Reklama

"Pasja" górą

Po trzech tygodniach dominacji w amerykańskim box office innych filmów, "Pasja" Mela Gibsona w świąteczny weekend (9-12 kwietnia) triumfalnie powróciła na pozycję lidera zestawienia. Obraz awansował z pozycji piątej przynosząc wpływy w wysokości 15,2 miliona dolarów. Od dnia premiery obraz z rynku amerykańskiego zebrał już na koncie 353 miliony dolarów. Największym przegranym rankingu jest natomiast widowisko "Alamo".

Film, którego produkcja pochłonęła prawie 100 milionów dolarów, od piątku, 9 kwietnia, do poniedziałku, 12 kwietnia, przyniósł wpływy w wysokości zaledwie 9,1 miliona dolarów. Wynik ten pozwolił obrazowi zająć dopiero czwarte miejsce w rankingu.

Reklama

Zaskakująco dobrze poradził sobie natomiast w box office film "Johnson Family Vacation" z Cedrikiem the Entertainerem w roli głównej. Film zebrał przez weekend 9,4 miliona dolarów, a od premiery w środę, 7 kwietnia, przyniósł już wpływy w wysokości 11,8 miliona dolarów. Pozwoliło mu to zająć w zestawieniu trzecią pozycję.

Miejsce drugie zajął lider sprzed tygodnia - horror s-f "Hellboy" przyniósł weekendowe wpływy w wysokości 10,8 miliona dolarów, a łącznie ma już na koncie ponad 40 milionów dolarów.

Świetnie wyniki "Pasji" pozwoliły obrazowi Mela Gibsona zająć już ósme miejsce na liście amerykańskich kinowych przebojów wszech czasów.

Film pokonał na tej liście takich rywali, jak między innymi przebój "Władca Pierścieni: Dwie Wieże" (314,8 milionów dolarów wpływów) i przymierza się do strącenia z pozycji siódmej filmu "Jurassic Park" (357,6 miliona dolarów wpływów).

Powodzenie udało się osiągnąć, mimo że "Pasja" łamie "żelazne zasady" rządzące przemysłem filmowym.

Jak pisze w "Gazecie Wyborczej" Marek Mikos, Mel Gibson złamał "10 przykazań"  autorów kasowego hitu i... stworzył kasowy hit!

Oto "10 przykazań" filmowca realizującego przebój:

1. Niech inni płacą za twój film - bo tak jest obiektywnie i bezpieczniej (tymczasem Gibson sam sfinansował swój film).

2. Film natychmiast pokaż prasie (zamiast prasie "Pasję" pokazano organizacjom kościelnym i społecznym).

3. Wykup reklamy w telewizji (film miał darmowe reklamy w parafiach i newsach wszystkich mediów).

4. Napędź widownię wywiadami z reżyserem i aktorami (jednak o widowni "Pasji" zadecydowała głównie opinia Kościoła. Mogło to być na przykład jedno zdanie: "Tak było", jeżeli powiedział je papież).

5. Zatrudnij megagwiazdę (wydać 25-30 mln dolarów na nazwisko? Po co? Gibson zatrudnił tańszą Monicę Bellucci).

6. Pilnuj, żeby nie było niczego, co ograniczy oglądalność: okrucieństwa, obcych słów, (w filmie aktorzy grają po aramejsku i łacinie. W "imię prawdy" pokazano sceny z krwią, torturami i cierpieniem).

7. Pokaż film na jakimś festiwalu (Gibson się nie zgodził, żeby żaden "ambitny" go nie prześcignął).

8. Obraz wyświetl najpierw w Nowym Jorku (film w USA wszedł na ekrany bez wcześniejszego pokazu w Nowym Jorku, pierwsza europejska premiera odbyła się w Polsce).

9. Zrób gadżety z bohaterami filmu (nie było).

10. Pieniądze powierz finansistom (Gibson sam zarządza finansami).

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Gora | pasje | obraz | film

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje