie ogłasza swą kandydaturę na stanowisko prezydenta. Konkurenci już zacierają ręce, bo Fred z pewnością zaprzepaści jej karierę. Chyba, że świat zobaczy w nim to, co dostrzegła ona...

Niewinna twarz Teda Bundy'ego (Zac Efron), o którym opowiada biograficzny thriller sądowy "Podły, okrutny zły" - skrywała tajemnice brutalnych mordów, w które Liz Kloepfer (Lily Collins) długo nie chciała uwierzyć. To była miłość od pierwszego wejrzenia. Ted szybko zdobył serce Liz, która samotnie wychowywała córkę. Przez parę lat tworzyli sielankową rodzinę. Ideał runął, gdy Ted został aresztowany pod zarzutem makabrycznych zbrodni. Przystojny, czarujący, charyzmatyczny czy podły, okrutny, zły? Losy Bundy'ego śledzi cała Ameryka - to pierwszy proces w historii transmitowany przez telewizję. Zakochane kobiety przyjeżdżają na salę sądową. Bundy zyskuje medialną sławę oraz rzeszę wierzących w jego niewinność fanek. Liz musi zdecydować, czy pozostać u jego boku, czy chronić siebie i córkę? W tym roku mija 30 lat od dnia, kiedy jeden z najbardziej rozpoznawalnych zbrodniarzy w historii Stanów Zjednoczonych, został stracony na krześle elektrycznym. Liczba jego ofiar nie jest znana. Mówi się o 30 porwanych, zamordowanych i poćwiartowanych kobietach.

Stella Grant (Haley Lu Richardson) - główna bohaterka dramatu "Trzy kroki od siebie" już za chwilę będzie miała siedemnaście lat... Jak każda nastolatka nie odrywa się od laptopa i z całego serca kocha swoich najlepszych przyjaciół. Od innych nastolatek odróżnia ją jednak to, że większość życia spędza w szpitalu, cierpiąc na mukowiscydozę. Jej życie to zwyczaje, zasady i samokontrola - to dzięki nim żyje. Wszystko to zostanie poddane wielkiej próbie, gdy pozna czarującego Willa Newmana (Cole Sprouse), również pacjenta szpitala. Ich rodzącą się bliskość torpeduje... dystans, który muszą od siebie zachować - trzy kroki - aby nie pogorszyć swej sytuacji zdrowotnej. Tylko jak to zrobić, kiedy uczucie zaczyna wymykać się spod kontroli? A do tego Will nie chce się leczyć, nie wierzy w życie odmierzane dystansem trzech kroków. To właśnie Stella spróbuje wszystkiego, by zawalczył o życie i zdrowie. Ale czy uda się ocalić kogoś, kogo kochasz, jeśli nawet nie możesz go dotknąć?

W "Dzikiej gruszy" turecki reżyser Nuri Bilge Ceylan wraca do poetyki, która w 2014 roku przyniosła mu Złotą Palmę za "Zimowy sen". Bohater "Dzikiej gruszy", absolwent pedagogiki Sinan, przed ostatnimi egzaminami wraca do rodzinnego Çan w północno-zachodniej Turcji. Jako przybysz z większego miasta patrzy z mieszanką niechęci i pobłażania na prowincjonalną społeczność, którą opuścił przed laty. Stopniowo jednak życie w Çan angażuje go coraz bardziej, a marzenia o sukcesie - i wymarzonej karierze pisarza - okazują się trudne do urzeczywistnienia. Nasycony kolorami zmieniających się pór roku film jest wnikliwym portretem wielopokoleniowej rodziny, w którym koszmary senne przeplatają się z filozoficznymi dysputami o Koranie. Gęsta, choć na pozór minimalistyczna "Dzika grusza" opowiada o niepokornej młodości mierzącej się z dziedzictwem ojców.

Akcja horroru "Topielisko. Klątwa La Llorony" rozgrywa się w 1973 r. w Los Angeles. Film opowiada historię Anny Tate-Garcii (Linda Cardellini), pracownicy opieki społecznej i owdowiałej samotnej matki, która usiłuje połączyć te dwie role, jednocześnie starając się pogodzić ze śmiercią męża. Anna, która jest sceptycznie nastawiona do świata, ale pracuje na rzecz ludzi wierzących w siły nadprzyrodzone, niejednokrotnie miała okazję zetknąć się z urojeniami i zabobonami podczas wykonywania swojej pracy. Zwykle skrywały one osobiste demony. Kiedy zostaje wezwana do domu Patricii Alvarez (Patricia Velasquez), w którym znajduje jej dwóch synów zamkniętych w szafie, interpretuje desperackie wysiłki ich przerażonej matki - zdeterminowanej, aby pozostali w ukryciu - jako niebezpieczny przejaw znęcania się nad dziećmi. Chociaż Anna ma zamiar zapewnić Patricii potrzebną pomoc, na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo dzieci. Ponieważ jednak nie zdaje sobie sprawy z bardzo realnego, grożącego im niebezpieczeństwa, nie ma pojęcia, jakie wyzwala zło. Kiedy ich ciała zostają później wyłowione z rzeki, ich zrozpaczona matka obarcza Annę winą za ich śmierć, pozostawiając ją z dziwnym ostrzeżeniem: La Llorona ma teraz jej dzieci, ale... dzieci Anny mogą być następne.

Wyobraź sobie magiczny, jedyny w swoim rodzaju, pełen kolorów i magii lunapark, w którym niesamowite rollercoastery zaprzeczają grawitacji, atrakcje zdumiewają, a przy okazji spotkasz tam niezwykłe postaci. To właśnie zrobiła główna bohaterka animacji "Kraina cudów" ośmioletnia June - przyszła inżynierka i projektantka rzeczy niemożliwych - wyobraziła sobie takie miejsce w zaciszu swej sypialni. Wspólnie z mamą skonstruowały w wyobraźni wielki park rozrywki, miejsce, w którym w powietrzu można narysować mówiącą złotą rybkę, a wieczorami pokazy fajerwerków przenoszą nas do innego świata. June tworzyła lunapark przez całe dzieciństwo wyłącznie przy użyciu swej wyobraźni, której granic próżno szukać. Powstało miejsce, które może być spełnieniem marzeń każdego dziecka. Kiedy jednak mama June zaczęła poważnie chorować, dziewczynka porzuciła swą krainę cudów. Jak stwierdziła, na zawsze. Tyle tylko, że kraina cudów nie porzuciła jej... Pewnego dnia, kiedy June spaceruje po lesie, z niedowierzaniem spostrzega, że jej wyimaginowany lunapark... istnieje naprawdę.

Komedia romantyczna "Ogród rodzinny: Ukochany" to ostatnia część trylogii Jana Hrebejka, która rozgrywa się pod koniec lat 50. XX wieku. Czechosłowacją rządzą komuniści, a przepaść między przedwojennym i powojennym pokoleniem jest przytłaczająca. Dana, nastoletnia córka Vilmy i Jindřicha, poznaje Mirka podczas wakacji spędzanych u wujostwa na wsi. Gdy zaczyna się rok szkolny, Dana wraca do miasta. Wakacyjna miłość trwa pomimo dystansu i upływu czasu. Zakochani spotykają się w weekendy. Związek Dany jest nieakceptowany przez Jindřicha, który zamierza zapewnić córce idealną przyszłość.

Horror "Hex" Rudolfa Buitendacha oparty na ludowej mitologii Kambodży. Wakacyjny romans dwójki młodych turystów zmienia się w koszmar gdy dziewczyna zaczyna cierpieć z powodu dziwnych i przerażających ataków. Desperackie poszukiwania lekarstwa nie przynoszą sukcesu. Ben i Amber stają się nieświadomymi zabawkami mściwej i przerażającej istoty.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kinowe premiery
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy