Reklama

Internauci sponsorują kino

W ciągu niespełna 25 godzin południowokoreańskie studio MKB zebrało 1,8 miliona dolarów na realizację filmu "Hello And Goodbye, Little Brother". Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że fundusze zgromadzono za pośrednictwem Internetu.

Internauci, kupując specjalne akcje, wspierają finansowo produkcję i zapewniają sobie udział w przyszłych zyskach z wyświetlania filmu.

Reklama

Jedna akcja "Hello And Goodbye, Little Brother" kosztowała 910 dolarów. Na kupno akcji zdecydowało się 430 internautów, którzy wcześniej na specjalnej stronie mieli możliwość zapoznania się ze scenariuszem filmu.

Bohaterem opowieści jest mały chłopiec, którego straszy brat umiera na raka.

Jeśli wpływy z pokazów filmu okażą się mniejsze niż oczekiwano, internetowi inwestorzy otrzymają około 80% z zainwestowanej przez siebie sumy.

"Hello And Goodbye, Little Brother" będzie kolejnym koreańskim filmem, który zrealizowany zostanie za pieniądze zebrane w Internecie.

W 2003 roku na festiwalu w Wenecji zaprezentowano film Sangsoo Ima, zatytułowany "A Good Lawyer's Wife", którego produkcję sfinansowali także inwestorzy internetowi.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: sponsorowany | and | hello | kino | internauci

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje