Reklama

Reklama "300" w grach komputerowych

Coraz częściej kampanie reklamowe dotyczące filmów bądź koncertów pojawią się na wirtualnych billboardach w grach komputerowych. Ostatnio w jednej z gier reklamowany był głośny hollywoodzki film "300", który trafi do polskich kin 23 marca.

"Kilka dni temu włączyłem na Xboksie grę Crackdown. I nie mogłem uwierzyć, kiedy na wirtualnym billboardzie w mieście zobaczyłem zapowiedź filmu 300. Po polsku" - pisze jeden z czytelników "Gazety Wyborczej".

Reklama

Piotr Pągowski, szef oddziału domowej rozrywki w polskim Microsofcie, twierdzi, że reklamę widział, ale nikt z polskiego oddziału przy niej nie współpracował. Produkcją gier w koncernie zajmuje się spółka Microsoft Game Studios z siedzibą w USA i prawdopodobnie to tam opracowano polską wersję wirtualnego plakatu filmowego, który trafił do jednej z trzech najpopularniejszych gier na Xboksa 360.

Jak podaje "Gazeta Wyborcza", to pierwsza reklama skierowana do polskich graczy na Xboksie.

"Z reklamą do graczy jest trafić o tyle łatwiej, że uważnie śledzą każdy element, jaki pojawia się na ekranie - a w przypadku telewizji rzadziej zwrócą uwagę na reklamy. (...) Cieszy docenienie naszego rynku oraz to, że reklama ukazała się w polskiej wersji językowej" - powiedział "Gazecie" Bartosz Drozdowski, dyrektor działu internetu w firmie ARBOmedia Polska, zajmującej się m.in. reklamą w internecie.

Microsoft przejął w maju 2006 roku spółkę Massive specjalizującą się w umieszczaniu w wirtualnym świecie marek z prawdziwego świata. Teraz jednego dnia w grze możemy na billboardzie zobaczyć zapowiedź filmu "300", a za tydzień np. plakat "Labiryntu Fauna" czy "Iluzjonisty".

Jedną z pierwszych gier, w której wykorzystano technologię Massive, była produkcja Ubisoftu "Splinter Cell: Chaos Theory" - na billboardzie reklamowano trasę koncertową grupy rockowej Moetley Crüe, potem film "Wyspa".

Gazeta Wyborcza

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: 300 | kampanie reklamowe | \ Film | filmy | reklama | film

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje